بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

5 عادتی که پوست شما را پیر می کند

5 عادتی که پوست شما را پیر می کند

می توانید مقدار زیادی سرم مرطوب کننده، روغن های مغذی و کرم های حاوی ویتامین C را روی میز آرایشی خود و بسته های چسب چشمی هیدروژل در یخچال داشته باشید. حتی اگر از کرم های محافظت کننده SPF غافل نشوید و تمام محصولات زیبایی شما قابل تحسین نخواهد بود، در صورت وجود عادت های بد برای پوست می تواند روند پیری را در سلول های آن آغاز کند. برای جلوگیری از این امر، همین الان از شر این عادات خلاص شوید.

عادت شماره 1: استفاده بیش از حد از ابزارهای دیجیتال

مقدار زیادی گرد و غبار، کثیفی، بقایای رنگی و عرق روی سطح گوشی هوشمند شما وجود دارد که در طول روز جمع می شود. حالا به یاد بیاورید که چند بار برای تماس با مامان یا دوستتان آن را کنار گوش خود گذاشتید؟ حتی اگر فراموش نکنید که هر روز صفحه را با محصولات ضد باکتری مخصوص ابزارها پاک کنید، باز هم چیزی وجود دارد. متخصصان پوست ادعا می کنند که نور آبی ساطع شده از ابزارهای الکترونیکی کمتر از اشعه ماوراء بنفش برای پوست خطرناک نیست.

عادت شماره 2: خوابیدن با صورت روی بالش

همه چیز در این سیاره تحت تأثیر نیروی جاذبه است، از جمله انسان و تمام سلول های بدن او. وقتی به روی صورت خود می خوابید، جاذبه به نفع شما عمل نمی کند. ورم و پف زیر چشم را تحریک می کند. همچنین، پوست شروع به از دست دادن قابلیت ارتجاعی خود می کند. علاوه بر تورم، چین و چروک نیز شروع به ظاهر شدن می کند. بنابراین باید به پشت بخوابید. این کار نه تنها برای زیبایی صورت بلکه برای سلامت کمر نیز مفید است.

عادت شماره 3: نوشیدن آب به میزان کم

به نظر می رسد اگر بعداً آب بنوشید هیچ چیز وحشتناکی اتفاق نمی افتد. اما نمی توان اهمیت آب را دست کم گرفت. آب بخشی از تمام سلول ها و بافت های بدن است و کم آبی باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می شود. کمبود مداوم مایعات منجر به ایجاد چین و چروک می شود و پوست حالت طبیعی خود را از دست می دهد.

عادت شماره 4: اشتیاق بیش از حد به لایه برداری

لایه برداری چیز فوق العاده ای است. با این حال، بسیاری از خانم ها شروع به استفاده از روش لایه برداری به صورت مداوم و گاهی اوقات حتی به صورت روزانه می کنند که فوق العاده خطرناک است! برداشتن منظم لایه بالایی پوست، بخش هیدرولیپیدی آن را نازک می کند و آن را در برابر تهاجمات محیطی آسیب پذیرتر می کند.

عادت شماره 5: سپری کردن بیشتر روز در حالت نشسته

در مورد مضرات سبک زندگی کم تحرک بسیار گفته شده است، همانطور که مطالعات متعدد نشان می دهد. ورزش منظم به جلوگیری از عواقب منفی کمک می کند. بنابراین، یک مطالعه نشان داد که حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته باعث افزایش عمر 10 تا 13 سال می شود.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری