کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

مکمل‌ های ورزشی برای بانوان

مکمل‌ های ورزشی برای بانوان

مکمل‌های ورزشی برای بانوان

اکثر خانم‌ها ورزش کردن را برای تفریح، کاهش وزن و یا فیتنس انتخاب می‌کنند ورزش کردن به همراه داشتن یک رژیم غذایی برای بانوان بسیار مهم می‌باشد. شما می‌توانید در کنار یک رژیم غذایی مناسب از مکمل‌ها نیز استفاده کنید زیرا مکمل‌های بدنسازی مانند چوب جادویی عمل می‌کنند. استفاده از مکمل‌‌های ورزشی در کنار رژیم غذایی علاوه بر تقویت سلامت عمومی باعث چربی سوزی نیز می‌شود و باعث عضلانی شدن اندام شما می‌شود.

 

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • ویژگی‌های تناسب اندام و ورزش کردن
  • آشنایی با مکمل‌ها

 

ویژگی‌های تناسب اندام و ورزش کردن

کمک به ساختن بدن قوی

داشتن بدن خوب و پرقدرت یکی از معیار‌های مهم و اصلی تناسب اندام می‌باشد که این ویژگی با ورزش کردن به دست می‌آید منظور ما از کلمه قدرت، داشتن عضلات درشت نیست بلکه به معنای داشتن نیروی مناسب برای انجام امور عادی و روزمره است. هرچه شما و بدنتان قوی باشد کمتر در معرض آسیب قرار دارید. تمرین‌های قدرتی یک روش عالی برای سلامت در دوران جوانی و کهن‌سالی می‌باشد.

داشتن آرامش ذهنی

برای داشتن یک بدن سالم همیشه نیاز نیست ورزش‌های سخت و زمان‌بر استفاده کنیم استفاده از مدیتیشن یک راه‌کار مناسب برای آرامش ذهنی و جسمی می‌باشد که به شما در انجام یک ورزش درست و مفید کمک شایانی می‌کند.

 مدیتیشن کمک به:

  • کاهش استرس و افسردگی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • کمک به درمان میگرن
  • بهبود کیفیت زندگی
  • افزایش کیفیت خواب

تقویت سیستم ایمنی

داشتن یک بدن سالم تاثیر زیادی در فیتنس و ورزش دارد. ورزش کردن به افراد کمک می‌کند تا از بیماری‌هایی مانند فشار خون، بیماری قلبی و عروقی، کنترل کردن قند خون، دوری از سرطان و آسیب دیدگی مفاصل دور بمانند.

 

افزایش تراکم استخوان

علت شایع درباره کسانی که دارای پوکی استخوان می‌باشند می‌توان به سبک زندگی غلط و تغذیه ناسالم اشاره کرد. ورزش کردن باعث جلوگیری از تراکم استخوان‌ها می‌شود. تمریناتی مانند اسکات و لانگز کمک بسیار زیادی به استخوان‌های شما می‌کنند. ورزش کردن فقط برای دوری از پوکی استخوان کافی نیست بلکه داشتن یک رژیم غذایی دارای کلسیم و مواد معدنی استفاده کنید.

 

آشنایی با مکمل‌ها

تنها راه رسیدن بدن به عضلات فقط پیروی از ورزش سخت در کنار یک رژیم غذایی سالم و مناسب می‌باشد رژیم غذایی شما را به 80% بدن مورد علاقه‌تان می‌رساند اما اگر بخواهید بدنتان به طور کامل باشد می‌توانید از مکمل‌ها استفاده کنید.

پروتئین وی 

این پروتئین بهترین مکمل برای خانم‌ها می‌باشد که حاوی پروتئین شیر و آب پنیر می‌باشد یکی از ویژگی‌های آب پنیر جذب سریع می‌باشد این مکمل را می‌توانید بعد از ورزش در اولین وعده صبح و یا بعد تمرین میل کنید.

 

 

 

کازئین

کازئین نیز همانند وی از پروتئین شیر تشکیل شده است کازئین دیر هضم می‌باشد و بهتر است آن را قبل از خواب میل کنید زیرا جریان آمینواسید‌ها را طی چند ساعت به طور مداوم برقرار می‌کند. مصرف همزمان از وی و کازئین بعد از تمرین کمک به رشد بهتر عضلات بدن می‌کند.

 

 

کراتین

کراتین ترکیباتی شبیه به آمینو اسید‌های طبیعی دارد که کمک به رشد عضلات بدن و همچنین انرژی بدن می‌شود. این مکمل کمک به قدرت و استقامت عضلات می‌کند. ورزش کردن، به طور طبیعی باعث کشش بافت بدن می‌شود و این بافت‌ها شکلی شبیه تیکه تیکه شدن می‌گیرد مصرف کراتین کمک به ترمیم و حجم‌دهی به این بافت‌ها می‌کند. 

 

 

بتا آلانین

این مکمل یک آمینو اسید غیر ضروری می‌باشد کمک به فرآیند چربی سوزی در بدن می‌کند و باعث استقامت، قدرت و افزایش حجم‌دهی بدن می‌شود.

 

 

کافئین

این مکمل باعث تمرکز و شادابی بدن، افزایش قدرت عضلات، چربی سوزی می‌شود. اگر کافئین را با چای سبز میل کنید باعث  چربی سوزی بالا می‌شود و کمک به تولید انرژی می‌کند.

 

 

 

سی ال ای

سی ال ای یک چربی مفید و دارای امگا 6 می‌باشد این مکمل کمک به چربی سوزی بدن و رشد بهتر عضلات بدن می‌کند.

 

 

بی سی ای ای 

این مکمل دارای ترکیب سه نوع آمینو اسید به نام‌های ایزولوسین، لوسین، والین ساخته شده است. بی سی ای ای تایم ورزش شما را افزایش می‌دهد این مکمل ماهیچه‌های شما را تقویت می‌کند و باعث کمتر خسته شدن شما می‌شود علاوه بر آن BCAA در ساخت عضلات جدید نقش بسازیی در بدن دارد.

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی ضروری می‌باشد و کمک به سلامت استخوان‌ها می‌کند علاوه بر آن  باعث جلوگیری از انقباض عضلات بدن می‌شود. این ماده معدنی میزان چربی جذب شده توسط روده را کاهش می‌دهد و باعث چربی سوزی می‌شود.

 

 ویتامین D

این ویتامین به نور خورشید نیز معروف می‌باشد. هرچه سطح این ویتامین در بدن بیشتر باشد قدرت عضلات بدن را نیز افزایش می‌دهد.

 

 

ویتامین C

ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود این ویتامین یک آنتی اکسیدان قدرتمند می‌باشد و به کاهش استرس، استقامت عضلات، کاهش خستگی، تقویت رشد عضلات کمک می‌کند.

 

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین کمک به جبران کمبود مواد مغذی رژیم غذایی شما را جبران می‌کند خانم‌هایی که ورزش می‌کنند نسیب به افراد دیگر ویتامین‌های بیشتری از دست می‌دهند. کمبود ریز مغذی‌های بدن باعث کاهش انرژی بدن، محدودیت رشد عضلات می‌شود.

 

 

برای رسیدن به یک بدن ایده آل این موضوعات جز ابتدایی‌ترین برنامه‌های ورزشی می‌باشد شدت تمرین شما متناسب با برنامه غذایی که توسط مربی‌تان دارید انجام می‌شود.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری