خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

خواص گیاه رزماری برای پوست مو و ابرو

خواص گیاه رزماری برای پوست مو و ابرو

رزماری

رزماری دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. (مقاله ضرورت استفاده از آنتی اکسیدان ها را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید)روغن رزماری برای رشد و سلامت موها، درمان ریزش مو و بلند شدن مو در مدت زمانی کوتاه‌ بسیار موثر است. اغلب مردم از روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو، رشد مو و پرپشتی و سلامت موها استفاده می‌کنند.آنتی اکسیدان از پوست محافظت می کند و علائم پیری زودرس را به تعویق می اندازد. رزمارینیک اسید موجود در گیاه رزماری مشکلات پوستی مانند اگزما، آلرژی و آکنه را بهبود می بخشد.

خواص رزماری برای ابرو

مدت ها است که از روغن رزماری برای تقویت و پر پشتی ابرو ها استفاده میشود.یک قطره رزماری را بر روی گوش پاک‌کن بریزید و به تمام ابرو بمالید؛ سپس آن را به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. این‌کار را هر شب تکرار کنید تا به مرور شاهد تقویت ابروی خود شوید.آیا وازلین باعث تقویت مژه و ابرو می شود؟

خواص رزماری برای ابرو

خواص رزماری برای موها 

 روغن رزماری برای انواع ریزش مو مانند  آلوپسی(سکه ای) ، آلوپسی آندروژنتیک (هورمونی و ریزش موی ارثی) و انواع دیگر ریزش مو مرتبط با بیماری های پوست سر موثر است و آن هارا درمان می کند.

موهای چرب

بعد از استحمام حدود ۵ قطره ازروغن رزماری را بر روی بخش‌ های مختلف پوست سر بریزید و با انگشتان خود به آرامی ماساژ دهید.برای خرید محصولات مخصوص و مناسب پوست چرب به سایت داروخانه آنلاین دکتر لوکس مراجعه کنید.

موهای خشک

ترکیب روغن رزماری با شامپو مخصوص موهای خشک  و یا نرم کننده موی سر این روش برای موهای خشک بسیار مناسب است و چربی مورد نیاز ساقه‌های مو را تامین می‌کند.

شوره سر 

عصاره‌ی رزماری می‌تواند از مشکلات مربوط به شوره‌ی سر پیشگیری کند و یک ماده ضد باکتری و ضد قارچی نیز است. اگر مشکلات ناشی از قارچ یا باکتری باعث ریزش یا آسیب رساندن به مو باشد، این عصاره در رشد مو و بهبود آن به شما کمک می کند.

خواص رزماری برای موها 

گردش خون

عصاره‌ی رزماری باعث بهبود گردش خون میشود و به عنوان یک گشاد‌کننده‌ی عروق عمل می‌کند یعنی می‌تواند رگ‌های خونی را باز و گشاد کند تا خون به راحتی از طریق رگ‌ها جریان یابد. این افزایش جریان خون به سمت پوست سر، فواید زیادی برای مو دارد. گردش خون بهبود‌ یافته در پوست سر به رشد فولیکول‌های مو که از منبع تغذیه‌ی خود فاصله گرفته‌‌اند، کمک می‌کند.

رشد مو

عصاره‌ی رزماری برای درمان ریزش موی ناشی از برخی بیماری‌های خاص، عملکرد بسیار خوبی دارد به طور کلی، رشد مجدد یا کاهش ریزش در هر صورت احتمالاً به دلیل محیط پوست سر و گردش خون آن است. در نتیجه عصاره‌ی رزماری می‌توانید در این زمینه مفید باشد.

تقویت مو

رزماری از مو در برابر آسیب و شکستگی محافظت می‌کند به همین دلیل بر ریزش مو تأثیر مثبت می‌گذارد. با استفاده از این عصاره در طولانی‌مدت، موها مستحکم‌تر، ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و درخشان‌تر می‌شوند و آسیب کمتری می‌بینند.

ریزش مو

 ریزش مو می‌تواند در اثر شکستگی یا آسیب، التهاب، پسوریازیس شدید یا اگزما یا زخم‌هایی ایجاد شود که در رشد و عملکردهای فولیکول تداخل ایجاد می‌کنند. عوامل استرس‌زا یا بیماری، واکنش‌های ایمنی از بدن، سن و تغییرات هورمونی یا شرایط ژنتیکی و همچنین درمان‌های پزشکی مانند شیمی درمانی، همگی می‌توانند از دلایل ایجاد ریزش مو باشند. رزماری میتواند در جلوگیری از ریزش مو در این موارد بسیلر موثر و اثر بخش باشد.(خرید انواع محصولات تقویت کننده و ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین دکترلوکس)

خواص رزماری برای پوست 

خواص رزماری برای پوست 

عصاره گیاه رزماری سرشار از آنتی اکسیدان است. این میزان زیاد از آنتی اکسیدان از پوست محافظت می کند و علائم پیری زودرس را به تعویق می اندازد. از دیگر خواصی که در عصاره این گیاه وجود دارد، رزمارینیک اسید می باشد که مشکلات پوستی مانند اگزما، آلرژی و آکنه را بهبود می بخشد و مانند آب روی آتش عمل می کند. استفاده از این گیاه برای تمامی افرادی که می خواهند به صورت روزانه در یک روتین مشخص از پوست خود مراقبت کنند مناسب است.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری