کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

12 راه حل خانگی برای رفع تعریق زیر بغل

12 راه حل خانگی برای رفع تعریق زیر بغل

12 راه حل خانگی برای جلوگیری از تعریق بیش از حد زیر بغل

اگر نگران سلامتی خود هستید، ممکن است در جستجوی راهی طبیعی تر برای جلوگیری از تعریق از داروهای ضد تعریق که حاوی مواد شیمیایی سخت هستند پرهیز کنید.

ما به شما در این راه کمک می‌کنیم:

  1. سرکه

سرکه مخصوصا سرکه سیب لیستی چشمگیر از فواید سلامتی را فراهم می‌کند. این ماده به تنظیم قند خون، دفع سموم، تسکین دل درد و ریفلاکس اسید کمک می‌کند و حتی به کاهش وزن کمک می‌کند. سرکه هنگامی که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرد به عنوان قابض برای از بین بردن باکتری و بسته شدن منافذ پوست نیز عمل می‌کند. اگر زیاد عرق می‌کنید، نوشیدن معجون سرکه یا استفاده از آن به طور مستقیم در محل عرق هر شب می‌تواند به کاهش عرق کمک کند.

قبل از صبحانه، ناهار و شام مخلوطی از 2 قاشق چای خوری سرکه و یک قاشق چای خوری سرکه سیب بنوشید. اثرات خشک شدن باید ظرف چند روز یا همین حدود شروع شود.

2.  آب گوجه فرنگی

تعریق بیش از حد زیر بغل

فراتر از مزایای مبارزه با سرطان، آب گوجه فرنگی منافذ پوست را نیز کاهش می‌دهد و می‌تواند عرق مزمن را کاهش دهد. خوردن یک رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی یا نوشیدن روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی به شما کمک می‌کند تعریق بیش از حد را کنترل کنید. اگر گوجه فرنگی مورد علاقه شما نیست، سعی کنید آب گوجه فرنگی را به زیر بغل خود بمالید (یا هر جایی که بیشتر عرق می کنید) و بگذارید حداقل 10 دقیقه قبل از شستشو بماند.

3. چای سبز و سیاه

نوشیدن نوشیدنی‌های گرم مانند چای ممکن است برای جلوگیری از تعریق خلاف واقع باشد. اما چای سبز حاوی منیزیم و ویتامین B است که غدد عرق شما را منقبض می‌کند و شما را آرام می‌کند. اگر بیش از حد عرق می کنید، سعی کنید قهوه صبحانه خود را با چای سبز عوض کنید تا از این مزایای انسداد عرق بهره مند شوید.

اگر تعریق مداوم زیر بغل را تجربه می کنید، چای سیاه همچنین دارای خاصیت قابض است که می تواند عرق را به طور مستقیم روی پوست شما کاهش دهد. پس از دم کردن چای سیاه (و اجازه دهید تا خنک شود)، چای را با حوله (یا خود کیسه چای) روی زیر بغل خود بمالید و به مدت چند دقیقه بمالید.

4. نشاسته ذرت و جوش شیرین

نشاسته ذرت و جوش شیرین به طور طبیعی عوامل جذب کننده آب هستند. از آنجا که جوش شیرین قلیایی است، با اسیدهای دوستدار باکتری در عرق مقابله می کند و به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی عمل می کند. به همین دلیل بسیاری از دئودورانت های فروشگاهی حتی حاوی جوش شیرین هستند.

مطمئن شوید زیر بغل شما خشک است و هر شب مخلوط سنگینی از این دو را مستقیماً به قسمت عرق شده بمالید. قبل از اینکه با آب بشویید بگذارید 30 دقیقه بماند. به عنوان یک هشدار قبلی، گذاشتن طولانی مدت معجون می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند.

5. آب سبوس دار

یک آب علف گندم که یک سم زدایی کننده طبیعی است، همچنین سرشار از ویتامین A، C ، B12 ، B6 و اسید فولیک است. با خنثی سازی و رقیق سازی سموم موجود در خون، نوشیدن فقط یک قاشق غذاخوری گیاه گندم در روز به مبارزه با عرق کمک می کند. اگر عرق شما بخصوص تند است، خوش شانس هستید! آب گندم همچنین باعث کاهش بوی عرق می شود.

6. سیب زمینی و سایر مواد غذایی غنی از پتاسیم

تعریق بیش از حد زیر بغل

مصرف بیش از حد سدیم باعث می شود بدن شما آب بیشتری حفظ کند. غذاهای غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی و کلم بروکلی این روند را معکوس می کند تا به شما کمک کند آب را از بدن خارج کنید. به دلیل این پاسخ، شناخته شده است که سیب زمینی آب اضافی را جذب می کند و به رفع تعریق کمک می کند. کافی است هر روز چند برش سیب زمینی را بر روی پوست زیر بغل خود بمالید تا این اثرات خشک شدن را تجربه کنید.

7. روغن TEA TREA

مانند چای و سرکه، روغن درخت چای به عنوان قابض برای مبارزه با باکتری های ایجاد کننده عرق عمل می کند. یک پنبه را به روغن درخت چای آغشته کنید و روزانه آن را روی زیر بغل خود بکشید. اثرات باید در عرض چند روز شروع به نشان دادن کنند.

8. لیمو

اسید موجود در لیمو آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای کاهش تعریق بیش از حد طبیعی در اختیار شما قرار می دهد. می توانید نیمی از لیمو را روی زیر بغل خود بمالید (در حالی که کمی فشار می دهید تا مایعات آن خارج شود) و یا مقدار کمی آبلیمو را با جوش شیرین مخلوط کرده و با پنبه بمالید. سعی کنید حداقل 30 دقیقه آب لیمو را بگذارید و سپس کاملاً بشویید.

9.  فندوق جادوگر

فندق جادوگر یک درمان خانگی عالی برای زیر بغل های عرق کرده است. فندوق جادوگر گیاه دارویی که در طبیعت یافت می شود. فندق جادوگر به عنوان قابض و ضد تعریق عمل می کند. برای جلوگیری از تعریق پوست شما را خشک کرده و منافذ پوست را می بندد. برای جلوگیری از تعریق با فندق جادوگر دو راه وجود دارد:

اولین مورد این است که فندق جادوگر مایع را با یک پنبه در مناطقی که بیشتر عرق می کنید استفاده کنید. همچنین می توانید به مقدار مساوی آب و پودر پوست فندق را با هم ترکیب کنید تا خمیری درست شود. خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند تا آن را با آب بشویید.

تعریق بیش از حد زیر بغل

10. نمک

نمک عرق را جذب می کند، منافذ پوست شما را مسدود کرده و پوست شما را خشک نگه می دارد. هنگام استفاده از نمک به عنوان داروی خانگی برای هایپرهیدروز، دو گزینه دارید. ابتدا سعی کنید بلورهای نمک دریا را روی مناطق عرق کرده خود بمالید. حتی می توانید قسمتهای مساوی نمک و آب آهک را با هم ترکیب کنید و یک اسکراب مرکبات درست کنید. محلول را روی پوست خود بمالید، آن را بشویید و از تعریق کمتری لذت ببرید!

11. پودر چوب صندل سفید

پودر چوب صندل سفید یکی دیگر از قابض های طبیعی است. هر یک قاشق غذاخوری از پودر چوب صندل سفید، گلاب و آب لیمو را با هم ترکیب کنید تا یک درمان خانگی برای هایپریدروز باشد. معجون را مخلوط کنید تا خمیر تشکیل شود. بعد پوست خود را کاملاً بشویید و خشک کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید. حتماً بگذارید کاملاً سفت شود. بعد از 30-20 دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید. برای کاهش تعریق این روند را هر روز تکرار کنید.

12. روغن نارگیل

به نظر می رسد روغن نارگیل این روزها تقریباً هر بیماری را درمان می کند:

از جمله عرق و بو. دلیل آن این است که این ابر میوه دارای اسید لوریک است که به دلیل خاصیت ضد میکروبی باکتری های ایجاد کننده عرق را از بین می برد.

در اینجا نحوه استفاده از روغن نارگیل برای کمک به عرق و بوی اضافی آورده شده است:

  • 10 گرم کافور خرد شده و 1 فنجان روغن نارگیل را ترکیب کنید.
  • مواد را با هم مخلوط کرده و خمیر را به بدن خود بمالید.
  • بگذارید به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت روی پوست خود بماند.
  • آن را با آب بشویید.

همچنین می توانید بعد از هر بار دوش گرفتن یا استحمام، روغن نارگیل فشرده شده به پوست خود بزنید همانطور که یک مرطوب کننده معمولی استفاده می‌کنید. این کار را مرتباً انجام دهید تا عرق بیش از حد کاهش یابد.

تعریق  بیش از حد زیر بغل

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری