خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین مکمل های تقویتی بیماران ام اس

بهترین مکمل های تقویتی بیماران ام اس

ام اس MS چیست؟

ام اس نوعی بیماری التهابی می باشد که بر سیستم عصبی افراد تاثیر می گذارد.در بیماری ام اس فرد دچار اختلالات می شود و در حملات بعدی مشکلات عدیده ای برای سیستم عصبی فرد به وجود می آورد.این بیماری موجب میشود که پیامی که بین مغز و قسمت های مختلف بدن رد و بدل می شود که حاوی نکات عصبی برای بدن فرد است،اختلال ایجاد شود. همین اختلال به معنای مشکلات حرکتی برای فردی است که دچار چنین مشکلی شده است.(برای کسب اطلاعات بیشترمقاله  بیماری ام اس (MS) چیست و چه علائمی دارد؟ را مطالعه کنید.)

علائم های بیماری ام اس چیست؟

  • ضعف 
  • مشکلات بینایی 
  • مشکلات حافظه
  • گزگز،بی حسی اندام ها 
  • اختلال در تعادل و هماهنگی بدن

 

ام اس MS چیست؟

بهترین مکمل های تقویتی مناسب برای بیماری ام اس MS

ویتامین D

سطح پایین ویتامین D در بدن افرادی که ام اس دارند ممکن است پیشرفت بیماری را کند تر کرده و احتمال بروز ضایعات جدید را کمتر کند. ویتامین D برای سلامت استخوان، ماهیچه‌ها، اعصاب و سیستم ایمنی ضروری است. 

ویتامین A

ویتامین A محلول در چربی بوده و در سلامت بینایی، باروری و سیستم ایمنی نقش دارد. ویتامین A را می‌توان به طور طبیعی در انواع غذاها مانند سبزیجات برگ دار، گوشت ، میوه‌ها و محصولات لبنی یافت و یا از طریق مکمل‌ها آن را برای بدن تامین کرد. آنتی اکسیدان‌های موجود در ویتامین A  برای ام اس مفید می باشند.(خرید انواع ویتامین های A از داروخانه آنلاین دکترلوکس)

ویتامین B1

ویتامین B1 که به نام تیامین نیز آن را می‌شناسیم، در عملکرد صحیح مغز نقشی حیاتی دارد. این ویتامین همچنین برای متابولیسم سالم و عملکرد اعصاب، ماهیچه‌ها و قلب مفید است. کمبود تیامین با انواع شرایط تخریب کننده عصبی از جمله MS ممکن است در ارتباط باشد. ضعف و خستگی یکی از علائم کمبود این ویتامین به شمار می‌آید. از طریق مصرف آجیل، دانه‌ها، حبوبات، غلات کامل، تخم مرغ، گوشت و یا قرص ویتامین B1 کمبود این ماده مغذی را می‌توان جبران کرد.

بهترین مکمل های تقویتی مناسب برای بیماری ام اس MS

ویتامین B6

کمبود ویتامین B6  با عملکرد غیر طبیعی مغز، افسردگی، گیجی و مشکلات کلیوی مرتبط باشد.قرص ویتامین B6 ممکن است در کاهش علائم ام اس نقش داشته باشد؛ بنابراین احتمالا می‌توان از این ویتامین نیز به عنوان یکی از مکمل های تقویتی برای ام اس یاد کرد.

ویتامین B12

افراد مبتلا به MS ممکن است بیشتر در معرض کمبود ویتامین B12 قرار بگیرند. این ویتامین در عملکرد سلول‌های عصبی، سلول‌های قرمز خون و مغز نقش داشته و کمبود آن اختلال در حافظه، گیجی، آسیب مغزی، ضعف و بی‌حسی در اندام‌های بدن را در پی خواهد داشت.

ویتامین C

ویتامین C یا اسید اسکوربیک نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارد. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و افراد مبتلا به ام اس ممکن است در جذب آن دچار مشکل شوند.اسید اسکوربیک برای سلامت چشم و پیشگیری از آب مروارید بسیار موثر عمل می‌کند.

ویتامین E 

ویتامین E یک ماده مغذی محلول در چربی بوده که خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد. برای سلامت سیستم ایمنی و جلوگیری از لخته شدن خون استفاده از این ویتامین ضرورت دارد. افراد مبتلا به ام اس ممکن است سطح پایینی از این ویتامین را در بدن خود داشته باشند اما اینکه آیا در این بیماری باید از این ویتامین استفاده شود یا خیر، هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

علائم های بیماری ام اس چیست؟

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی است که در غذاهای دریایی، حبوبات، غلات کامل، گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود. افراد مبتلا به ام اس ممکن است سطح سلنیوم کمتری نسبت به سایر افراد داشته باشند. سلنیوم در سلامت چشم و سیستم ایمنی بدن نقش مهمی داشته و حتی ممکن است در پیشگیری از سرطان نیز موفق عمل کند. مقاله سلنیوم و تاثیرات آن بر ریزش مو را مزالعه کنید.

زینک

 زینک یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است که به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و در برابر بیماری‌های عصبی نیز ممکن است بتواند از بدن محافظت به عمل آورد.

کلسیم و منیزیم

کلسیم یک ماده معدنی حیاتی برای بدن است که در سلامت استخوان‌ها نقش مهمی دارد. بهتر است کلسیم و ویتامین D در کنار یکدیگر استفاده شوند زیرا ویتامین D جذب کلسیم در بدن را بهبود می‌بخشد. منیزیم نیز در بسیاری از عملکردهای بدن نقش داشته و کمبود آن سبب ضعف، خستگی، گرفتگی عضلانی و بی‌حسی می‌شود. کمبود منیزیم و کلسیم می‌تواند روند پیشرفت بیماری ام اس را سرعت بخشد اما بدون مشورت با پزشک نباید در قالب مکمل از آنها استفاده نمود.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری