کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

همه چیز درباره تونیک صورت و نحوه استفاده از آن

همه چیز درباره تونیک صورت و نحوه استفاده از آن

همه چیز درباره تونیک صورت و نحوه استفاده از آن؛

تونیک skin care یک محلول آبی با الکل است که از ترکیبات مرطوب کننده و نرم کننده برای پوست تشکیل شده و نقش مهمی در پاکسازی و بهبود سلامت و شادابی پوست ایفا می‌کند. استفاده از تونیک، پوست را تمیز، باز و آماده می‌کند تا مواد مغذی و مرطوب کننده را بهتر جذب نماید و در نهایت  ظاهر شاداب‌تری داشته باشد.


تونیک صورت چیست؟

تونیک صورت اغلب دارای اثرات ضد عفونی کننده یا چربی زدایی قوی بوده که پوست را پس از شستشو با آب تمیزتر می‌نماید. اما باید به یاد داشت که تونیک تنها نباید به عنوان محصول پاک‌کننده مورد استفاده قرار گیرد، بلکه برای از بین بردن آثار آرایش و کثیفی‌هایی که بعد از شستشوی آبی باقی می‌مانند، مفید است. 

در واقع، هدف اصلی تونیک ایجاد حس تمیزی و پوستی بدون عیوب است. اما باید مواد تشکیل‌دهنده آن را نیز مورد توجه قرار داد؛ چرا که موادی مانند اکالیپتوس، الکل یا نعناع ممکن است پوست را خشک کرده و حتی تحریک آن را افزایش دهند، به‌ویژه در صورت داشتن پوست حساس یا چرب این موضوع تشدید می‌شود.

تونیک صورت چیست؟

بررسی فواید استفاده از تونیک پوست صورت 

تونیک‌های صورت باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند و زمان استفاده از آن‌ها را رعایت کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. با انتخاب درست، از مزایای استفاده از تونیک‌های صورت بهره‌مند می‌شوید که به شرح زیر است:

  • پاکسازی پوست صورت

تونیک‌های صورت عمیقاً پوست را پاکسازی کرده و آلودگی‌های آن را از بین می‌برند.

  • مسدود کردن منافذ باز پوست

منافذ باز پوست، راهی برای جذب آلودگی‌های محیطی و نگهداشتن آن‌ها در داخل پوست هستند. تونیک‌های صورت می‌توانند این منافذ را مسدود کرده و پوست را در برابر ترشح بیش از حد چربی و مشکلاتی مانند جوش‌های سرسیاه یا سرسفید و آکنه محافظت کنند.

  •  آرامش بخش

خاصیت تسکین‌دهندگی تونیک‌های صورت می‌تواند به سرعت پوست ملتهب را تسکین دهد، در صورت دچار شدن به التهاب پوست، قرمزی یا خشکی شدید.

  • آبرسان پوست صورت

استفاده از تونیک‌ صورت می‌تواند باعث آبرسانی و حفظ رطوبت طبیعی پوست شود، سرعت جذب بالای این محصولات به پوست اجازه می‌دهد تا مواد مغذی را به سرعت جذب کند.

معرفی انواع تونیک وکاربرد‌های آن

تونیک صورت حاوی موادی مانند گلاب، عصاره‌های گیاهی و مرطوب‌کننده است که با تعادل سازی pH پوست، بافت پوست را تقویت و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. تونیک صورت یکی از محصولات مراقبتی پوستی است که پس از شستشوی صورت و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، برای پاکسازی عمیق پوست و تعادل pH پوست به کار می‌رود. 

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله راز سفیدی پوست با مصرف قرص پیگمنتا را نیز مطالعه نمایید.

  • تونیک تنظیم‌کننده خشکی یا چربی پوست

این نوع تونیک علاوه بر پاک‌سازی پوست، به تنظیم و تعادل  پوست کمک می‌کند. این تونیک با تنظیم pH پوست، از خشکی و ترشح چربی زیاد جلوگیری می‌کند. همچنین با کاهش ترشح چربی، می‌تواند جوش‌ها و آکنه‌های پوست را کاهش دهد. این تونیک معمولاً حاوی مواد مرطوب‌کننده است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و برای افرادی مناسب است که با مشکلات پوستی مانند چربی زیاد، جوش و آکنه روبرو هستند.

معرفی انواع تونیک وکاربرد‌های آن
  • تونیک مرطوب‌کننده

این نوع تونیک، علاوه بر پاک‌سازی، به تأمین و حفظ رطوبت پوست می‌پردازد. این تونیک با افزایش رطوبت پوست می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کند. مواد مرطوب‌کننده موجود در این تونیک به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و باعث احساس آرامش و شادابی پوست می‌شود و برای افرادی مناسب است که پوستی خشک و نیازمند به آب دارند و به دنبال رطوبت مناسب هستند.

  • تونیک تسکین‌دهنده

این نوع تونیک به کاهش التهابات پوست کمک می‌کند و احساس آرامش و تسکین را به پوست می‌بخشد. این تونیک با دارا بودن مواد آرامش‌بخش، می‌تواند التهابات پوستی را کاهش دهد. این تونیک به طور معمول از موادی تشکیل شده است که از تحریکات مخرب برای پوست جلوگیری می‌کنند و افرادی با پوست‌های حساس و مستعد به التهابات، مانند پوست‌هایی که به آکنه و قرمزی دچار هستند، بهتر است از این نوع تونیک استفاده کنند.

تفاوت اساسی تونر و تونیک 

تفاوت اساسی تونر و تونیک 

در واقع فرق بین تونر و تونیک در فرمولاسیون و عملکرد آن‌ها است. تونرها معمولاً چربی اضافی پوست را از بین می‌برند و سطح pH پوست را تنظیم می‌کنند، در حالی که تونیک‌ها با فرمولاسیون غنی خود، رطوبت پوست را حفظ کرده و سد دفاعی طبیعی آن را تقویت می‌کنند. امروزه، تونرها به دلیل مزایای پاکسازی و متعادل کننده خود، مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند. برای انتخاب بهترین محصول برای مراقبت از پوست، می‌بایست با تعریف و کاربرد دقیق هرکدام آشنا شده و معایب و مزایای هرکدام را در نظر بگیرید.

چگونگی استفاده از تونیک‌ها 

بهترین زمان برای استفاده از تونیک صورت، پس از اتمام مراحل پاکسازی و قبل از استفاده از محصولات مرطوب کننده است. در این بازه زمانی، ترکیبات مغذی تونیک به راحتی جذب پوست شما شده و از ابتدا به تغذیه و ترمیم پوست کمک می‌کند. جهت استفاده صحیح از تونیک، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در صورتی که تونیک شما به صورت اسپری طراحی شده است، کافی است آن را در فاصله 10 سانتیمتری از صورتتان قرار دهید و روی تمام قسمت‌های پوست اسپری کنید. در غیر اینصورت، از پد یا پنبه آرایشی استفاده نمایید؛ مقداری از تونیک را روی پد بریزید و تمام پوست صورت خود را با آن به خوبی و آرامی پاک کنید.
  2. جهت جذب بهتر و سریع‌تر تونیک، می‌توانید با ضربه‌های ملایم و پیاپی دست، مایع تونیک را روی پوستتان پخش کنید.
  3. در پایان، چند دقیقه صبر کنید تا تونیک به طور کامل جذب پوستتان شود.

کاندیدای مناسب استفاده از تونیک و تونر

پس از بررسی تفاوت تونر و تونیک، باید بدانیم که همه افراد می‌توانند از این محصولات استفاده کنند، از پوست‌های چرب گرفته تا پوست‌های خشک و هر نوع پوستی در این میان. این محصولات چربی‌هایی که منافذ پوست چرب را مسدود می‌کنند را از بین می‌برند، پوست‌های خشک را آبرسانی می‌کنند، پوست‌های حساس را آرام می‌کنند، از پوست افراد بالغ محافظت می‌کنند و به یکدست شدن رنگ پوست کمک می‌کنند.

کاندیدای مناسب استفاده از تونیک و تونر

سخن پایانی

تونیک، یک نوع محصول مراقبتی پوست است که با هدف پاکسازی و احیا طراحی و فرموله شده است. این محصول ساختاری سبک دارد و بر پایه مواد فعال گیاهی و آبرسان با اثر التیام بخش و مرطوب‌کننده ساخته شده است. عملکرد اصلی تونیک، تأمین آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌های پوستی است و استفاده از آن می‌تواند از خشکی و دهیدراتاسیون پوست جلوگیری کند و همچنین چربی پوست را از بین ببرد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری