بهترین مکمل‌های تامین کننده انرژی

بهترین مکمل‌های تامین کننده انرژی

بهترین مکمل‌های تامین کننده انرژی

سبک زندگی قرن 21 تمام پیچیدگی های زندگی ماشینی و به طبع آن دور شدن از فضای زندگی سالم و نداشتن وقت کافی برای رسیدگی به تناسب اندام و سلامت بدن را از افراد دور کرده است وجود یک تامین کننده انرژی و داشتن گروهای ویتامین بیش از حد نیاز است حتی در صورت ورزش یا فعالیت کردن افراد نیاز بیشتر به تامین ویتامین و مکمل برای افزایش انرژی و افزایش تایم ورزش دارند. ما در این مقاله به بررسی بهتر مکمل ها و افزایش انرژی بدن می‌پردازیم.

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • داشتن برنامه غذایی مناسب 
  • افزایش تایم استراحت
  • داشتن میان وعده
  • فعالیت کردن
  • مدیریت استرس
  • معرفی چند مکمل برای افزایش انرژی 

داشتن یک برنامه غذایی مناسب

صبحانه علت اصلی داشتن انرژی برای شما می‌باشد و کمک به دوری تنبلی و بی‌حالی شما می‌کند. وعده‌های غذایی بهتر است فیبرها و پروتئین‌ها باشند. این ترکیبات باعث سیر شدن شما و ثابت نگه داشتن قند خونتان را ثابت نگه می‌دارد و به ثابت شدن انرژی بدن شما کمک می‌کند. مصرف نکردن فیبر کمک به کاهش سریع انرژی شما می‌کند. یک صبحانه کامل شامل تخم مرغ، حبوبات، بلغورجو دورسر همراه ماست و مصرف انواع توت‌ها می‌باشد. مصرف آجیل‌هایی که دارای فیبر بالا و وپروتئین هستند نیز بسیار مفید است.

افزایش تایم استراحت

داشتن یک تایم مناسب برای خود می‌تواند به جلوگیری از خستگی شما بسیار کمک کند. طول عمر شمارا زیاد می‌کند و به جوانسازی پوست شما کمک می‌کند.

 

 

داشتن میان وعده

خوردن کربوهیدرات ساده نمی‌تواند جایگزین خوبی برای سیر شدن و کمک به تامین انرژی نیست. و باعث افزایش گرسنگی شما می‌شود. مصرف آجیل و یا غلات به همراه پنیر بهترین میان وعده به حساب می‌آید.

فعالیت داشتن

یک روش خوب و مفید برای افزایش انرژی و رفع خستگی راه رفتن می‌باشد به طور عادی 10 دقیقه پیاده روی انرژی بهتری نسبت به خوردن یک آبنبات دارد. قدم زدن در هوای تازه برای سلامتی انسان بسیار مهم است. تمرین مدیتیشن به کاهش استرس کمک می‌کند و باعث خستگی و کمک به افزایش انرژی از دست رفته می‌کند.

 

 

مدیریت کردن استرس

همانطور که در مقاله استرس به شما گفتیم استرس بیش از حد می‌تواند به شما صدمه جدی وارد کند. استرس می‌تواند موجب بی‌خوابی، پرخوری و خستگی شود و میزان بیش از اندازه انرژی شمارا از بین ببرد  پس بهتر است میزان استرس خود را با فعالیت کردن در کارهای مورد علاقه‌تان کنترل کنید.

 

معرفی چند مکمل برای افزایش انرژی 

قرص اسکای من

 این مکمل از شرکت ویت اسکای تحت لیسانس کشور انگلستان می‌باشد. اسکای من یک مکمل مولتی ویتامین می‌باشد که حاوی مواد معدنی مناسب آقایان می‌باشد دارای عصاره جینسینگ، ال آرژنین و لیستین می‌باشد ک هرکدام از این ترکیبات کارای خاص خود را دارد. این مکمل علاوه بر تامین انرژی بدن کمک به کمبود ویتامین بدن آقایان می‌کند. همچنین مصرف این مکمل که به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند.

قرص اسکای من با ترکیبات خوب کمک به افزایش قوای جنسی در آقایان، سلامت پروستات و افزایش قدرت عضلات بدن می‌کند.

مصرف قرص اسکای من به سلامت پروستات بسیار کمک می‌کند و راه بسیارخوبی برای افزایش طول عمر شما می‌باشد. مصرف این مکمل شمارا از خطر مشکل پروستات دور می‌کند.

 

طریقه مصرف قرص اسکای من

مصرف این مکمل بهتر است هنگام صبحانه میل شود.

 

عوارض مصرف قرص اسکای من

مصرف بیش از حد این مکمل باعث سردرد، سرگیجه، تهوع، اختلالات کلیوی باشد پس بهتر است در مصرف زیاده‌روی آن جلوگیری کنید.

تداخل دارویی قرص اسکای من

این قرص با داروهایی مانند لوودوپا، سیس پلاتین، آلتراتامین، متوترکسات به شدت تداخل دارویی دارد.

 

 

این مکمل حاوی ویتامین‌هایی مانند:

  • ویتامین A
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • ویتامین C
  • ویتامین B1
  • ویتامین B2
  • ویتامین B3
  • ویتامین B6
  • فولیک اسید
  • ویتامین B12
  • بیوتین 
  • منیزیم
  • زینک
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • سلنیوم
  • ید 
  • مس
  • کروم

 

قرص اسکای وومن

 این مکمل از شرکت ویت اسکای تحت لیسانس کشور انگلستان می‌باشد. این مکمل قابل استفاده روزانه می‌باشد. حاوی بیوتین، گل مغربی است که کمک به پیشگیری و کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی، کمک به کاهش گرفتگی عضلات بدن، سلامت پوست مو و ناخن می‌کند. علاوه بر آن مصرف قرص اسکای وومن به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند.

مصرف یک مولتی ویتامین مناسب به پر کردن شکاف‌های شکل گرفته کمک می‌کند و به حفظ سلامت و نشاط عمومی، افزایش انرژی بدن، بهتر کردن خلق وخو می‌پردازد. مصرف این مکمل به جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. این مکمل علاوه بر تامین انرژی می‌تواند یک مکمل برای رژیم‌های غذایی سالم شما نیز باشد زیرا ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

این ویتامین‌ها شامل:

ویتامین A

این ویتامین در این مکمل نقش آنتی اکسیدان دارد خانم‌ها به این ویتامین در هرسنی نیاز دارند زیرا مصرف ویتامین A کمک به استحکام استخوان‌ها و دندان می‌کند علاوه بر آن بافت بدن و پوست را تقویت می‌کند. ویتامین A  بینایی را بهتر می‌کند و به کاهش روند پیری و افزایش انرژی  کمک می‌کند.

ویتامین B2

مصرف ویتامین B2 به حفظ سلامت بدن، سوخت و ساز بهتر بدن کمک می‌کند این ویتامین به تامین انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، استرس و خستگی شمارا از بین می‌برد. کمبود این ویتامین در خانم‌های بر عملکرد سیستم ایمنی و اعصاب تامثیر منفی می‌گذارد . باعث ایجاد بیماری می‌شود.

ویتامین B6

مصرف این ویتامین تاثیر در هورمون‌ها و کمک به اطلاع پیام رسان عصبی، به کاهش افسردگی و حمله قلبی و کاهش آلزایمر می‌کند. مصرف این ویتامین برای خانم‌های باردار که حالت تهوع دارند مفید است. کمبود این ویتامین منجر به کم خونی و کاهش انرژی می‌شود. 

بیوتین

ویتامین B7 برای رشد سلولی اسیدهای چرب ضروری است این ویتامین کمک به رشد بهتر مو و تقویت ناخن‌های حساس می‌کند. مصرف بیوتین کمک بیش از اندازه‌ای به پوست و مو شما می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این ویتامین می‌توان اشاره به پایین نگهداشتن کلسترول خون و رشد بهتر استخوان مغز کرد.

ویتامین B9 و B12

اسید فولیک یا همان ویتامین B9 برای هر خانمی ضروری و بسیار مهم است چرا که به حمله قلبی، فشار خون، افسردگی، آلزایمر، سرطان کمک و جلوگیری می‌کند. این ویتامین قدرت باروری در خانم‌ها را افزایش می‌دهد و به رشد بهتر جنین کمک فراوان می‌کند. کمبود این ویتامین برای خانم‌های باردار باعث آسیب به ستون فقرات جنین می‌کند.

ویتامین B12  به تقسیم طبیعی سلول‌ها و افزایش پروتئین کمک می‌کند و از ضعف حافظه، خستگی و کم خونی جلوگیری می‌کند.

ویتامین C

مصرف این ویتامین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن کمک به ترمیم زخم‌ها و رشد بهتر بافت‌های آسیب دیده می‌کند. خطر احتمال سرطان و حمله قلبی را کاهش می‌دهد و نقش بسیار مهم در تولید گلوبول‌های قرمز خون به عهده دارد.

عوارض مصرف قرص اسکای من

مصرف بیش از حد این مکمل باعث سردرد، سرگیجه، تهوع، اختلالات کلیوی باشد پس بهتر است در مصرف زیاده‌روی آن جلوگیری کنید.

مصرف این مکمل برای خانم‌های باردار بهتر است با مشورت و زیر نظر پزشک مصرف شود.

قرص جوشان انرژی زا یوروویتال

قرص جوشان یوروویتال تحت لیسانس کشور آلمان است.  یک مکمل کارآمد و موثر می‌باشد کمک به افزایش انرژی، جلوگیری از خستگی در تمرینات ورزشی و فعالیت‌های روزانه می‌کند.

این محصول جایگزین نوشابه‌های انرژی زا می‌باشد. حاوی ترکیباتی مانند کافئین، تائورین، ویتامین‌های گروه B و گلوکورونولاکتون می‌باشد که باعث افزایش انرژی از دست رفته بدن می‌کند. مصرف این قرص جوشان در افزایش تمرکز و عملکرد ذهنی نقش بسیار مهمی دارد.

به دلیل کافئین موجود خانم‌های باردار و شیرده از مصرف این مکمل باید دوری کنند.

ویتامین‌ گروه B در این مکمل کمک به کاهش کلسترول خون، سلامت پوست و مو، جبران کمبود کم خونی، افزایش گلبول قرمز

مصرف این مکمل تا کنون ایجاد حساسیت نکرده است.

قرص جوشان انرژی زا آپوویتال

این قرص جوشان تحت لیسانس کشور آلمان می‌باشد ترکیبات این محصول با قرص جوشان انرژی زا یوروویتال فرقی ندارد این مکمل بیشتر برای افراد ورزشکار طراحی شده است و به کاهش کسالت و خستگی فعالیت‌های روزانه می‌شود. و ضعف و خستگی را در شما کاهش می‌دهد.

مصرف این مکمل برای افراد باردار و شیرده مناسب نمی‌باشد.

مصرف این مکمل تا کنون ایجاد حساسیت نکرده است.

ویتامین‌ گروه B در این مکمل کمک به کاهش کلسترول خون، سلامت پوست و مو، جبران کمبود کم خونی، افزایش گلبول قرمز

مصرف این مکمل تا کنون ایجاد حساسیت نکرده است.

قرص جوشان های درینک های هلث

قرص جوشان های درینک ساخت کشور ایران می‌باشد. این محصول سرشار از ویتامین‌های گروه B بوده است و همین امر موجب افزایش انرژی و کاهش خستگی بدن می‌شود علاوه بر این کمک به عملکرد ذهنی و تمرکز نیز می‌کند.

مصرف این مکمل برای افرادی که دارای مشکلات قلبی عر وقی، کبدی، کلیوی هستند بهتر است زیر نظر پزشک این دارو را مصرف کنند.

این مکمل در دوران بارداری وشیردهی مناسب نمی‌باشد.

 

این چند نمونه از محصولاتی است که به انرژی بدن شما کمک فراوان می‌کنند و انرژی از دست رفته بدن شما را تامین می‌کند

در نظر داشته باشید که رسیدگی به بدن خود با توجه به یک برنامه غذایی سالم، استراحت کردن نیز نقش بسیار مهمی در تامین انرژی بدن شما دارد.

۳ دیدگاه

  • ایمان صادق زاده

    خیل کامل بود

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری