کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین زمان برای خوردن صبحانه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن صبحانه چه زمانی است؟

صبحانه سوختی است که بدن را برای تمام روز پر از انرژی می کند. 25 تا 30 درصد کالری معمولی روزانه باید در وعده صبحانه مصرف شود. این تصور غلط وجود دارد که نخوردن صبحانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. این درست نیست. با دریافت کربوهیدرات کافی در صبح، سطح قند خون را تثبیت می کنید که به تنظیم اشتها و پرخوری در طول روز کمک می کند. وعده های غذایی صبح برای مغز بسیار مهم است زیرا سطح گلوکز را بازیابی می کند. بنابراین، دانش آموزان مدرسه و افرادی که فعالیت مغزی بالایی دارند به صبحانه نیاز دارند. اما بهترین زمان برای خوردن صبحانه چه زمانی است؟ امروز در مجله آموزشی دکتر لوکس درمورد این موضوع بخوانید.

دقیقا چه زمانی صبحانه بخوریم؟

صبحانه هم مثل تایم بیدار شدن صبح برای هرکس متفاوت است. یک نفر ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شود و بلافاصله می خواهد غذا بخورد. شخصی ساعت 7 صبح از خواب بیدار می شود و سعی می کند با قهوه حدود ساعت 10 از خواب بیدار شود و حتی نمی تواند به غذا فکر کند. سومی برای بیدار شدن با نور روز و انجام همه کارها بدون عجله راحت است، از جمله فکر کردن به صبحانه، برنامه ریزی روزمره و ... . همه اینها داستان های مرتبط و قابل اجرا هستند زیرا افراد با یکدیگر متفاوت می باشند. هیچ دستور العمل مفید جهانی برای نحوه گذراندن روز وجود ندارد. زمان صرف صبحانه به زمان بیدار شدن فرد بستگی دارد اما در کل بهتر است آن را در دو ساعت اول پس از بیدار شدن از خواب مصرف کنید. قبل از آن، یک لیوان آب تمیز بنوشید تا بدن برای فرآیندهای گوارشی آماده شود. کاری که به هر حال می توانید برای خود انجام دهید این است که گرسنه نمانید. گرسنگی حواس را از کار منحرف می کند، بر خلق و خو و توانایی مقابله با استرس تأثیر منفی می گذارد.

مطلب پیشنهادی: ریزش مو تا چه حد طبیعی است ؟

صبحانه ورزشکاران در باشگاه

برای خیلی ها سوال است که اگر بخواهم در باشگاه ورزش کنم چه؟ در جواب می توان گفت پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد زیرا بدن می تواند واکنش های متفاوتی به تمرین بعد از غذا نشان دهد. بنابراین به خودتان گوش دهید و اگر ساندویچ می خورید و انجام تمرینات قدرتی برایتان مشکل است، سعی کنید ابتدا به باشگاه بروید و سپس غذا بخورید. به طور کلی صبحانه باید حدود یک ساعت قبل یا یک ساعت بعد از تمرین باشد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری