کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

آیا شکلات تلخ باعث چربی سوزی و لاغری می شود؟

آیا شکلات تلخ باعث چربی سوزی و لاغری می شود؟

شکلات تلخ

شکلات تلخ با کاکائو زیاد و خالص، از نظر غذایی بسیار ارزشمند است. این ماده غذاییِ با کیفیت سرشار از فیبر، آهن، منیزیم، مس، پتاسیم، فسفر، روی، سلنیوم منگنز و آنتی‌اکسیدان و چند ماده معدنی ضروریِ دیگر برای سلامتی است.ویژگی اسیدهای چرب کاکائو هم بسیار عالی است. چربیِ شکلات تلخ اکثراً اشباع‌نشده (چربیِ خوب) است. همچنین حاویِ محرک‌هایی مانند کافئین و توبرومین است.

ارزش غذایی شکلات تلخ

مواد تشکیل دهندهمقدار موجود در 100 گرم
انرژی (کالری)546 کیلو کالری
چربی کل31 گرم
چربی اشباع19 گرم
کلسترول8 میلی گرم
کربوهیدرات61 گرم
پروتئین4.1 گرم
فیبر7 گرم
کافئین43 میلی گرم

خواص شکلات تلخ 

کنترل اشتها

 خوردن شکلات تلخ با درصد بالا، در زمان مناسب، اشتهای شما را نصف می‌کند! گنجاندن مقداری از این ماده خوراکی در رژیم غذایی برای لاغری باعث ایجاد هورمون‌هایی می‌شود که به مغز شما علامت سیری می‌دهد.

فلاونوئیدهای موجود در آن به کاهش پتانسیل مقاومت به انسولین کمک می‌کنند. همچنین حاوی چربی‌های سالم است که باعث کاهش سرعت قند در جریان خون می‌شود.این کار به جلوگیری از بالا رفتن ناگهانی انسولین خون کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد که قند، مستقیماً به سلول‌های چربیِ شما هدایت شود. در نتیجه فردی که این ماده خوشمزه را می‌خورد کمتر احساس گرسنگیِ ناگهانی و شدید یا هوس خوردن تنقلات می‌کند.

کاهش استرس

 افتادن در چرخه استرس و اضافه وزن یکی از بدترین اتفاقات ممکن است، اضطراب و استرس معده شما را تحریک به ترشح اسید می‌کند و در نتیجه گرسنه می‌شوید و بیشتر غذا می‌خورید (احتمالا هم غذاهای مضر). مشکل دیگر استرس احتمال پرخوریِ عصبی است، در این حالت شخص مضطرب،بدون احساس گرسنگی، غذا می‌خورد.اما خوردن حدود ۴۰ گرم شکلات تیره در روز به مدت دو هفته باعث کاهش سطح هورمون‌های استرس در بدن افراد می‌شود.با اضافه‌کردن این ماده خوراکی به برنامه غذایی روزانه‌ استرس شما کمتر می‌شود.

خواص شکلات تلخ 

سیر بودن برای مدت طولانی

شکلات تیره درست مثل آجیل می‌تواند احساس سیری و رضایت به شما دهد.این ماده خوشمزه حاوی فیبر و پروتئین است که شما را برای ساعاتی سیر نگه می‌دارد و هوس غذا خوردن را از سرتان می‌اندازد.

افزایش سوخت و ساز بدن

 این ماده غذایی تأثیر چشمگیری در نحوه سنتز اسیدهای چرب دارد و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد،بنابراین هضم و جذب چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را کاهش می دهد. در نتیجه فردی که شکلات با درصد بالا می‌خورد، کالری بیشتری برای هضمش می‌سوزاند و به این ترتیب متابولیسم بدنش بالا می‌رود.

ورزش

شکلات تلخ حاوی ترکیبات ضد التهابی بسیاری است که در ترکیبات آن نیز منیزیم وجود دارد. منیزیم به کاهش احساس درد و التهابات ناشی از ورزش کمک می‌کند.این موضوع سبب می‌شود فرد همواره میل به ورزش و ادامه به فعالیت بدنی داشته باشد تا از آن به عنوان محرکی برای لاغری در کنار تناسب اندام بهره ببرد.وقتی احساس خوبی از روند لاغری ایجاد شود، قطعا انگیزه بیشتری برای ورزش کردن وجود خواهد داشت. اگر قرار است تمرینات سخت ورزشی را پشت سر بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم یک اونس (حدود 28 گرم) شکلات تلخ ساعاتی قبل از ورزش مصرف کنید.

احساس شادی

لاغری و کاهش وزن تنها نتیجه خوردن شکلات تلخ نیست. بلکه مصرف شکلات تلخ برای لاغری می‌تواند فواید دیگری را نیز به همراه داشته باشد. بسیاری از علاقمندان که در رژیم خود شکلات تلخ مصرف می‌کنند بر این عقیده‌اند که به آنها احساس شادابی می‌بخشد.

( می توانید مکمل های کاهش وزن را از سایت داروخانه انلاین دکتر لوکس خریداری کنید.)

چه زمانی برای کاهش وزن از شکلات تلخ استفاده کنیم؟

چه زمانی برای کاهش وزن از شکلات تلخ استفاده کنیم؟

 می‌توانید بعد از شام یا ناهار،این ماده غذایی را میل کنید. خوردن مقداری شکلات تیره قبل یا بعد از غذا باعث ایجاد هورمون‌هایی می‌شود که به مغز شما علامت سیری می‌دهند.یک یا دو تکه میل کنید، تا بعد از وعده اصلی سراغ غذا نروید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری