کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

معرفی بهترین روش‌های سفید کننده پوست

معرفی بهترین روش‌های سفید کننده پوست

معرفی بهترین روش‌های سفید کننده پوست؛

بیشتر افرادی که به دنبال روشن شدن پوست صورت و بدن هستند، به طور معمول به دلیل خستگی از رنگ تیره بدن خود یا علاقه به پوست سفید، این تمایل را دارند. تیرگی بدن ممکن است به صورت کاملا ارثی و ژنتیکی باشد یا بر اثر مراقبت‌های نادرست پوستی، بخشی یا قسمتی از بدن شما کاملا تیره یا کدر شود. روش‌های مختلفی برای روشن شدن پوست صورت و بدن و رفع تیرگی و کدری پوست بدن و صورت وجود دارد. داشتن پوستی سفید و روشن، هدفی غیر ممکن نیست اما نیازمند صبر، حوصله و انتخاب یک روش و راه کار مفید و کار آمد است.


علل تیرگی و کدری پوست

در حال حاضر، به دلیل سبک زندگی نامناسب و فاکتورهای محیطی مانند آلودگی هوا و اشعه مضر خورشید، داشتن پوستی سالم و درخشان چالش‌برانگیز است. همچنین، بسیاری از محصولات زیبایی که در بازار موجود هستند، حاوی ترکیبات شیمیایی و افزودنی‌های مضر هستند که به جای کمک به سلامت پوست، باعث مشکلات بیشتری می‌شوند و باعث کدر و غیریکنواخت شدن رنگ پوست می‌شوند.

عوامل دیگری که می‌توانند بر روی میزان و کیفیت رنگدانه‌ها و سلول‌های رنگدانه‌ساز تأثیر بگذارند و باعث تغییر رنگ پوست و تیرگی پوست شوند، شامل بیماری‌ها و اختلالات ارثی و ژنتیکی، بیماری‌های سوخت و ساز سلولی، بیماری‌های هورمونی، بیماری‌های التهابی، عفونت‌های موضعی پوست، عوامل شیمیایی، داروها، علل تغذیه‌ای شامل کمبود ویتامین‌ها و سوءتغذیه و بدخیمی‌های پوستی هستند.

مزایای روشن شدن پوست

مزایای روشن شدن پوست

  1. بهبود رنگ پوست
  2. کمک به ایجاد ظاهر مطلوب در زیباجو
  3. درمان مشکلات مربوط به رنگدانه ها
  4. درمان پوست آسیب دیده با نور خورشید 
  5. روشن کردن رنگ پوست تا چند درجه بیشتر
  6. درمان لکه‌های ناشی از افزایش سن و ایجاد ظاهری جوان

راهکارهای طبیعی روشن کننده پوست صورت

بعضی افراد به دلیل داشتن عوارض و هزینه‌های بالای عمل‌های جراحی برای سفید و شفاف کردن صورت، تمایل دارند از روش‌های خانگی و طبیعی استفاده کنند.

  • سیب زمینی

سیب زمینی دارای عوامل سفید کننده است که باعث شفاف تر و روشن تر شدن پوست می‌شود. برای استفاده از این خاصیت، می‌توانید سیب زمینی خام را خمیر کرده و با شیر مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی پوست صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب آن را بشویید. همچنین می‌توانید برش‌های سیب زمینی خام را بر روی پوست صورت خود قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید.

  • پرتقال

با ترکیب اندکی پودر زردچوبه و دو قاشق غذاخوری آب پرتقال، می‌توانید یک خمیر مانند درست کنید. قبل از خواب، مخلوط را بر روی صورت و گردن خود بمالید و حتی می‌توانید آن را بر روی دست‌ها و پاهای خود هم بمالید. روز بعد با آب آن را بشویید و این کار را هر روز تکرار کنید.

روش دوم این است که یک قاشق غذاخوری از ماست ساده را با پوست پرتقال خشک شده مخلوط کنید. سپس ترکیب بدست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس با آب آن را بشویید.

  • ژل آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا می‌تواند به جلوگیری از تجمع رنگدانه‌ها در بافت‌های صورت کمک کند و به بازیابی رنگ اصلی پوست کمک کند. همچنین، اثر خنک کننده آلوئه ورا باعث می‌شود بافت آسیب دیده بازسازی شود و سلول‌های جدیدی تولید شود که در سلامت پوست نقش دارند. استفاده از ژل آلوئه ورا می‌تواند به بهبود رنگ پوست و روشن کردن لکه‌های سیاه کمک کند.

  • لیمو

یکی از روش‌های درمانی برای پوست آسیب دیده، آغشتن پنبه به آب لیموی تازه و قرار دادن آن بر روی صورت است. همچنین، می‌توانید یک برش لیمو را روی پوست آسیب دیده قرار داده و آب آن را جذب کنید. پس از حدود یک ساعت، با آب صورت خود را شست و شو دهید. این کار را یک بار در روز تکرار کنید.

روش دیگر، ترکیب یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه یا آب گوجه فرنگی با سه قاشق چای خوری آب لیمو است. این مخلوط را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از نیم ساعت، با آب آنرا شست و شو دهید. این کار را نیز یک بار در روز انجام دهید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله تاثیر مصرف یونی زینک بر پوست، مو و ناخن را نیز مطالعه نمایید.

  • عسل

یکی از روش‌های درمانی برای روشن تر و تازه تر شدن پوست صورت، استفاده از عسل است. برای این کار، عسل را به صورت خود مالیده و به مدت چند دقیقه روی صورت باقی بگذارید. سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار را روزی یکبار انجام دهید تا به نتیجه برسید.

روش دیگر، ترکیب یک قاشق چای خوری عسل و آب لیمو با یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چای خوری روغن بادام است. این مخلوط را مانند ماسک به صورت خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب آنرا شست و شو دهید. این کار را نیز روزی یکبار انجام دهید.

سفید شدن پوست با روش‌های مدرن

در دنیای امروزی همه چیز امکان پذیر است. با پیشرفت علم نیز روش‌های جدیدی در زمینه پوست و مو نیر ابداع شده است. در ادامه روش‌های روشن کننده پوست را بررسی خواهیم کرد:

  • لیزر فرکشنال روشن کننده پوست

استفاده از لیزر فرکشنال، به عنوان یکی از روش‌های سفید کردن پوست، متداول است. در این روش، لیزر فرکشنال CO2 برای لایه برداری پوست و دستیابی به یکنواختی رنگ پوست، روشن‌تر کردن و سالم‌تر کردن پوست استفاده می‌شود.

همچنین، لیزر دی اکسید کربن نیز به عنوان یکی دیگر از روش‌های سفید کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، علاوه بر لایه برداری پوست، افزایش تولید کلاژن نیز به وجود می‌آید که باعث جوان‌تر و سالم‌تر شدن پوست می‌شود.

سفید شدن پوست با روش‌های مدرن
  • میکرودرم ابریژن جهت روشن کردن پوست

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های مورد استفاده برای سفید کردن پوست است. در این روش، کریستال‌های بسیار ریز بر روی سطح پوست اسپری می‌شوند که باعث لایه برداری بالاترین لایه پوست می‌شوند و در نتیجه پوست شفاف و شاداب پنهان شده در زیر این لایه نمایان می‌شود. جهت کسب نتایج دلخواه،  مطلوب و قابل قبول، میبایست در چندین جلسه از این روش استفاده نمود.

  • درم‌ ابریژن جهت سفید کردن پوست

درم ‌ابریژن یک روش تهاجمی برای زیبایی است که در یک جلسه می‌تواند نتایج چشمگیری داشته باشد. در این روش، یک برس سیمی مخصوص با سرعت روی پوست چرخیده و سطح پوست را مسطح می‌کند. این باعث می‌شود پوست ترمیم شده و روشن تر و سفید تر شود. همچنین، با استفاده از این روش می‌توان چین و چروک پوست را نیز برطرف نمود.

سخن پایانی

یکی از اجزای مهم زیبایی، داشتن پوست زیبا است که برخی افراد آن را روشن و برخی دیگر برنزه و تیره می‌پسندند. افرادی که به دنبال داشتن پوست روشن هستند، می‌توانند از روش‌های طبیعی برای سفید کردن پوست استفاده کنند. پوست تیره و مات ممکن است ناشی از بودن زیاد در معرض نور خورشید، آلودگی محیطی، شرایط پزشکی، پوست خشک، استرس، انتخاب‌های سبک زندگی نامناسب و استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی شیمیایی باشد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری