کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین روش برداشت خال

بهترین روش برداشت خال

بهترین روش برداشت خال؛ 

خال‌ها ضایعات پوستی هستند که به شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف روی پوست ظاهر می‌شوند. خوشبختانه، اکثر خالها بی‌خطر هستند و به سادگی می‌توان آن‌ها را برداشت و‌ درمان نمود.


خال پوستی چیست؟

خال‌ها متداول ترین ضایعه پوستی و تومورهای پوستی محسوب می‌شوند و بر اساس سلول‌های ملانوسیت، که مسئول تولید رنگدانه پوست هستند، شکل می‌گیرند. خال‌های پوستی به علل مختلف ژنتیکی، محیطی و رژیم غذایی در سنین متفاوت ظاهر می‌شوند. این خال‌ها بی‌خطر هستند و برخی افراد به منظور بهبود ظاهر زیبایی، روش‌های مختلفی را برای برطرف کردن آن‌ها امتحان می‌کنند. با این وجود، درمان خال‌ها فقط به منظور زیبایی نمی باشد.

روش های مختلف برداشتن خال

خال‌‌ها به صورت پراکنده در قسمت‌های مختلف بدن شکل می‌گیرند و ممکن است ظاهر فرد را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاستی از اعتماد به نفس شود. روش‌های حذف خال بستگی به نوع آن، سطح یا حجم، دارد. برای خال‌هایی که مشکوک شناخته می‌شوند، انجام بیوپسی الزامی است. 

روش های مختلف برداشتن خال
  • برداشتن خال با لیزر

یکی از متد‌های حذف خال توسط لیزر انجام می‌شود. خال برداری با لیزر به دلیل غیرتهاجمی بودن طرفدار بیشتری دارد. روشی که توصیف کردیم، دارای حداقل درجه تهاجم است، زیرا هیچ برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود. این باعث کاهش خطر عفونت زخم می‌شود. این روش قابل استفاده برای تمامی نواحی بدن است و به راحتی به ناحیه مورد نیاز دسترسی می‌دهد. به علاوه، در یک جلسه می‌توان چندین خال را برداشت.

  • خال برداری با RF

خال‌های سطحی و تیره رنگ با روش لیزر مناسب نیستند. بهتر است از دستگاه RF برای برداشت آن‌ها استفاده شود. 

  • برداشتن خال به روش جراحی

بعضی خال‌ها نیاز به برش و بخیه دارند تا سلول‌های متخلخل آنها با گذر زمان مجدداً رشد نکنند و خال جدیدی تشکیل ندهند. در این روش، خال با قسمت کوچکی از پوست بریده شده و سپس با بخیه‌زدن به هم پیوسته می‌شود. محل بخیه بسیار کوچک است و پس از مدتی بهبود می‌یابد. برای انجام این کار، ناحیه ابتدا بوسیلهٔ یک چاقوی جراحی پس از بی حسی بریده می‌شود. 

  • برداشتن خال با با روش فریز کردن

براي خال‌هايي كه احتمال سرطاني شدن ندارند و ريشه‌‌ي عميقي در پوست ندارند، مي‌توان از روش فريز كردن استفاده كرد. در اين روش، نيتروژن مايع براي فريز كردن خال مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گاهي اين روش در برداشت خال، يك اسكار كوچك روي پوست ايجاد مي‌كند. 

مراقبت‌های پس از برداشتن خال

جهت برداشتن خال، بهتر است به یک پزشک کار بلد و مجرب مراجعه نمایید. کشیدن بخیه‌ها روی صورت تا چهار تا هفت روز پس از جراحی انجام می‌شود. در ارتباط با بخیه‌های سایر نقاط بدن، زمان کشیدن بخیه‌ها به محل و توصیه‌های پزشک بستگی دارد، و ممکن است در بازه هشت تا بیست و یک روز صورت گیرد. 

بعضی افراد بر این باورند که زخم ناشی از حذف خال با باز بودن و قرار گرفتن در معرض هوا بهبود می‌یابد، اما این فرضیه توسط تحقیقات زمینه بنا شده رد شده است. بهبود سریع‌تر زخم با استفاده از پانسمان مناسب و استفاده از پمادهایی مانند آنتی‌بیوتیک صورت می‌گیر‌د. 

 

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله 7 ماده غذایی که سلامت پوست مو و ناخن شما را تضمین می‌کند را نیز مطالعه نمایید.

 

پس از حذف خال میبایست کرم ترمیم کننده و پانسمان را روی زخم بگذارید. زخم را روزی یک تا دو بار با آب و یا با هیدروژن پراکساید رقیق شده تمیز نمایید. بعد از تمیز کردن زخم میبایست دوباره از پانسمان استفاده کنید. این اقدامات باید تا بهبودی کامل زخم ناشی از برداشتن خال ادامه پیدا کند. ویتامین E روند بهبود زخم را کُند می‌کند و حتی در صورتی که ویتامین E مستقیماً روی محل قرار داده شود ممکن است اسکارهای ایجاد شده وخیم تر هم بشود.

آیا داشتن خال صورت خطرناک است؟

آیا داشتن خال صورت خطرناک است؟

همان گونه که در ابتدای مقاله هم آورده‌ایم، خال صورت می تواند یک عارضه کاملا معمولی و متداول باشد که اصولا در همه افراد به وجود می آید. با این وجود، ممکن است برخی از افراد خال‌های کوچک تر و برخی دیگر خال‌های بزرگ تری داشته باشند. همچنین علاوه بر اینکه محل قرارگیری این خال‌ها نیز در هر یک از افراد با یکدیگر متفاوت است. اما در مجموع، خال به نوعی ضایعه پوستی گفته می‌شود که به دلیل داشتن رنگدانه یا ملانین، با رنگ قهوه ای در سطح پوست مشاهده می‌شود.

با این وجود، ممکن است برای خیلی از افراد این سوال مطرح شود که آیا خال صورت ممکن است خطرناک باشد؟ برای پاسخ به این سؤال، باید به این نکته توجه داشت که خیلی کم پیش می‌آید که خال‌ها خطرناک باشند و اغلب آنها هیچ نوع درد و خطری به همراه ندارند. اما به طور کلی، توصیه می‌شود جهت برداشتن هر نوع خالی، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در حالی که متد های متعددی برای برداشتن خال صورت در دسترس هستند، توصیه می‌شود شما پیش از همه چیز، دلایل به وجود آمدن خال را شناسایی نمایید. درست است که یکی از مهمترین دلایل بروز این عارضه پوستی، می تواند به وراثت برگردد.

با این وجود، میبایست به شما بگوییم که علل دیگری نیز منجر به وجود آمدن خال در نواحی صورت می‌شوند که یکی از مهمترین آن‌ها، قرار گرفتن بیش از حد در معرض مستقیم نور خورشید می‌باشد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری