خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

تاثیرات مصرف مگنیفورت بر اعصاب و عضلات

تاثیرات مصرف مگنیفورت بر اعصاب و عضلات

تاثیرات مصرف مگنیفورت بر اعصاب و عضلات

منیزیم یک ماده معدنی کلیدی است که بدن برای حمایت از عملکرد سالم از آن استفاده می‌کند علاوه بر آن به عملکرد مغز و قلب کمک می‌کند. سطوح پایین منیزیم پیامدهای منفی برای سلامتی شما از جمله ضعف، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری قلبی است. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با مکمل مگنیفورت، فواید آن برای سلامتی، نحوه مصرف و عوارض آن می‌باشد.

 

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  1. مگنیفورت چیست؟
  2. فواید استفاده از مگنیفورت
  3. کمبود منیزیم در بدن باعث چه چیزی می‌شود؟
  4. آشنایی با ترکیبات مگنیفورت
  5. عوارض مصرف مگنیفورت
  6. بهترین زمان و نحوه استفاده مگنیفورت
  7. نکات مهم درباره مگنیفورت

 

مگنیفورت چیست؟

مگنیفورت به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شود. بدن ما برای تولید انرژی، پروتئین و نوکلئیک (ساختار DNA، یک مارپیچ 2 رشته‌ای شناخته شده است) به منیزیم نیاز دارد. منیزیم دارای ویتامین‌های B1، B6، D3 و K2 می‌باشد. این کپسول برای بدن ما بسیار مفید بوده و نقش مهمی در فرآیندها و عملکرد بیولوژیکی بدن دارد. حدود 60% منیزیم کل بدن در استخوان‌ها قرار دارد.

 

 

فواید استفاده از مگنیفورت

  • از دردهای قاعدگی جلوگیری می‌کند
  • به تقویت و عملکرد مفاصل کمک می‌کند
  • باعث تقویت استحکام استخوان‌ها می‌شود
  • به کاهش گرفتگی عضلات بعد از باشگاه کمک می‌کند
  • عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب مرکزی بدن را تقویت می‌کند
  • انواع سردردها به خصوص سردردهای میگرنی جلوگیری می‌کند
  • به تنظیم قند خون، فشار خون و همچنین ضربان قلب کمک می‌کند

 

 

کمبود منیزیم در بدن باعث چه چیزی می‌شود؟

کمبود تغذیه مناسب، خستگی، از دست دادن اشتها، بیرون‌روی، استفراغ، احساس گزگز کردن بدن، تغییرات شخصیتی، استرس و افسردگی، کاهش اشتها، کم خوابی، ضعف در بدن، سندرم‌های سوء جذب. افزایش دفع کلیوی افزایش سوخت و ساز بدن نیز در افراد ورزشکار امکان کم کردن منیزیم را در بدن افزایش می‌دهد. کمبود طولانی مدت منیزیم عوارضی مانند بیمار قلبی، فشار خون، دیابت نوع 2، پوکی استخوان

 

 

آشنایی با ترکیبات مگنیفورت 

منیزیم

منیزیم یک ماده مغذی است که برای ماهیچه‌ها، اعصاب، استخوان‌ها و سطح قند خون ضروری است هدف منیزیم رشد استخوان‌هاست و سبب استحکام بخشیدن به استخوان‌ها می‌باشد منیزیم در عضلات نقش متضاد اثربخشی کلسیم را دارد منیزیم شل کننده‌ی عضلانی می‌باشد و کلسیم حالت منقبض کننده دارد. منیزیم به انرژی از دست رفته بدن کمک می‌کند. به تنظیم انتقال دهنده‌های عصبی کمک می‌کند. مصرف روزانه یک عدد منیزیم برای سلامتی بدن لازم است.

ویتامین B1

عملکرد مهمی در علمکرد سیستم عصبی دارد در اختلالات و بیماری مرتبط به دستگاه عصبی مثل درمان بی‌حسی بدن، سوزش دست و پا، خواب رفتن و احساس گزگز در نوک انگشتان دست و پا نقش مهمی دارد. این ویتامین برای تقویت کردن حافظه، کمک به کم شدن مشکلات فراموشی، ترک کردن ترک اعتیاد به الکل و جلوگیری از قاعدگی‌های دردناک توصیه می‌شود.

ویتامین B6

این ویتامین در واکنش آنزیم در بدن نقش دارد. بدن برای سوخت ساز بهتر برای تجزیه کربوهیدرات و چربی، رشد مغز، عملکرد سیستم ایمنی به این ویتامین نیاز دارد. برای افرادی که هنگام بیدار شدن تهوع دارند نیز مناسب می‌باشد. خانم‌هایی که در اوایل بارداری به سر می‌برد می‌توانند این ویتامین را مصرف کنند.

ویتامین D3

ویتامین D گروهی از ویتامین‌های محلول در آب می‌باشد که به افزایش منیزیم و کلسیم کمک می‌کند و در روده جذب می‌شود این ویتامین را می‌توانید از طریق نور خورشید به دست بیا‌ورید. با ماندن زیر نور خورشید در بازه زمانی 20 دقیقه حدود 40% از نیاز بدن به ویتامین D را تامین می‌کند.

 

 

ویتامین K2

این ویتامین نقش مهمی در جلوگیری از لخته شدن خون و سلامت قلب و استخوان‌ها دارد علاوه بر آن از رسوب کلسیم در بدن جلوگیری می‌کند این ویتامین جز ویتامین‌های محلول در چربی است منابع عالی این ویتامین در مواد غذایی مانند گوشت گوسفند، گوشت گاو، سویا و گردو می‌باشد.

عوارض مصرف مگنیفورت

اگر نحوه استفاده و مصرف مگنیفورت را بدانید و طبق دوز توصیه شده استفاده کنید با عوارض این کپسول مواجه نمی‌شوید. اما اگر بیش از حد مجاز مصرف شود باعث عوارض زیادی مانند: کاهش فشار خون، سرگیجه، تهوع، معده درد، گرفتگی عضلات، بیرون‌روی و نارسایی تنفسی می‌شود.

 

 

بهترین زمان و نحوه استفاده مگنیفورت

نحوه استفاده از این کپسول روزانه 1 یا 2 می‌باشد. بهترین زمان مصرف مگنیفورت بعد از وعده غذایی می‌باشد به طور مثال اگر روزانه یک عدد کپسول مگنیفورت استفاده می‌کنید بهتر است بعد از وعده صبحانه مصرف کنید و اگر روزانه 2 عدد مگنیفورت استفاده می‌کنید یکی را بعد از صبحانه و دیگری را بعد از وعده نهار استفاده کنید.

اگر شما معده حساسی دارید بهتر است این قرص را با وعده غذایی خود مصرف کنید.

 

 

نکات مهم درباره مگنیفورت 

  • بهتر است مگنیفورت را بعد یا هنگام وعده غذایی مصرف کنید و از مصرف آن با معده خالی دوری کنید زیرا ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود.
  • اگر در دوران بارداری شیردهی هستید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری