ماه لوکس کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

عمل تغییر رنگ چشم راهی نوین برای تحقق رویاهای شما

عمل تغییر رنگ چشم راهی نوین برای تحقق رویاهای شما

عمل تغییر رنگ چشم راهی نوین برای تحقق رویاهای شما

تغییر رنگ چشم Eye Color، یک فرآیند دائمی و برای همیشه، ممکن است با افزودن یا استخراج رنگدانه‌ها یا جایگزینی کل عنبیه انجام شود. این روش عموماً به عنوان جراحی انتخابی مدنظر قرار می‌گیرد؛ زیرا رنگ عنبیه بر بینایی تأثیری ندارد. با این حال، در صورتی که آسیب یا بیماری چشمی باعث تغییر رنگ شود، جراحی تغییر رنگ ممکن است به عنوان بخشی از جراحی‌های ترمیمی چشم مورد نیاز باشد. این روش گاهی اوقات به‌ عنوان یک عمل اضافه به روش‌های تجویز شده مانند کاشت لنز، جراحی آب مروارید یا پیوند قرنیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


تغییر موقت و دائمی رنگ چشم چه تفاوتی دارند؟

تغییر رنگ چشم تنها از طریق کاشت عنبیه و استفاده از روش‌های لیزر امکان‌پذیر است. استفاده از لنزهای طبی و رنگی نیز گزینه‌ای موقت برای تغییر رنگ چشم محسوب می‌شود. مقایسه بین این دو دسته از روش‌ها به طور کلی ساده است، مگر اینکه شما تمایل داشته باشید به آن پیچیدگی اضافه کنید.

تغییر رنگ چشم با استفاده از لیزر یک روش غیر تهاجمی است که هیچ برشی روی چشم انجام نمی‌شود اما ممکن است عوارضی نظیر عفونت چشم به همراه داشته باشد. از طرفی، کاشت عنبیه با هزینه بالا، پیدا کردن پزشک متخصص و خطرات آن همراه است. استفاده از لنزهای تغییر رنگ چشم، از سالیان سال پذیرفته شده است و علاوه بر اینکه راحت و کم هزینه است، باز هم ممکن است عوارضی مانند مسدود شدن مسیر تأمین اکسیژن یا خشکی چشم در پی داشته باشد.

تغییر موقت و دائمی رنگ چشم چه تفاوتی دارند؟

جراحی تغییر دائمی رنگ چشم به چه صورت است؟

رنگ چشم توسط ژن‌ها تعیین می‌شود، اما در دهه‌های اخیر، روش‌های مختلفی برای تغییر رنگ چشم وجود دارد. بعضی از این روش‌ها موقتی هستند، در حالی که برخی دیگر امکان تغییر رنگ چشم را به طور دائمی یا نیمه دائمی فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از زنان از طریق استفاده از سایه‌های مختلف چشم، توجه را به چشم‌های خود جلب می‌کنند که این روش از سال‌های زیادی به وسیله آرایش انجام می‌شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله زمان طلایی برای استفاده از کرم دور چشم مطالعه نمایید.

اخیراً، انواع مختلفی از لنزها نیز در دسترس افراد قرار گرفته است که قادر به تغییر رنگ چشم هستند؛ ساده‌ترین راه‌ها برای روشن‌تر یا تیره‌تر کردن چشم‌ها و یا حتی تغییر رنگ چشم به طور کامل. بسیاری از افراد تمایل دارند که رنگ چشم‌هایشان به‌طور دائمی تغییر کند  و در این مورد، روش‌های جراحی مانند ایمپلنت و لیزر وجود دارد که می‌تواند چشم‌ها را روشن‌تر یا تیره‌تر کند، اما خطرات آن‌ها، از جمله از دست دادن بینایی، از پرریسک‌ترین خطرات جراحی‌های زیبایی بشمار می‌رود.

آیا تغییر رنگ چشم‌ قابل‌ بازگشت است؟

در ایران، تا به حال دو نفر (یک مرد و یک زن) اقدام به انجام این عمل (کاشت لنز دائمی با قابلیت برداشت) در یکی از بیمارستان‌ها نموده‌اند. همچنین، لیزر فمتوسکند به علاوه کاربردهای متنوعی در زمینه چشم‌ پزشکی دارد، از جمله ایجاد انواع برش‌های قرنیه و لنز. این تحول قادر است محل دقیق تابش پالس‌ها را از نظر عمق و وسعت مورد نظر تعیین کند.

عوارض احتمالی انجام عمل تغییر رنگ دائمی چشم

انجام عمل تغییر رنگ دائمی عنبیه همراه با عوارضی نظیر عفونت و افزایش فشار داخل چشم است که به‌طور خاص می‌تواند منجر به بروز گلوکوم یا آب سیاه چشم شود. گلوکوم منجر به تخریب عصب بینایی می‌شود و این عارضه به‌وجود می‌آید زمانی که فشار داخل چشم افزایش می‌یابد. این بیماری در ابتدا هیچ علامتی ندارد اما ممکن است در طول زمان منجر به کاهش بینایی و در نهایت نابینایی شود. همچنین، عفونت قرنیه یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها در استفاده از لنزهای زیبایی موقت است که ممکن است رخ دهد.

عوارض احتمالی انجام عمل تغییر رنگ دائمی چشم

کدام رنگ چشم‌ها قابلیت تغییر دارند؟

چشم‌های آبی فاقد رنگدانه‌هایی هستند که رنگ عنبیه را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را به رنگ دیگری تغییر داد. اما افرادی که چشم‌های قهوه‌ای دارند، دارای لایه‌ای به نام استروما هستند که حاوی مقدار قابل توجهی ملانین است که مسئول تغییر رنگ مو و پوست نیز می‌باشد. این رنگدانه به چشم امکان می‌دهد نور را بهتر منعکس کند و این موضوع باعث می‌شود که این عمل در چشم‌های قهوه‌ای امکان‌پذیر باشد. به‌طور معمول، یک لایه نازک از رنگدانه باید از روی چشم قهوه‌ای برداشته شود تا نور بتواند به فیبرهای استروما نفوذ کرده و چشم را به رنگ آبی تبدیل کند.

راهکارهای جایگزین برای تغییر رنگ چشم

تغییر رنگ چشم به هر شکلی توصیه نمی‌شود؛ چرا که ممکن است آسیب‌های جدی به چشم وارد کند. به جای این روش خطرناک، متخصصان چشم پیشنهاد می‌دهند از لنزهای رنگی استفاده شود که باید توسط متخصص چشم تجویز شود. پیش از تجویز این لنزها، مشکلاتی از قبیل خراشیدگی، عفونت،  التهاب و سایر مشکلات ممکن در چشم بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که استفاده از لنزها برای شما خطرناک نیست. هرگونه مشکل یا علائمی پس از استفاده از لنزها باید بلافاصله به یک متخصص چشم گزارش شود.

سخن پایانی

جراحی تغییر رنگ چشم، یک روش جدید برای تغییر رنگ بخش عنبیه چشم است که پس از صدمات و مشکلات پزشکی مانند بیماری‌های خاص یا آسیب‌های فیزیکی انجام می‌شود. این فرآیند، اغلب به دلایل زیبایی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در برخی موارد به عنوان یک جایگزین دائمی برای لنزهای تماسی رنگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری