کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

استیک ضد تعریق یا مام؛ کدام را انتخاب کنیم؟

استیک ضد تعریق یا مام؛ کدام را انتخاب کنیم؟

استیک ضد تعریق یا مام؛ کدام را انتخاب کنیم؟؛

محصولات ضد تعریق یا به لاتین (antiperspirant) به منظور کاهش ترشح عرق در نواحی زیربغل و سایر بخش‌های بدن طراحی و تولید شده‌اند. این محصولات در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند، که عواملی همچون روش استفاده، استفاده از عطرهای خاص و فرمولاسیون در این دسته‌بندی تأثیرگذار هستند.


منظور از مام چیست؟

رول ضد عرق، یا همان مام، یک مایع مرطوب با اسانس و عطرهای خوشبو کننده است که با یک سر توپی شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، با حرکت آن روی پوست، مایع بر روی پوست پخش می‌شود و احساس خنکی و تازگی به شما می‌بخشد. همچنین به عنوان یک لایه محافظ عمل می‌نماید. این رول به طور موقت غدد تعریق را پوشش می‌دهد و از تعریق جلوگیری می‌نماید. به علاوه، رول‌های ضد عرق دارای روایح بسیار خوبی هستند که در طول روز احساس خوبی برای فرد ایجاد می‌کنند. در هر بار استفاده، احساس خنکی و تازگی را به شما منتقل می‌شود.

منظور از مام چیست؟

منظور از استیک ضد تعریق چیست؟

استیک‌های ضد تعریق جامد، همانند مام‌ها، خواص خوشبو کنندگی دارند و به صورت سفید رنگ عرضه می‌شوند. با استفاده از این استیک‌ها، یک لایه سفید بر روی منافذ پوست شما ایجاد می‌شود و از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌نماید.

لازم به ذکر است که استیک زیر بغل از مواد ضد باکتریال تشکیل شده است و با استفاده از آن، باکتری‌های موجود در پوست را از بین می‌برد. در نهایت، پوست شما  شفاف، تمیز و خوشبو خواهد بود. مهم است که هنگام استفاده از استیک، آن را به لباس خود نزنید. اما لازم به ذکر است که استیک‌های ضد تعریق حس خیسی را برای فرد موردنظر ایجاد نمی‌کنند.

از استیک زیر بغل استفاده کنیم یا مام؟

در حقیقت، انتخاب میان مام و استیک ضد تعریق به سلیقه و نیاز شخصی بستگی دارد. استفاده از مایع ممکن است حس لزج یا خیسی را به پوست زیر بغل منتقل نماید که برخی افراد ممکن است این احساس را دوست نداشته باشند. اما این مایع موجب درخشندگی و نرمی پوست خواهد شد.

از استیک زیر بغل استفاده کنیم یا مام؟

در مقایسه، استیک زیر بغل جامد است و لباس را خیس نمی‌کند؛ بنابراین خشک است و برای فرد احساس خیسی ایجاد نمی‌کند. باید توجه داشت که استیک‌های زیر بغل در صورت تماس با لباس، ممکن است لکه‌های سفید روی پارچه ایجاد کنند.

مزایای استفاده از استیک ضد تعریق و مام

استفاده از استیک ضد تعریق یا مام برای شما مزایای زیر را فراهم می‌کند:

  • جلوگیری از خارش پوست زیر بغل

استفاده از وسایل اصلاح مانند تیغ ممکن است موجب بروز خشکی در پوست و در نتیجه خارش در ناحیه زیر بغل شود. اما استفاده از مام یا رول ضد تعریق می‌تواند به دلیل ایجاد رطوبت، از بروز خارش در این قسمت از پوست جلوگیری نماید.

  • رفع بوی بد تعریق

استفاده از استیک ضد تعریق یا مام باعث پیشگیری از بوی نامطبوع عرق می‌شود. لازم به ذکر است که خود عرق بو ندارد؛ اما وقتی در معرض با باکتری‌ها قرار گیرد، بوی نامطبوعی پیدا می‌کند. با توجه به اضافه شدن رایحه به محصولات ضد تعریق، به طور معمول بعد از استفاده بوی خوشی دارند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله 12 راه حل خانگی برای رفع تعریق زیر بغل را نیز مطالعه نمایید.

  • خاصیت روشن کنندگی پوست

در اکثر موارد، استیک ضد تعریق یا مام شامل ترکیباتی بوده که به روشن‌تر شدن رنگ پوست در زیر بغل کمک می‌کند و سبب کاهش تیرگی و کدری در این ناحیه می‌شود.

  • بالا بردن اعتماد به نفس

احتمالاً یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از استیک ضد تعریق یا مام، جلوگیری از احساس خجالت و شرم به دلیل بوی نامطبوع عرق است که باعث افزایش اعتماد به نفس و حضور با ثبات فرد در جمع و مکان‌های عمومی می‌شود.

چگونگی عملکرد ضد تعریق‌ها

ضد تعریق‌ها به عنوان محصولاتی برای استفاده زیر بغل‌ها بیشتر از هر جای دیگر شناخته می‌شوند. این محصولات کلرید آلومینیوم را در خود جای داده‌اند که با ایجاد یک لایه محافظتی خاص بر روی پوست، از رطوبت جلوگیری می‌کنند. برخی از متخصصین پوست توصیه می‌کنند که مردان از ضدتعریق‌های حاوی 10 درصد یا بیشتر کلرید آلومینیوم استفاده نمایند. آسانی استفاده و قابلیت استفاده در شرایط گوناگون، اسپری‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل نموده است. همچنین، در طول ورزش یا فعالیت‌های روزانه، می‌توانید از اسپری ضدتعریق جهت کنترل رطوبت سطح پاها بهره ببرید.

آیا استفاده از محصولات ضد تعریق عوارضی هم دارد؟

آیا استفاده از محصولات ضد تعریق عوارضی هم دارد؟

استفاده بیش از حد از محصولات ضدتعریق مثل مام زیربغل یا اسپری‌های ضدعرق، ممکن است عوارض جدی برای سلامتی بدن داشته باشد. به عنوان نمونه:

  • حساسیت پوستی

استفاده بیش از حد از ضدتعریق‌ها ممکن است موجب ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد شود. ممکن است با استفاده از این محصولات، علائمی مانند خارش، قرمزی و حساسیت در ناحیه مورد نظر را تجربه نمایید.

  • اختلال در عملکرد هورمون‌ها 

حضور پارابن‌ها و تریکلوسان در برخی از محصولات ضدتعریق می‌تواند به اختلال در عملکر  هورمونی منجر شود؛ چرا که این دو ترکیب با تیروئید و عملکرد ژن تداخل دارند.

  • بیماری آسم

ممکن است استفاده از مام زیربغل باعث ایجاد آسم در برخی افراد شود؛ چرا که این محصولات حاوی فتالات و چندین ماده مضر دیگر هستند.

  • ابتلا به سرطان سینه

حضور آلومینیوم فعال در این محصولات موجب ایجاد حفره‌ای در نزدیکی غده عرق می‌شود که منجر به مهار تعریق می‌شود. مواد خطرناک جذب شده از ضدعرق‌ها، می‌توانند عامل ایجاد سرطان سینه شوند؛ زیرا زیربغل نزدیک به سینه قرار دارد.

سخن پایانی

تولید محصولات بهداشتی متنوع از جمله رول‌های ضد تعرق، مام، اسپری های ضد عرق، استیک و دئودورانت ضدتعریق مردانه یا زنانه به تسهیل در کنترل مشکلات ناشی از تعریق کمک کرده است. با این حال، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین محصول ضد عرق از بین این همه تنوع، چالشی دیگر محسوب می‌شود. در این مقاله با بررسی مزایا و معایب هریک‌ به شما با توجه به سلیقه و نیاز خود کمک نمودیم تا انتخاب بهتر و راحت‌تری داشته باشید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری