ماه لوکس ماه لوکس موبایل

ضرورت استفاده از آنتی اکسیدان ها

ضرورت استفاده از آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان در بدن همه ما وجود دارد و در حفظ سلامتی بدن نقش مهمی دارند و کم بود آن باعث آسیب به بدن می شود.برخی از این آنتی اکسیدان ها از طریق بدن ساخته شده و باقی آن را از طریق تغذیه و خوردن مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان به دست می آوریم.

 

رادیکال آزاد چیست؟

در بدن واکنش های سلولی بسیار زیادی رخ می دهد و در برخی از این واکنش ها نوع خاصی از مولکول های حاوی اکسیژن در بدن آزاد می شود که به آن رادیکال های آزاد می گویند.گلبول های سفید خون از رادیکال های آزاد  برای مقابله با ویروس ها و باکتری ها در بدن استفاده می کنند.اما گاهی اوقات این مولکول ها آزادانه در بدن حرکت می کنند و با مولکول های دیگر واکنش نشان می دهند و باعث ایجاد فرایند اکسیداتیو می شوند که باعث آسیب رساندن به بدن می شود.

عوارض رادیکال های آزاد چیست؟

  • پیری زودرس 
  • مشکلات پوستی
  • آسیب به بافت های بدن
  • غعال شدن سلول ها و ژن های معیوب در بدن

 

نقش آنتی اکسیدان در برابر رادیکال های آزاد چیست؟

آنتی اکسیدان ها از انجام فرایند های اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کنند و رادیکال های آزاد را از بین میبرند و مانع از آسیب بدن می شوند و سلامت عمومی بدن ارتقا پیدا می کند.

رادیکال آزاد چیست؟

فواید آنتی اکسیدان چیست؟

  • سم زدایی
  • افزایش طول عمر 
  • پوست سالم و درخشان
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کاهش خطر مشکلات شناختی، مانند زوال عقل
  • روند پیری کندتر از جمله پوست، چشم، بافت، مفاصل، قلب و مغز
  • کاهش خطر برای از دست دادن بینایی یا اختلالات مانند ماکولا و آب مروارید

 

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان

انار،انگور،ماهی سالمون،سیب زمینی شیرین،گردو،شکلات تلخ،زالزالک،زغال اخته،گوجه فرنگی،لوبیا،کلم،کلم بروکلی،گشنیز،کنگر،توت فرنگی،شاتوت،جعفری،ریحان،چای سبز،فلفل،سیر،آویشن،زنجبیل،زیره سبز،پونه،دارچین و میخک.

مکمل حاوی آنتی اکسیدان

گلوتاتیون

مهم ترین آنتی اکسیدان بدن گلوتاتیون است.گلوتاتیون از سه نوع اسید آمینه تشکیل شده است که نقش مهمی در بدن دارد از جمله کمک به جذب پروتئین ،تولید آنزیم ها،سم زدایی،هضم چربی و تخریب سلول های سرطانی.

روغن کندر

روغن کندر در درمان سرطان ازجمله سرطان های سینه،مغز،روده بزرگ و پروستات تاثیر بسار زیادی دارد.همچنین دارای توانایی تنظیم عملکرد اپی‌ژنتیک سلولی را دارد که تأثیر مثبتی در تسریع درمان بر ژن‌ها دارد.

کلروفیل یا سبزینه

کلروفیل در سم زدایی ،پیش گیری از سرطان و محافظت از DNA بسیار مفید است و در گیاهانی با برگ سبز بیشتر یافت میشود.

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان

سلنیوم

سلنیوم ماده ای معدنی از که در خاک و مقدار کمی در آب وجود دارد.این ماده معدنی از بیماری های قلبی جلوگیری کرده و با انواع ویروس ها مقابله می کند و خطر ابتلا به بیماری اسم را کاهش می دهد.(جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله سلنیوم و تاثیرات آن بر ریزش مو را مطالعه کنید)

ویتامین C

ویتامین C از سرما خوردگی،آنفلونزا،مشکلات پوستی و چشم محافظت می کند و همچنین سبب افزایش ایمنی بدن می شود.(خرید مکمل های ویتامین C از داروخانه آنلاین دکترلوکس)

لوتئین

افرادی که از لوتئین استفاده می کنند کم تر در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ،سرطان سینه،سرطان ریه  قرار میگیرند استفاده از لوتئین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن،پیشگیری از مشکلات پوست،چشم،قلب و ... می شود.(خرید مکمل های حاوی لوتئین از داروخانه آنلاین دکترلوکس)

کورستین

کورستین در انواع توت ها و سبزیجات موجود است .مصرف بیش از 500 میلی گرم دو بار در روز در درمان مشکلات التهاب بهداشتی ،بیماری های قلبی عروقی،آلرژی عفونت و آرتروز بسیار تاثیر مثبتی دارد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری