خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

این 8 کار را بعد از غذا خوردن انجام ندهید

این 8 کار را بعد از غذا خوردن انجام ندهید

هر کسی یک سری عادت دارد که در مغز او ریشه دوانده است. اما متأسفانه بیشتر آنها عامل بیماری ما بوده یا ممکن است باشند. سلامتی ما نه تنها تحت تأثیر آنچه می خوریم، بلکه از آنچه که بعد از غذا انجام می دهیم نیز تأثیر می گذارد. برای اینکه غذا بلافاصله به صورت چربی رسوب نکند و معده مانند ساعت کار کند، باید از 8 قانون اصلی پیروی کنید.

حمام نکنید

آب داغ یا حتی گرم جریان خون را افزایش می دهد. اما در ناحیه شکم این روند کند می شود. در نتیجه، افزایش سریع وزن اضافی وجود دارد.

آب سرد ننوشید

آب خنک فرآیند هضم و جذب چربی ها را کند می کند. اگر می خواهید بنوشید، یک لیوان آب گرم یا آب معدنی انتخاب کنید.

چای ننوشید

بیشتر چای ها دارای خواص ضد التهابی و پاک کنندگی هستند که برای سلامتی مفید است. با این حال، متخصصان تغذیه نوشیدن آن را بعد از غذا توصیه نمی کنند. چای حاوی پلی فنول ها و تانن هایی است که آهن موجود در غذاهای گیاهی را از بین می برد. در نتیجه ممکن است مقدار مورد نیاز این عنصر را دریافت نکنیم.

بلافاصله روی مبل یا در رختخواب دراز نکشید

تمایل به دراز کشیدن بعد از ناهار یا شام کاملاً قابل درک است اما ما آن را توصیه نمی کنیم. هر دقیقه ای که در موقعیت افقی و دراز کشیده سپری شود، فرد را با وزن اضافی همراه می کند.

از خوردن میوه ها خودداری کنید

تمام آنزیم های معده در حال حاضر در هضم غذا نقش دارند و آنزیم های جدید هنوز تشکیل نشده اند. بنابراین، میوه هایی که بعد از وعده های غذایی اصلی مصرف می شوند، می توانند باعث سوزش سر دل یا آروغ زدن شوند. به همین خاطر 20-30 دقیقه قبل از غذا میوه بخورید.

سیگار نکشید

نیکوتین باعث کاهش میزان اکسیژن در بدن می شود. وقتی اکسیژن کم است، بدن ما شروع به جذب غیرقابل کنترل مواد سرطان زا می کند، بنابراین کشیدن یک نخ سیگار بعد از غذا معادل ده نخ از آنهاست.

پیاده روی نکنید

فقط 30-40 دقیقه بعد از غذا می توانید به پیاده روی بروید. در غیر این صورت، سوء هاضمه، سوزش سر دل یا ناراحتی ساده تجربه لذت بخش پیاده روی شما را از بین می برد.

دندان های خود را مسواک نکنید

دندانپزشکان توصیه می کنند 30 دقیقه بعد از غذا و ترجیحا درست قبل از خواب مسواک بزنید. این به حذف پلاک و تنظیم سطح pH دهان کمک می کند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری