هدر تخفیف اول دکستاپ شهریور03 هدر تخفیف اول موبایل شهریور ۰۳

همه چیز درباره نحوه مصرف و عوارض قطره اسنوتیرز

همه چیز درباره نحوه مصرف و عوارض قطره اسنوتیرز

همه چیز درباره نحوه مصرف و عوارض قطره اسنوتیرز؛

محلول‌های اشک مصنوعی (Eye drops) به عنوان مثال قطره اسنوتیرز با تثبیت و تقویت لایه بیرونی اشک و موجب تأخیر در تجزیه اشک و سبب حفظ رطوبت قرنیه می‌شود. این فراورده‌ها دارای خواص فیزیکی-شیمیایی هستند که به خوبی به سطح قرنیه و ملتحمه چسبیده و رطوبت لازم برای چشم را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، تحریک ناشی از پلک زدن بیش از حد را کاهش داده و علائم خشکی سطحی را نیز بهبود می‌بخشند. این محصول در شرایطی مانند کمبود اشک، اختلال در ترشح طبیعی موکوس و خشکی چشم در بیماری‌هایی نظیر التهاب خشک قرنیه و ملتحمه استفاده می‌شود.


آشنایی با قطره اسنوتیرز

قطره‌های اشک مصنوعی مانند اسنوتیرز جهت پیشگیری و درمان مشکلات چشمی نظیر خشکی، سوزش، تحریکات ملتحمه و وجود جسم خارجی در چشم استفاده می‌شوند. کاهش تولید مایع اشکی از غدد ترشح‌کننده می‌تواند منجر به ناپایداری لایه اشکی چشم شود.

این امر باعث می‌شود که لایه اشکی به سرعت تخلخل پیدا کرده و نقاط خشکی روی قرنیه ایجاد شود که ممکن است منجر به تحریک و کاهش بینایی شود. علت خشکی چشم ممکن است در هر فرد متفاوت باشد، از جمله متعادل نبودن مواد سازنده اشک یا تولید ناکافی اشک برای حفظ رطوبت چشم. آسیب به غدد اشکی ناشی از التهاب یا اشعه نیز می‌تواند باعث کاهش تولید اشک شود.

آشنایی با قطره اسنوتیرز
آشنایی با قطره اسنوتیرز

قطره اسنوتیرز در چه مواردی استفاده می‌شود؟

قطره اسنوتیرز، به عنوان یک محلول اشک مصنوعی، به طور گسترده برای درمان خشکی چشم استفاده می‌شود. به طور معمول، این محصول در مواردی که کمبود اشک، افزایش تبخیر اشک یا برخی بیماری‌ها باعث خشکی چشم می‌شود، موثر است. علاوه بر این، اسنوتیرز نیز برای کاهش التهاب ملتحمه و قرنیه، تسکین درد، شستشوی چشم، سوزش چشم ناشی از عواملی مانند باد، گرد و غبار، خشکی هوا و دود مناسب است.

چگونه از قطره اسنوتیرز استفاده کنیم؟

توصیه می‌شود از قطره اشک مصنوعی با دقت استفاده کنید؛ چرا که هر چشم فقط یک قطره را می‌پذیرد. اگر بیش از حد در هر چشم بریزید، قطره قبلی از چشم خارج می‌شود. پس از استفاده، چشمان خود را برای چند ثانیه ببندید و به آرامی گوشه داخلی چشم را فشار دهید. حتماً از برخورد قسمت سر ظرف دارو با دست یا مژه‌ها پرهیز نمایید؛ زیرا می‌تواند منجر به انتقال باکتری‌ها به داخل قطره شود.

نکات قابل توجه در مصرف قطره چشم اسنوتیرز

هنگام استفاده از محلول چشمی اسنوتیرز به نکات زیر توجه نمایید:

  1. مصرف این فراورده را در صورت بروز حساسیت متوقف کنید.
  2. دور از دسترس کودکان نگهداری شود و یک ماه پس از باز شدن، دور ریخته شود.
  3. در صورت استفاده از لنزهای تماسی، میبایست مراقب باشید تا لنز از چشم خارج نشود.
  4. استفاده از این فراورده در دوران بارداری و شیردهی، پیش از همه نیاز به مشورت با پزشک دارد.
  5. توصیه می‌شود که بیش از 3 روز متوالی از این فراورده استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک شما اینگونه تجویز کرده باشد.
  6. این فراورده باید فقط توسط یک نفر مصرف شود و هرگز به دیگران پیشنهاد استفاده از آن را ندهید؛ حتی اگر مشکلات مشابه شما داشته باشند.
  7. محتویات این فراورده استریل خواهد ماند تا زمانی که درپوش آن باز نشده و ظرف آن آسیب ندیده است. پس از مصرف، درپوش آن را به دقت بگذارید.
نکات قابل توجه در مصرف قطره چشم اسنوتیرز
نکات قابل توجه در مصرف قطره چشم اسنوتیرز

عوارض قطره اسنوتیرز

استفاده از قطره‌های اسنوتیرز ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد. اگر هر یک از این علائم پس از استفاده مداوم یا بدتر شدن مشاهده شود، باید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

  • سردرد
  • تاری دید
  • درد چشم
  • بثورات پوستی
  • پوسته شدن پلک‌ها
  • خارش و قرمزی در داخل یا اطراف چشم

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله سیر تا پیاز مناسبترین سن استفاده از کرم دور چشم را نیز مطالعه نمایید.

در صورتی که پزشک شما تجویز کرده که از این دارو استفاده کنید در نهایت فواید آن برای شما بیشتر از خطرات جانبی است. در صورت بروز واکنش‌های آلرژیک شدید، مانند بثورات پوستی، خارش و تورم (به ویژه در زبان، صورت و گلو)، سرگیجه شدید یا مشکلات تنفسی، میبایست فوراً به پزشک مراجعه کنید.

چگونه از قطره اسنوتیرز نگهداری کنیم؟

قطره را باید در محیطی با دمای کمتر از 25 درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایید تا کیفیت آن حفظ شود. حتماً پس از گذشت تاریخ انقضا که بر روی برچسب و جعبه دارو مشخص شده، از مصرف آن خودداری کنید. پس از باز کردن بسته، هر گونه قطره باقی‌مانده را پس از یک ماه، به دلیل حفظ ایمنی و کیفیت بهتر، دور بریزید.

سخن پایانی

پیش از استفاده از قطره اسنوتیرز یا هر نوع اشک مصنوعی، بهتر است لیست داروهایی که استفاده می‌کنید، به ویژه داروهای چشمی را به پزشک یا داروساز خود ارائه دهید. این امر به شما کمک می‌کند تا به درستی از تداخلات دارویی جلوگیری نمایید و مصرف بهینه‌تری داشته باشید. علاوه بر این، در صورتی که تا کنون تجربه‌ای از حساسیت به دارو داشته‌اید، حتماً این مسئله را به پزشک خود اطلاع دهید تا در نظر داشته باشد و داروهای مناسب را برای شما تجویز نماید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری