بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

تاثیر فولیکوژن بر پوست و مو

تاثیر فولیکوژن بر پوست و مو

تاثیر فولیکوژن بر پوست و مو

سلامت پوست و مو دغدغه بسیاری از افراد می‌باشد شاید شما نیز جز افرادی هستید که به پوست و موهای خود بسیار رسیدگی می‌کنید لازمه داشتن پوستی صاف، جوان و موهای پرپشت و درخشان تغذیه سالم و مصرف مکمل‌ها می‌باشد. با وجود گستردگی رژیم غذایی باز هم امکان تامین همه ویتامین‌ها و مواد معدنی میسر نیست به همین دلیل بهتر است از برخی مکمل‌های غذایی استفاده کنید. قرص فولیکوژن از شاخه مکمل ویتامین و مواد معدنی بوده و یکی از کاربردهای مهم آن، جلوگیری از ریزش موها و سلامت پوست شما است. پس در ادامه به بررسی فولیکوژن و هر آنچه باید در مورد این مکمل بدانید خواهیم پرداخت.

 


آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • قرص فولیکوژن چیست؟
  • ویژگی‌ها و خواص قرص فولیکوژن
  • عوارض استفاده و مصرف قرص فولیکوژن
  • مدت استفاده و مصرف قرص فولیکوژن
     

قرص فولیکوژن چیست؟

قرص فولیکوژن در دسته قرص‌های پیوسته رهش (ماندگاری زیاد در بدن) می‌باشد. این مولتی ویتامین کمک به بهبود رویش مو، سلامت آن و جلوگیری از ریزش موهای شما می‌کند. این قرص مولتی ویتامین نیازهای بدن شما پوشش داده و به سلامت پوست و مو شما کمک خواهد کرد.

 

 

ویژگی‌ها و خواص قرص فولیکوژن 

  •  جلوگیری از ریزش مو 
  • تقویت رویش موهای ضعیف
  • کمک به استحکام موها و سلامت آن
  • تحریک فولیکول موها جهت رشد از طریق ترکیبات فولیکوژن

 

 

ترکیبات فولیکوژن

سیستئین

این ماده یک آمینو می‌باشد که باعث استحکام مو می‌شود و از موهای شما در برابر هر آسیبی حفافظت می‌کند. سیستئین یکی از حیاتی‌ترین مواد معدنی برای رشد مجدد موها می‌باشد. مصرف سیستئین در کنار زینک و آهن باعث تاثیر دوبرابر شده و موهای شما را زود تر به حالت دلخواه می‌رساند.

 

فولیک اسید

وظیفه فولیک اسید کمک به رشد سالم سلول‌های بدن می‌باشد. این سلول‌های بدن در بافت‌های بدن مانند پوست، ناخن و مو وجود دارند. فولیک اسید علاوه بر تقویت و سلامت مو و ناخن کمک به درمان کم خونی بدن شما نیز می‌شود. این ماده معدنی پوست شما را آبرسانی کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند علاوه بر آن پوست شما را تحریک به کلاژن سازی کرده و همین امر باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود.

 

زینک سولفات
زینک در ترکیب فولیکوژن باعث ترمیم شدن پوست شده و موهای شما را تقویت می‌کند. روی (زینک) یک آنتی اکسیدان قوی بوده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند. این ماده معدنی باعث کاهش آکنه روی پوست می‌شود و اسکار پوست را کاهش می‌دهد علاوه بر آن قرمزی پوست را نیز کاهش می‌دهد.

 

 

بیوتین
ویتامینB7  یا همان بیوتین باعث کاهش چربی‌های اضافی پوست شما می‌شود و از جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری می‌کند. این ویتامین باعث تحریک کراتین مو شده و در نتیجه رشد موهای شما را افزایش می‌دهد.

متیونین
شاید اسم این آمینو اسید را نشنیده باشید. متیونین کمک به سلامت پوست و مو همچنین استخوان شما را محکم‌تر می‌کند. این آمینو اسید دارای گوگرد بوده و کمک به رشد رگ‌های خونی می‌کند. متیونین موی شما را از شکننده شدن دور کرده و باعث استقامت به موهای شما می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های متیونین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موهای شما را در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند.

 

سلنیوم
سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی بوده که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظ می‌کند و باعث کاهش استرس می‌شود علاوه بر آن کمبود سلنیوم در بدن خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. سلنیوم کمک به تولید هورمون‌های تروئید شده و همین هورمون‌ها رشد موی شما را تنظیم می‌کند.

 



ویتامین D3

هنگامی که بدن ویتامین D کافی نداشته باشد فولیکول‌های مو نمی‌توانند رشد مو را تنظیم کنند به همین دلیل ویتامین D3 باعث تحریک فولیکول‌های موهای شما می‌شود.
 

ویتامین B5 

این ویتامین به عنوان یک آبرسان قوی برای پوست به حساب می‌آید و رطوبت پوست سر و مو را حفظ می‌کند و پوست شما را از دهیدراته شدن حفظ می‌کند علاوه بر آن باعث کاهش خارش و التهاب پوست سر شما می‌شود.

ویتامین B6

ویتامین B6 هومون‌های بدن را کنترل کرده و همین امر موجب کاهش آکنه در پوست شما می‌شود این ویتامین ویژگی‌هایی مانند کمتر شدن جای اسکار ( جای جوش)، جریان خون پوست سر، تقویت رشد مو می‌شود.

 



ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می‌آید مصرف این ویتامین باعث کاهش ریزش موهای شما شده و آن را تقویت می‌کند. ویتامین E جریان خون در بدن را بهبود می‌بخشد و همین امر کمک به رشد موهای شما می‌شود. ویتامین E ویژگی‌های دیگری مانند: جلوگیری از پیری زودرس، آبرسانی به پوست، جلوگیری از زبری پوست دارد.

 

عوارض استفاده و مصرف قرص فولیکوژن

این قرص تا کنون عارضه جانبی خاصی نداشته اما در صورت مصرف بیش از حد ممکن است عوارضی مانند:

  • اختلال در دستگاه گوارش (این عوارض ممکن است باعث درد معده، اسهال و یا استفراغ باشد)
  • حساسیت به ترکیبات قرص ( احتمال دارد که شما به ترکیبات مواد معدنی و ویتامین‌های به کار رفته در فولیکوژن حساسیت داشته باشید و این حساسیت شامل: خارش و تورم در ناحیه صورت و یا دهان شود)

 

مدت استفاده و مصرف قرص فولیکوژن

مکمل فولیکوژن حاوی 60 عدد قرص بوده و استفاده از آن برای دو ماه کافی می‌باشد. بهتر است برای نتیجه دهی این قرص را تا 6 ماه مصرف کنید. بهترین زمان استفاده از این مکمل صبح‌ها هنگام صبحانه می‌باشد.

 


 

نکته

  • کسانی که دچار اختلالات کلیوی مانند سنگ کلیه، هایپر کلسمی (سطح بالای کلسیم در خون) و یا هایپر کلسیوری ( سطح بالای کلسیم در ادرار) می‌باشند بهتر است با مشورت پزشک از این قرص استفاده کنند.
  • مصرف این مکمل برای کودکان ممنوع بوده و خانم‌های باردار و شیرده با مشورت پزشک می‌توانند این مکمل را مصرف کنند.

 

۳ دیدگاه

  • فاطمه مرادی

    واقعا قرص خوبیه من خیلی راضی بودم ریزش موهام در عرض سه ماه قطع شد

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری