ماه لوکس کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

تاثیر مصرف یونی زینک بر پوست، مو و ناخن

تاثیر مصرف یونی زینک بر پوست، مو و ناخن

تاثیر مصرف یونی زینک بر پوست، مو و ناخن

اگر شما جز افرادی هستید که از کمبود ویتامین‌ها رنج می‌برید و قادر به تامین ویتامین‌ها برای بدن خود نیستید بهتر است با مکمل‌های غذایی آشنا شوید. هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی شما با مکمل یونی زینک می‌باشد چرا که مصرف این مکمل به تامین ویتامین‌های ضروری بدن کمک می‌کند. اگر شما جز افرادی هستید که برای اولین بار می‌خواهید از مکمل یونی زینک استفاده کنید بهتر است تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • قرص یونی زینک چیست؟
  • ویژگی‌های مفید یونی زینک
  • کمبود زینک چه عوارضی دارد؟
  • چرا یونی زینک مصرف کنیم؟
  • بهترین زمان مصرف یونی زینک
  • عوارض مصرف قرص یونی زینک
  • آیا یونی زینک باعث چاقی می‌شود؟

 


قرص یونی زینک چیست؟

قرص یونی زینک یک مکمل غذایی می‌باشد حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری و مورد نیاز بدن بوده و بدن را از استرس و بیماری‌های مزمن دور نگه می‌دارد. همچنین برای افرادی که گیاه‌خوار هستند گزینه بسیار خوبی‌ست چرا که کمبودهای بدن را به طور کامل از بین می‌برد.

 

 

ویژگی‌های مفید یونی زینک

  • کاهش کم خونی به دلیل وجود فولیک اسید در این قرص 
  • کاهش آکنه و قرمزی پوست به دلیل وجود زینک 
  • تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی به دلیل وجود بیوتین
  • افزایش متابولیسم و سوخت ساز پروتئین بدن به دلیل وجود ویتامین B6
  • بهبود حافظه و افزایش تمرکز به دلیل وجود B12
  • افزایش سیستم ایمنی بدن و آنتی اکسیدان قوی به دلیل وجود ویتامین C
  • افزایش اشتها و تقویت انرژی به دلیل وجود ویتامین B1
  • تقویت سیستم عصبی به دلیل وجود ویتامین B2
  • سالم ماندن پوست و جلوگیری از پیری پوست به دلیل وجود ویتامین B3

کمبود زینک چه عوارضی دارد؟

  • ضعف اعصاب
  • ریزش مو و کاهش وزن
  • کاهش حس چشایی و بویایی
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن
  • رشد طبیعی کودکان را کاهش می‌دهد

 

 

چرا یونی زینک مصرف کنیم؟

یونی زینک دارای ترکیبات بسیار مفید برای بدن می‌باشد که هر کدام ویژگی منحصر به فرد دارند که به طور جداگانه آنها را بررسی می‌کنیم.

روی: روی نقش مهمی در تقویت حافظه و افزایش تمرکز شما دارد علاوه بر آن خاصیت ضد سرطانی برای بدن دارد و می‌تواند از بدن شما در برابر انواع سرطان‌ها محافظت کند.

بیوتین: بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B می‌باشد. این ویتامین در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر می‌باشد علاوه بر آن به درمان افسردگی نیز کمک می‌کند. بیوتین ناخن‌های شکننده شما را تقویت می‌کند و به رشد آنها کمک می‌کند.

فولیک اسید: اسید فولیک جز گروه ویتامین B می‌باشد. فولیک اسید می‌تواند کم خونی شما را کاهش دهد و انرژی بدن شما را در بدن زیاد کند.

بیشتر بخوانید: فولیک اسید چیست و چه عملکردی دارد؟

ویتامین B1این ویتامین سیستم عصبی بدن را تقویت می‌کند و برای سوخت و ساز بدن بسیار مهم است علاوه بر آن از قاعدگی‌های دردناک جلوگیری می‌کند. کمبود این ویتامین ویژگی‌هایی مانند: سرگیجه، کم شدن حافظه و بی حسی عضلات بدن دارد

ویتامین B2: ویتامین B2 یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد و با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه می‌کند این ویتامین باعث کاهش آکنه پوست می‌شود. کمبود این ویتامین ویژگی‌هایی مانند: ناراحتی پوستی، سوزش گلو و ریزش شدید مو دارد.

ویتامین B6: بدن برای سوخت و ساز بهتر به ویتامین B6 احتیاج دارد این ویتامین سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد علاوه بر آن برای خانم‌هایی که در دوران بارداری خود حالت تهوع دارند نیز بسیار مفید می‌باشد.

ویتامین B12: این ویتامین از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و مناسب افراد گیاهخوار می‌باشد علاوه بر آن به تولید سلول‌های قرمز کمک می‌کند و برای درمان کم خونی استفاده می‌شود.

 

 

ویتامین C: ویتامین C یک آنتی اکسیدان و از روند پیری پوست جلوگیری می‌کند علاوه بر آن ویتامین C و فولیک اسید به جذب بهتر آهن برای بدن کمک می‌کند.

کلسیم: هر انسانی برای ساختن کلسیم و حفظ سلامت استخوان‌هایش به کلسیم نیاز دارد. استخوان‌های ما قادر به ساخت طبیعی کلسیم نمی‌باشند به همین دلیل ما باید از طریق مواد طبیعی و مکمل‌ها نیاز بدن را تامین کنیم.

 

بهترین زمان مصرف یونی زینک

طبقه توصیه شرکت سازنده یونی زینک بهترین زمان برای استفاده از قرص یونی زینک بعد از مصرف نهار می‌باشد بهتر است از این قرص روزانه 1 عدد مصرف شود اگر معده حساسی دارید بهتر است این قرص را همراه وعده غذایی خود مصرف کنید تا کمتر دچار اختلالات گوارشی شوید.

 

عوارض مصرف قرص یونی زینک

طبق گفته شرکت سازنده یونی زینک در برخی افراد ممکن است عوارضی مانند: 

سردرد و سرگیجه

تمامی ویتامین‌هایی که در قرص یونی زینک به کار رفته است محلول در آب می‌باشند (به این معناست که مازاد آنها در بدن ذخیره نمی‌شود و از طریق ادرار از بدن دفع می‌شود) با این وجود با وجود ویتامین  C و ویتامین‌های گروه B احتمال سرگیجه وجود دارد علاوه بر آن اگر روی در بدن زیاد باشد نیز بعد از مصرف یونی زینک احتمال سرگیجه و سردرد وجود دارد.

درد دل و بیرون روی

یکی دیگر از عوارض یونی زینک دل درد و بیرون روی می‌باشد. اگر بعد از مصرف قرص چنین علائمی را دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

عوارض قرص یونی زینک با مشکلات گوارش و مشکل معده همراه است پس بهتر است این قرص را هنگام غذا مصرف کنید در صورت مصرف بیش از حد این قرص مشکلاتی مانند: تهوع، سرگیجه، سردرد و کم خونی به وجود می‌آید.

 

 

آیا یونی زینک باعث چاقی می‌شود؟

بیشتر اشخاص علاقه به افزایش وزن دارند و برایشان سوال است که آیا مصرف یونی زینک برای چاقی بی خطر است یا خیر؟ یونی زینک به دلیل وجود ویتامین B کمک به تقویت اشتها شما می‌کند و میل غذا را در شما افزایش می‌دهد. جای نگرانی ندارد زیرا یونی زینک باعث چاقی زیاد نمی‌شود.

 

 

نقش زینک در چاقی

کمبود روی در بدن موجب کم اشتهایی در بدن و در نتیجه کاهش وزن می‌شود در قرص یونی زینک به ازای هر یک عدد قرص 15 میلی گرم روی وجود دارد. افزایش وزن با مصرف زینک زیاد چشمگیر نیست بهتر است اگر شما هدف چاقی دارید از مکمل‌های دیگر استفاده کنید.

 

نقش ویتامین B و تاثیر آن برای چاقی

ویتامین B به تقویت اشتها کمک بسیار زیادی می‌کند ویتامین B1 باعث افزایش اشتها شما می‌شود. این افزایش اشتها در صورتی رخ می‌دهد که بدن نسبت به ویتامین گروه B کمبود داشته باشد اگر بدن شما کمبود زینک و ویتامین B را ندارد نگران چاقی خود نباشید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری