بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

خواص شگفت انگیز ویتامین E برای سلامتی، پوست و مو

خواص شگفت انگیز ویتامین E برای سلامتی، پوست و مو

ویتامین E حاوی مقادیر بسیاری از مواد مغذی بوده که به تقویت و بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند، همچنین در فرآیند بازسازی به کمک سلول‌های شما می‌آید.

این ماده حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده و خاصیت ضد التهابی دارد، این ماده تامین کننده نیاز ضروری بدن شما در حفظ سلامت عمومی است.

 

محبوبیت ویتامین E به دلیل تاثیر فوق العاده ای که بر روی سلامتی و ظاهر پوست دارد بوده و اینکه شما میتوانید برای مشاهده محسوس این نتیجه ان را بر روی پوست خود به صورت موضعی استفاده کنید، این کار باعث می‌شود پوست شما جوانتر دیده شود و دلیل آن هم تاثیرات ضد التهابی ویتامین ای می‌باشد.

طبق بررسی و آزمایش صورت گرفته بر روی چندین مورد و استفاده از روغن وبتامین E به صورت موضعی بر روی صورت نتایج شگفت انگیزی مشاهده گردیده.

 

استفاده موضعی از روغن ویتامین E به عنوان درمان مشکلات پوستی و ظاهری

 

روغن ویتامین E

 

از روغن ویتامین E میتوانید به عنوان یک راه درمانی برای پیری پوست و صورت خود استفاده کنید. ویتامین E دارای بافت سفتی که دارد، بهتر است که آن را قبل از خواب بر روی پوست خود استفاده کنید تا کاملا جذب گردد. اینکه شما نباید از این ویتامین صبح استفاده کنید به این دلیل است که برای آرایش کردن شما مشکل ایجاد می‌کند.

 

به طور معمول شما می‌توانید از مخلوط سرم و روغن‌های موضعی ویتامین E برای یک درمان کامل بر روی صورت خود استفاده کنید. این روش با دیگر موارد استفاده از کرم های حاوی ویتامین E و مصرف مکمل خوراکی ویتامین بوده و تاثیرات متفاوتی با هم دارند. از ویتامین E به عنوان داروی ضد پیری و یک ماده ضد عفونی کننده پوست در طول مدت خواب ( به دلیل جذب بهتر در شب ) استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه کرم های موجود در بازار و بدون نسخه دارای میزان اندکی تا حدود 0/5 تا 1 درصد منبع معتبر ویتامین بوده، بهتر است به دنبال محصولی با غلظت بالا از ویتامین ای باشید. ( آلفا توکوفرول ) اغلب نام تشکیل دهنده آن است، یا به دنبال روغن خالص ویتامین E باشید.

راهنمای استفاده از ویتامین E به صورت یک درمان شبانه برای سلامت پوست

  • صورت خود را کامل از آرایش و سایر محصولات پاک کنید، صورت خود را با آب ولرم بشویید و پوست را خشک کنید.
  • اگر شما از روغن ویتامین E خالص استفاده می‌کنید؛ به ازای هر 10 قطره روغن مکمل ( جوجوبا، روغن بادام و ... ) 1 الی 2 قطره روغن ویتامین E استفاده کنید.
  • سرم ویتامین E را با استفاده از انگشتان روی پوست خود بمالید. هنگام استفاده، صورت خود را با حرکات دایره ای کوچک بمالید تا گردش خون را تحریک و محصول را تا آنجا که می‌توانید پخش کنید.
  • قبل از خواب و قرار دادن صورت بر روی بالشت، 20 دقیقه صبر کنید. این روش را یک یا دو بار در هفته به عنوان برنامه مراقبتی پوست در حدود 30 دقیقه قبل از خواب تکرار کنید.

 

محصولات دیگر ویتامین E بر روی صورت

 

ویتامین E خوراکی

 

ممکن است شما به اندازه کافی در رژیم غذایی خود ویتامین E دریافت نکرده باشید، در حالی که باید بدانید استفاده از مواد غذایی سالم و مغذی سرعت سنتز و متابولیسم سلولی شما را بالا میبرد، که با همین امر شما احساس سلامتی بیشتر خواهید داشت.

  • غذاهایی که سرشار از ویتامین E هستند شامل بادام، زغال اخته و آووکادو هستند.

 

مکملهای خوراکی ویتامین E

 

مکمل ویتامین E

 

یکی از فواید مکمل های خوراکی ویتامین E این است که می تواند پوستی درخشان باشید و جوان تر به نظر برسید. مکمل های خوراکی را می توانید به صورت آنلاین و در بیشتر داروخانه ها پیدا کنید.

 

خرید کپسول ویتامین E

 

مصرف روزانه ویتامین E برای بزرگسالان نباید بیشتر از 15 میلی گرم باشد.

 

درمان لکه‌های پوست و صورت با مصرف ویتامین E

درمان لک صورت با ویتامین E

در گذشته تحقیقی صورت گرفته بود که استفاده از ویتامین E به صورت موضعی را در درمان نقطه ای جای جوش ( آکنه ) موثر می دانستند، اما این تحقیق اثبات نگردیده است.

شما بهتر است در صورتی که قصد آزمایش بالا را دارید از روغن ویتامین E خالص استفاده کنید یا محصولی را پیدا کنید که دارای سطح بالایی از آلفا توکوفرول را داشته باشد و آن را در محل زخم استفاده کنید. قبل از شستشوی پوست صبر کنید تا کاملا جذب پوست گردد. برای انجام این کار از ویتامین بر روی زخم در شب استفاده نکنید ( بافت قوی این ماده باعث مسدود سازی منافذ پوست مخصوصا در مناطق مستعد آکنه می شود.

انواع ماسک های ویتامین E

 

ماسک ویتامین E

 

ماسک هایی که حاوی ویتامین E هستند و دارای خواص نرم کنندگی پوست و ضد پیری است.

این نوع از ماسک‌ها همراه با سایر ویتامین ها از جمله ویتامین ث ترکیب می‌شوند و جذب بهتری خواهند داشت.

 

برای تسکین پوست می‌توانید از ترکیب روغن ویتامین E همراه با روغن بادام استفاده کنید.

برای داشتن پوستی نرم، شفاف و روشن با استفاده از ترکیب کردن لیموی تازه ، عسل و آووکادوی له شده یه ماسک بسازید.

 

به خاطر داشته باشید

این محلول ( Vitamin E ) محلول در چربی بوده و میتواند در لایه پوست و بدن شما جمع شده و به متعادل کردن چربی پوست شما کمک می‌کند.

برای اینکه منافذ پوست شما مسدود نشود و یا تعادل چربی طبیعی پوست از بین نرود، توصیه می‌کنیم بیش از یک یا دو بار در هفته در موارد بالا استفاده نکنید.

فایده ویتامین E برای صورت

به چند روش مختلف میتوانید به جوانی و سلامت پوست خود کمک کنید. ( توجه داشته باشید موارد زیر شامل تضمین قطعی و 100 صد درمانی نبوده و برخی از آنها عمدتا نقل قول و تجربه شخصی بوده است ).

لکه های ایجاد شده بر روی پوست شما ممکن است به علت وجود رنگدانه زیاد ( ملانین ) باشد، برخی این مورد رو بیماری ملاسما نامیده اند و البته آن را قابل درمان با ویتامین E موضعی دانسته اند.

موثر ترین روش در درمان هایپرپیگمنتیشن - Hyperpigmentation = استفاده ترکیبی از ویتامین C است.

 

جلوگیری از پیری و چین و چروک صورت

چین و چروک پوست

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است و بر گردش خون تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل دیده شده که افراد پس از استفاده موضعی از روغن ویتامین E ، متوجه تفاوت در سفتی و ساختار پوست خود می‌شوند. در سال 2013 یک منبع معتبر منتشر کرد که ویتامین E و سایر مواد طبیعی غنی از آنتی اکسیدان به طور کلی به عنوان درمان جهت عقب انداختن چین و چروک پوست می‌شود.

 

درمان آکنه

درمان جای جوش و آکنه با ویتامین E

اخیرا ادعا شده که ویتامین E در درمان اسکار معجزه می‌کند. با این حال، مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که آنقدرها که فکر می کنند موثر نیست. با وجود اینکه ویتامین E باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. اما به نظر نمی‌رسد که این افزایش گردش خون باعث تسریع در درمان جای زخم و اسکار گردد.

 

می توان از روغن موضعی ویتامین E برای از بین بردن شکاف و خشکی لب ها استفاده کرد. از آنجا که ویتامین E باعث گردش و بازسازی سلول‌ها می‌شود، استفاده از آن بر روی لب های خشک - سلول‌های جدید را سریعتر به سطح لب می‌آورد.

نکاتی مهم در جهت احتیاط در مصرف و استفاده از ویتامین E

  1. ویتامین E یک درمان موثر برای همه نیست، اگر شما از جمله اشخاصی هستید که به دچار شکستگی می‌شوید ممکن از استفاده از ویتامین E علائم شما را تشدید کند.
  2. مصرف مکمل‌های خوراکی ویتامین ای برای مدت زمان کوتاه برای اکثر افراد بی خطر است، اما مصرف بیش از یکسال آن باعث تجمیع این ویتامین در بدن شما می‌شود.
  3. ویتامین E بیش از حد در جریان خون شما منجر به کاهش تعداد پلاکت و رقیق شدن خون می‌شود.
  4. اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید یا دچار اختلال خونریزی هستید، قبل از شروع مصرف مکمل‌های خوراکی ویتامین E با پزشک خود صحبت کنید.

 

از کجا بخریم

Dr Luxe Online Pharmacy

 

منبع : https://www.healthline.com

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری