خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

ال کارنیتین و فواید آن

ال کارنیتین و فواید آن

ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین یک ماده شیمیایی است که در مغز، کبد و کلیه انسان ساخته می‌شود. به بدن کمک می‌کند تا چربی را به انرژی تبدیل کند.ال کارنیتین برای عملکرد قلب و مغز، حرکت عضلات و بسیاری از فرآیندهای دیگر بدن مهم است. بدن می‌تواند ال-کارنیتین را به مواد شیمیایی دیگری به نام استیل-ال-کارنیتین و پروپیونیل-ال-کارنیتین تبدیل کند. در بدن، کبد و کلیه‌ها ال کارنیتین را از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین تولید می‌کنند.

 

انواع ال کارنیتین

 استیل ال کارنیتین

این نوع از ال کارنیتین در متابولیسم بدن نقش دارد. خواص محافظت کننده عصبی دارد که ممکن است به محافظت از سیستم عصبی کمک کند.

دی کارنیتین

دی کارنیتین برای بدن سمی است. زیرا ممکن است جذب سایر اشکال کارنیتین را مهار کند.

ال کارنیتین

ال تارتارات مکمل‌هایی که ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند، این ال کارنیتیتن را در خود دارد. تحقیق‌ها نشان می‌دهد برای به حداقل رساندن درد عضلانی و کمک به بهبودی مفید است. این فرم خواص ضد درد و ضد روماتیسمی را نشان می‌دهد و ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد.
ال کارنیتین چیست؟

فواید ال کارنیتین

کاهش چربی

 ال کارنیتین به انتقال اسیدهای چرب کمک می‌کند. به طور خاص به انتقال تری گلیسیریدهای زنجیره بلند به میتوکندری کمک می‌کند. هنگامی که به میتوکندری منتقل می‌شوند،اکسید شده و به عنوان انرژی استفاده می‌شوند. ال-کارنیتین همچنین به کاهش خستگی و کاهش اشتها کمک می‌کند و به طرز شگفت انگیزی برای کاهش چربی مفید است.

ظرفیت کاری بدن

با سطوح بالاتر ال کارنیتین، ظرفیت کاری بدنی بسیار بیشتری خواهید داشت. ال کارنیتین به حذف اثرات جانبی تمرینات شدید و کاهش تجمع اسید لاکتیک کمک می‌کند. 

بازیابی سریعتر

از آنجایی که ال کارنیتین میزان تجمع اسید لاکتیک در عضلات را کاهش می‌دهد، زمان ریکاوری را هم تا حد زیادی کاهش خواهد داد. اسید لاکتیک کمتر به معنای درد کمتر و انرژی بیشتر است، که منجر به ریکاوری بسیار سریع‌تر عضلات می‌شود.

عملکرد مغز

ال-کارنیتین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به سم زدایی از فلزات سنگین مغز کمک می‌کند. این فرایند نه تنها عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، بلکه می‌تواند باعث افزایش توجه، بهبود خلق و خو و افزایش شناخت کلی مغز شود.

Diabetes

دیابت

پال کارنیتین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و به کاهش استرس اکسیداتیو و از بین بردن رادیکال‌های آزاد و همچنین افزایش اکسیداسیون گلوکز، ذخیره گلوکز و حتی جذب گلوکز کمک می‌کند که نقش کلیدی در بهبود سلامت انسولین و پیشگیری از دیابت دارد.

استخوان‌های محکم

ثابت شده است که ال کارنیتین تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش داده و باعث کند شدن روند پوکی استخوان در زنان می‌شود.

سلامت کلیه

کلیه‌های شما ال کارنیتین تولید می‌کنند. هنگامی که افراد مبتلا به مشکل کلیوی تشخیص داده می‌شوند یا ممکن است دچار آن باشند، پزشکان اغلب مکمل ال-کارنیتین را برای جبران این کمبود توصیه می‌کنند.

ال کارنیتین چه عوارضی دارد؟

ال کارنیتین در صورت مصرف تا ۱۲ ماه بی خطر است، اما می‌تواند عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، سوزش سر دل، اسهال و تشنج ایجاد کند. همچنین می‌تواند سبب بروز:ادرار، نفس و بوی نامطبوع بدنتان شود. از مصرف دی کارنیتین و دی ال کارنیتین خودداری کنید. این تداخل کارنیتین ممکن است اثرات ال کارنیتین را مسدود کرده و علائمی شبیه کمبود ال کارنیتین ایجاد کنند.

 

مواد غذایی حاوی ال کارنیتین

  • مرغ: ۳ میلی‌گرم در هر ۸۵ گرم
  • ماهی: ۵ میلی‌گرم در هر ۸۵ گرم
  • شیر: ۸ میلی‌گرم در هر ۲۲۷ میلی‌لیتر
  • گوشت گاو: ۸۱ میلی‌گرم در هر ۸۵ گرم
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری