کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

زمان طلایی برای استفاده از کرم دور چشم

زمان طلایی برای استفاده از کرم دور چشم

زمان طلایی برای استفاده از کرم دور چشم؛

انتخاب کرم دور چشم eye cream می‌تواند بر پایه عواملی نظیر نوع پوست فرد، سن و جنسیت صورت گیرد. شروع استفاده از این کرم‌ها از سن 25 سال به بعد پیشنهاد می‌شود. در دوران جوانی، پوست به صورت طبیعی در حال تولید کلاژن است که این امر باعث زیبایی و شفافیت پوست می‌شود؛ ولی با گذشت زمان و بالا رفتن سن، این فرایند تولید کلاژن کاهش یافته و در سنین بالاتر کاملاً متوقف می‌شود. استفاده از کرم‌های ضد چروک دور چشم در این شرایط می‌تواند به فرایند درمانی جهت کاهش چروک‌های دور چشم کمک چشمگیری نماید.


منظور از کرم دور چشم چیست؟

کرم چشم یکی از موثرترین محصولات در برنامه مراقبت از پوست به شمار می‌رود. اگر با مشکلاتی نظیر تیرگی زیر چشم، پف زیرچشم یا چروک‌های ریز مواجه هستید، ادغام کرم چشم در روتین روزانه مراقبت از پوستتان می‌تواند به بهبود و کاهش این دغدغه‌های زیر چشمی کمک بسزایی کند و در این راستا شما را یاری نماید.

بهترین سن برای استفاده از کرم دور چشم

پزشکان اغلب دهه سوم زندگی را به عنوان بهترین زمان برای شروع استفاده از کرم دور چشم توصیه می‌کنند. با این حال، پوست بعضی از افراد ممکن است زودتر نیاز به مراقبت خاص داشته باشد و علائم مشکلات پوستی را زودتر نشان دهد. فارغ از سن، استفاده از کرم دور چشم به حفظ سلامت پوست کمک نموده و از بروز مشکلات پوستی پیشگیری می‌نماید.

بهترین سن برای استفاده از کرم دور چشم

چگونگی انتخاب کرم دور چشم مناسب سن فرد

کرم دور چشم، همراهی ایده‌آل برای بانوان در هر سنی است. اگر هنوز کرم دور چشم را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی برای شروع است. در دهه سوم زندگی، استفاده از محصولات مناسب می‌تواند به کند کردن فرآیند پیری کمک کند. بسته به ویژگی‌های پوست خود، یک کرم یا ژل دور چشم مناسب انتخاب کنید.

وقتی به سن 30 سالگی می‌رسید، اولین علائم کم‌آبی پوست ظاهر می‌شود و ممکن است چند خط لبخند نیز پدیدار شود. با توجه به اینکه پوست شما هنوز در وضعیت خوبی قرار دارد، می‌توانید با استفاده بیشتر از کرم دور چشم، سلامتی آن را حفظ نمایید.

استفاده از محصولات حاوی کافئین می‌تواند در این شرایط مفید باشد؛ چرا که به کاهش تیرگی‌ها و پف زیر چشم کمک می‌نماید. در این دهه، خطوط خنده ممکن است بیشتر نمایان شده و خطوط پنجه کلاغی به یک ویژگی دائمی تبدیل شوند.

تغییرات بزرگ‌تر ممکن است در دو دهه‌ بعدی زندگی اتفاق بیفتد، که شامل ظهور چروک‌های زیر چشم و روی پلک‌ها می‌شود. در این دهه، تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی می‌تواند تأثیرات مختلفی بر پوست داشته باشد، به ویژه در ناحیه دور چشم. نگران نباشید چرا که کرم‌های دور چشم وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا زیبایی خود را در دهه بالار نیز حفظ نمایید.

چگونگی انتخاب کرم دور چشم مناسب سن فرد

مناسب‌ترین مرحله آرایش برای استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم بهترین گزینه پیش از آغاز فرآیند آرایش است. اولین قدم، شستن دقیق صورتتان است. پس از آن، با به کار گیری تونر، می‌توانید ناخالصی‌های باقی‌مانده بر روی پوست را پاکسازی نموده و با استفاده از ماسک صورت، منافذ پوست را باز کنید. در مرحله آماده‌سازی برای استفاده از کرم دور چشم، کرم ضد آفتاب و سپس زمان اعمال سایر محصولات آرایشی می‌باشد.

نکات کلیدی هنگام استفاده از کرم دور چشم

هنگام استفاده از کرم دور چشم، توصیه می‌شود که از انگشت حلقه‌تان استفاده کنید؛ چرا که این انگشت فشار کمتری نسبت به سایر انگشتان وارد می‌کند، این امر به اعمال کرم به شکلی آرام و با ملایمت کمک می‌کند. جهت کسب بهترین نتیجه، اعمال کرم را از گوشه داخلی چشم آغاز کرده و به آرامی به سمت بیرونی چشم خود پیش بروید.

مراقب باشید کرم را بیش از حد نزدیک به چشم‌ها و مژه‌هایتان نیاورید و حفظ فاصله مناسب را فراموش نکنید. پس از این که کرم به خوبی بر روی پوستتان قرار گرفت، به پوست خود فرصت دهید تا برای مدت دو دقیقه، مواد مغذی موجود در کرم را جذب نماید؛ سپس می‌توانید اقدام به استفاده از سایر محصولات زیبایی نمایید.

ترکیبات موجود در کرم دور چشم

زمانی که تصمیم به خرید یا سفارش آنلاین کرم دور چشم می‌گیرید، بسیار مهم است که به اجزای تشکیل‌دهنده آن دقت کنید تا به اهداف مورد نظر خود در زمینه کاهش چروک‌ها دست یابید. بر اساس توصیه‌های متخصصان پوست، مهم‌ترین عناصری که در یک کرم دور چشم ضد چروک باید وجود داشته باشند، موادی هستند که قابلیت تحریک تولید کلاژن در پوست را دارند، از جمله:

  • رتینول

این ماده در صدر فهرست مواد مؤثر برای تولید کلاژن قرار دارد؛ با این حال، به دلیل حساسیت‌زا بودن برای برخی پوست‌ها، استفاده از محصولات حاوی رتینول باید پس از مشورت با یک متخصص پوست صورت گیرد. در صورتی که پوست شما حساس باشد، ممکن است پزشک به شما استفاده از کرم‌های دارای پپتید را توصیه کند.

  • اسید اسکوربیک 

تأکیدات فراوانی در بخش‌های مرتبط با سلامت بر این موضوع شده است که ویتامین C در افزایش ساخت کلاژن نقش دارد؛ بنابراین، استفاده از کرم‌های حاوی این ویتامین می‌تواند به بهبود چین و چروک‌های سطحی پوست کمک کند.

ترکیبات موجود در کرم دور چشم

آیا جایگزینی برای کرم دور چشم وجود دارد؟

ناحیه حساس و حساس‌ترین بخش پوست صورت شما، پوست دور چشم است. به همین دلیل، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد و نباید هر نوع کرمی برای این قسمت استفاده شود. در بسیاری از موارد، استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده به جای یک کرم دور چشم مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما توصیه نمی‌شود. 

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی بهترین روش‌های سفید کننده پوست را نیز مطالعه نمایید.

برخی از ترکیبات مناسب برای پوست دور چشم فقط در کرم‌های اختصاصی برای این ناحیه قابل یافتن هستند و نه در کرم‌های آبرسان یا لوسیون. به همین دلیل، برای رطوبت رسانی به پوست صورت خود، می‌توانید یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود تهیه نموده و برای منطقه دور چشم، از یک کرم دور چشم مناسب با سن خود استفاده کنید.

سخن پایانی

مراقبت از پوست در واقع به این معناست که شما می‌توانید بهترین سرمایه‌گذاری را در روتین زیبایی خود داشته باشید. بنابراین، برای انجام این کار نیاز است که زمان، صبر و البته محصولات مناسب را انتخاب کنید تا بتوانید نتایج بهتری بدست آورید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری