هدر تخفیف اول دکستاپ شهریور03 هدر تخفیف اول موبایل شهریور ۰۳

سیر تا پیاز مناسبترین سن استفاده از کرم دور چشم

سیر تا پیاز مناسبترین سن استفاده از کرم دور چشم

سیر تا پیاز مناسب‌ترین سن استفاده از کرم دور چشم؛

یکی از بهترین محصولات آرایشی مراقبتی پوست کرم دور چشم (eye cream) است. در صورتی که از خطوط ریز و چروک‌های پنجه‌کلاغی، تیرگی و یا پف زیرچشم رنج می‌برید، کرم دور چشم را به برنامه روزانه مراقبت از پوستتان اضافه نمایید؛ چرا که این کرم می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک چشمگیری کند. با این حال، استفاده از کرم دور چشم سن خاصی دارد که در این مقاله به مناسب‌ترین سن برای شروع استفاده از کرم دور چشم خواهیم پرداخت.


آشنایی با کرم‌ دور چشم

به طور معمول کرم‌های دور چشم با سه ویژگی اصلی ضد تیرگی، ضد پف و ضد چروک، همراه با یا بدون خاصیت آبرسانی عرضه می‌شوند. پزشکان متخصص پوست و مو مطابق با نیاز هر فرد، کرم یا سرم مناسب دور چشم را به شخص مراجعه کننده توصیه می‌کنند. کرم‌های دور چشم حاوی رتینول‌که یک ماده رتینوئیدی (از مشتقات ویتامین A) با عملکرد ملایم است، در جوان‌سازی و روشن‌کنندگی پوست دور چشم بسیار مؤثر هستند. این محصولات، اعم از کرم، سرم یا ژل، به دسته‌های شفاف‌کننده، ضد چروک، سفت‌کننده، آبرسان و نرم‌کننده تقسیم می‌شوند و هر کدام نقش خاصی در بهبود وضعیت پوست خواهند داشت.

آشنایی با کرم‌ دور چشم

ضرورت استفاده از کرم دور چشم

در حقیقت همانطور که از نامش پیداست، کرم‌های دور چشم به‌طور خاص برای ناحیه حساس اطراف چشم فرموله شده‌اند و مواد مغذی را با دوزهای ضعیف‌تری نسبت به کرم‌های صورت تامین می‌کنند تا از آسیب به پوست نازک این ناحیه جلوگیری نمایند. به طور معمول این کرم‌ها فاقد هرگونه بو و ضد حساسیت هستند. برخی از این کرم‌ها حاوی کافئین هستند که در نهایت منجر به سفت شدن موقت پوست و کاهش پف آن می‌شود. در آخر، با گذشت زمان که در اطراف چشم خطوطی نمایان می‌شوند، لازم است تا از این محصولات کمک بگیرم تا از آثار مخرب آن بکاهیم.

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم

اغلب شروع استفاده از کرم دور چشم بین سنین 28 تا 32 سال توصیه می‌شود. در این بازه زمانی، پوست نشانه‌های اولیه‌ی پیری اعم از خطوط ریز و از دست دادن استحکام خود را نشان می‌دهد. استفاده از کرم دور چشم در این زمان می‌تواند به تقویت پوست، حفظ رطوبت و جلوگیری از بروز علائم پیری کمک کند. با این حال، نیازهای پوست هر فرد متفاوت است و برخی ممکن است در سنین پایین‌تر نیاز به مراقبت‌های بیشتری داشته باشند. گرچه لازم به ذکر است که انتخاب کرم دور چشمی که به نوع پوست و نیازهای خاص فرد نزدیک باشد، بسیار مهم است.

بهترین سن استفاده از کرم دور چشم

چگونگی استفاده از کرم دور چشم

برای استفاده بهینه از کرم دور چشم، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. انتخاب محصول مناسب: نخستین مرحله برای استفاده از کرم دور چشم، انتخاب محصول مناسب بر اساس نیازهای پوست هر فرد است. با مشاوره یک ‌پزشک یا متخصص پوست، می‌توانید بهترین کرم دور چشم را برای خود انتخاب نمایید. البته‌ ممکن است نیاز به کرم ضد چروک، ضد تیرگی، ضد پف چشم یا ترکیبی از این موارد داشته باشید.
  2. تمیز کردن پوست: لازم است که پوست صورتتان را پیش از استفاده از کرم دور چشم به‌طور کامل تمیز نمایید. از طریق استفاده از محصولات تمیزکننده مناسب، پوست اطراف چشم را به‌طور دقیق تمیز کنید. حذف آرایش و هرگونه آلودگی‌های محیطی از روی پوست، ضروری است.
  3. استفاده نرم و آرام: به اندازه یک نخود کرم دور چشم با را روی انگشتان حلقه خود بریزید. سپس با ضربات بسیار نرم و آرام، کرم را روی پوست دور چشمتان ماساژ دهید. هیچ‌گاه کرم را با حرکت‌های قوی به پوست فشار ندهید؛ چرا که این موضوع می‌تواند منجر به تحریک پوست و ایجاد تیرگی بیشتر آن شود.
  4. استفاده منظم: جهت بدست آوردن نتایج بهتر، کرم دور چشم را به صورت منظم و به مدت زمان تعیین شده توسط تولید کننده و یا پزشک استفاده نمایید. به طور معمول، استفاده یک یا دو بار در روز توصیه می‌شود.
  5. داشتن تغذیه و سبک زندگی سالم: علاوه بر استفاده از کرم دور چشم، توجه به تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نیز بسیار حائز اهمیت است. خواب کافی، مصرف آب کافی، استفاده از مواد غذایی سالم و کاهش استرس و اضطراب، به حفظ ظاهر جوان و سالم پوست کمک می‌کند.

در صورتی که درباره استفاده از کرم دور چشم خاصی سوال دارید، بهتر است با متخصص پوست یا پزشک معالج خود مشورت نمایید.

نکات کلیدی در استفاده از کرم دور چشم برای تاثیرگذاری بهتر

همانطور که اشاره شد، می‌بایست کرم را با فشار بسیار کم بر روی پوست اعمال نمایید، کمی ماساژ دهید، حرکات دایره‌ای انجام دهید یا حتی کرم را روی یک پارچه نخی قرار دهید و برای چند دقیقه زیر چشم خود بگذارید.

اجازه دهید کرم دور چشم حدود یک دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند تا کاملاً جذب شود، سپس آرایش کنید. به این ترتیب، پودر یا کانسیلر شما به دلیل پایه نرم‌کننده کرم، جلوه نامناسبی نخواهد داشت.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله عمل تغییر رنگ چشم راهی نوین برای تحقق رویاهای شما را نیز مطالعه نمایید.

پوست زیر چشم با سایر قسمت‌های صورت متفاوت است و به عنوان نازک‌ترین پوست در بدن در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر هنگام استعمال کرم، پوست را زیاد بکشید، ممکن است به آن آسیب برسانید.

روغن‌های سنگین می‌توانند بافت لطیف پوست ناحیه چشم را تضعیف کنند و با مرور زمان، فیبرهای الاستینی را کاهش دهند که این امر ممکن است باعث ایجاد چین و چروک زودرس شود.

نکات کلیدی در استفاده از کرم دور چشم برای تاثیرگذاری بهتر

استفاده از کرم دور چشم بعد از چند روز اثر می‌کند؟

مدت زمان مشاهده نتایج حاصل از استفاده از کرم دور چشم ممکن است بسته به نوع کرم، مواد مؤثر در آن و شرایط پوستی فرد متفاوت باشد. به طور کلی، بسیاری از افراد پس از 4 تا 6 هفته استفاده منظم از کرم دور چشم، بهبودی در وضعیت پوست خود را مشاهده می‌نمایند. با این وجود، نتایج قابل مشاهده ممکن است بین 2 تا 3 ماه زمان ببرد، به ویژه زمانی که هدف کاهش چین و چروک‌ها یا لکه‌های تیره باشد.

برای دستیابی به بهترین نتایج، توصیه می‌شود کرم دور چشم را دو بار در روز (صبح و شب) به طور منظم استفاده کنید و دستورالعمل‌های محصول را به دقت دنبال کنید. علاوه بر این، انتخاب کرم دور چشم با مواد مؤثر و متناسب با نیازهای خاص پوست شما بسیار مهم است.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بدان اشاره نمودیم، کرم دور چشم به شما این امکان را می‌دهد که همیشه در آینه با چهره‌ای زیباتر از همیشه روبرو شوید. در صورتی که می‌خواهید آثار پیری را هرگز بر روی صورت خود نبینید و جوانی و شادابی را همواره حفظ نمایید، نیاز است که از پوست خود مراقبت نمایید. شاید بپرسید چه راهکارهایی برای این منظور وجود دارد. باید بگویم که هزینه کردن و خرید کرم‌های ضد چروک دور چشم یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشنهادات ما برای حفظ زیبایی و سلامت پوست شماست و ما در این متن به مزایای آن و بهترین سن استفاده از آن پرداختیم.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری