ماه لوکس ماه لوکس موبایل

چه عواملی باعث تیرگی اطراف چشم شما میشود؟

چه عواملی باعث تیرگی اطراف چشم شما میشود؟

چه عواملی باعث تیرگی اطراف چشم شما میشود؟

چه عواملی باعث تیرگی اطراف چشم شما میشود؟ - What Causes Dark Circles Around Your Eyes

 

سیاهی زیر چشم

تیرگی زیر پلک های پایین در مردان و زنان شایع است. سیاهی دور چشم باعث می شود پیرتر از سن خود ظاهر شوید. خلاص شدن از آنها دشوار است.

اگرچه ممکن است خستگی منطقی ترین توضیح در مورد این بیماری به نظر برسد، اما تعدادی از عوامل می توانند باعث تیرگی زیر چشم شوند. در بیشتر موارد، هیچ جای نگرانی نیستند و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

 

چه عواملی باعث سیاهی حلقه می شود؟

تعدادی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی چشم نقش دارند. برخی از دلایل عمده این موارد عبارتند از:

 

خستگی

خواب زیاد یا خستگی مفرط می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود. کمبود خواب می تواند باعث کدر شدن و رنگ پریدگی پوست شما شود، این امر باعث می شود تا بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست شما نمایان شوند.
کمبود خواب همچنین می تواند باعث ایجاد مایعات در زیر چشم شما شود و باعث پف کردگی آنها شود. در نتیجه، تیرگی هایی که می بینید ممکن است در واقع سایه هایی باشد که توسط پلک های پف کرده شما ایجاد شده است.

 

سن

پیری طبیعی یکی دیگر از دلایل عمده سیاهی زیر چشم شما است. هرچه پیرتر می شوید، پوست نازک می شود. همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست را از دست می دهید. با وقوع این امر، رگهای خونی تیره در زیر پوست شما بیشتر نمایان می شوند و باعث تیرگی ناحیه زیر چشم می شوند.

 

سیاهی زیر چشم

 

خستگی چشم

خیره شدن به صفحه تلویزیون یا رایانه می تواند فشار چشمگیری در چشم شما ایجاد کند. این فشار می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف چشم شما شود. در نتیجه، پوست اطراف چشم شما می تواند تیره شود.

 

آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند باعث ایجاد تیرگی شود. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین ها را به عنوان پاسخی به باکتری های مضر آزاد می کند. به غیر از ایجاد علائم ناخوشایند - از جمله خارش، قرمزی و پف کردگی چشم - هیستامین همچنین باعث گشاد شدن رگ های خونی و دیده شدن آن در زیر پوست می شود.
آلرژی همچنین می تواند اشتیاق شما به مالش و خاراندن پوست دور چشم را افزایش دهد. این اقدامات می توانند علائم شما را بدتر کنند، باعث التهاب، تورم و شکسته شدن رگ های خونی شوند. این می تواند سایه های تیره زیر چشم شما ایجاد کند.

کمبود آب بدن

کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده سیاهی زیر چشم شما است. وقتی بدن شما به میزان مناسب آب دریافت نمی کند، پوست زیر چشم شما کدر به نظر می رسد و چشمان شما فرورفته به نظر می رسد. این به دلیل نزدیکی آنها با استخوان زیرین است.

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می تواند باعث تولید بیش از حد ملانین در بدن شود، رنگدانه ای که رنگ پوست شما را تأمین می کند. آفتاب زیاد - به ویژه برای چشم شما - می تواند باعث تیره شدن رنگدانه ها در پوست اطراف شود.

 

ژنتیک

سابقه خانوادگی نیز در ایجاد تیرگی زیر چشم شما نقش دارد. این می تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل کودکی دیده می شود، و ممکن است با افزایش سن به تدریج ناپدید شود. استعدادها برای سایر شرایط پزشکی - مانند بیماری تیروئید - همچنین می تواند منجر به تیرگی زیر چشم شما شود.

 

سیاهی زیر چشم

 

کمبود آهن بدن

کمبود آهن بدن یکی از دلایل عمده سیاهی زیر چشم است مخصوصا در بانوان. این امر باعث می شود تا بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست شما نمایان شوند.

 

درمان

درمان های خانگی

درمان تیرگی چشم به علت اصلی بستگی دارد. با این حال، برخی از داروهای خانگی وجود دارد که می تواند به مدیریت این بیماری کمک کند. برخی از متداول ترین روش ها عبارتند از:

1. کمپرس سرد بزنید. کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگهای خونی کمک کند. این می تواند پف را کاهش دهد و به از بین بردن سیاهی کمک کند. چند قطعه یخ را در یک دستمال تمیز بپیچید و به چشم خود بمالید. همچنین می توانید یک پارچه را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت 20 دقیقه آن را به پوست زیر چشم خود بمالید. در صورت گرم شدن پارچه یا ذوب شدن یخ، این روند را تکرار کنید.

2. بیشتر بخوابید. خوابیدن می تواند به کاهش سیاهی چشم کمک کند. کمبود خواب می تواند باعث رنگ پریدگی پوست شما شود و تیرگی را بیشتر نمایان کند. هفت، هشت ساعت استراحت به خودتان بدهید تا از ظهور سیاهی چشم جلوگیری کند.

3. سر خود را بلند کنید. در حالی که کمبود خواب می تواند در تولید تیرگی زیر چشم شما نقش داشته باشد، اما گاهی اوقات این نحوه خوابیدن است. سر خود را با چند بالش بلند کنید تا از جمع شدن مایعات در زیر چشمان شما جلوگیری کند که باعث پف و متورم شدن آنها می شود.

4. با چای کیسه ای زیر چشم خود را خیس کنید. استفاده از چای کیسه ای سرد روی چشم می تواند ظاهر آنها را بهبود بخشد. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می تواند به تحریک گردش خون، کوچک شدن رگ های خونی و کاهش حبس شدن مایعات در زیر پوست کمک کند. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال خنک شوند. پس از سرد شدن، کیسه های چای را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید. پس از برداشتن، چشمان خود را با آب خنک بشویید.

5. پنهان کردن با آرایش. گرچه آرایش و مواد آرایشی سیاهی چشم را درمان نمی کنند، اما می توانند به استتار آنها کمک کنند. کانسیلرها می توانند نشانه های تیرگی را بپوشانند بنابراین با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب می شوند. با این حال، مانند هر نوع محصول موضعی یا آرایش، از مراقبت های مناسب استفاده کنید. برخی از محصولات می توانند علائم شما را بدتر کنند و ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کنند.

 

سیاهی زیر چشم

 

درمان های پزشکی

برای یک راه حل موثر و دائمی، برخی از درمان های پزشکی برای کاهش سیاهی چشم در دسترس است. برخی از متداول ترین روش ها عبارتند از:

  • لایه برداری شیمیایی برای کاهش رنگدانه ها
  • جراحی لیزر برای ظاهر شدن سطح پوست و تقویت سفت شدن پوست
  • خالکوبی های پزشکی برای تزریق رنگدانه ها به مناطق نازک پوست
  • پرکننده های بافتی برای پنهان کردن رگ های خونی و ملانین که باعث تغییر رنگ پوست در زیر چشم شما می شوند.
  • حذف چربی برای از بین بردن چربی و پوست اضافی، سطح صاف و یکدست تری را نشان می دهد
  • کاشت جراحی از چربی یا محصولات مصنوعی

قبل از تصمیم گیری درباره هر روش زیبایی، گزینه های خود را با یک پزشک در میان بگذارید. درمان های پزشکی تهاجمی می تواند گران و دردناک باشد و اغلب به بهبودی طولانی نیاز دارند.
سیاهی دور چشم برای بسیاری از افراد موقتی است و اغلب نشان دهنده افزایش سن یا کمبود خواب است. اگرچه تعدادی از روشهای درمانی خانگی و پزشکی برای بهبود ظاهر چشم شما وجود دارد، اما سیاهی چشم معمولاً دلیلی برای هشدار نیست. با این حال، اگر تغییر رنگ یا تورم با گذشت زمان بدتر شد، برای اطمینان از تشخیص درست موضوع و انجام بهترین درمان، با پزشک یا متخصص پوست خود ملاقات کنید.

برندهای کرم دور چشم موجود در بازار

  1. آردن
  2. پریم
  3. مای
  4. هیدرورم
  5. سی گل
  6. مدیلن
  7. فیس دوکس
  8. سینره
  9. الارو
  10. دکتر ژیلا

 

سیاهی زیر چشم

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری