خرید اول -AVAL-1403 کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

5 مزیت بی سی ای ای (BCAA) برای بدن

5 مزیت بی سی ای ای (BCAA) برای بدن

5 مزیت BCAA

20 اسید آمینه مختلف وجود دارد که هزاران پروتئین مختلف را در بدن انسان تشکیل می‌دهد. 9 مورد از این 20 آمینه اساسی، بدن نمی‌تواند آنها را تولید کند و باید از طریق رژیم غذایی به دست آید. از بین 9 آمینه ضروری سه اسید آمینه زنجیره‌ای شاخه‌دار (BCAA) هستند به اسم‌های: لوسین، ایزولوسین و والین. شاخه زنجیره‌ای به نام BCAA می‌باشد و در غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت و محصولات لبنی وجود دارد. علاوه بر آن یک مکمل غذایی محبوب هستند که در درجه اول به صورت پودر فروخته می‌شود. در این مقاله 5 مزیت اثبات شده BCAA را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

 

BCAA چیست؟

مکمل‌های BCAA معمولا برای تقویت رشد عضلات و افزایش عملکرد ورزشی مصرف می‌شوند. آنها همچنین ممکن است به کاهش وزن و کاهش خستگی بعد از ورزش کمک کند. این اسیدهای آمینه با هم گروه بندی می‌شوند زیرا فقط سه آمینو اسید وجود دارد که دارای زنجیره‌ هستند و برای بدن ضروری هستند چون بدن انسان‌ها قادر به تولید این آمینو اسید نیست.

 

 

 

5 ویژگی BCAA برای بدن

کمک به افزایش رشد عضله

یکی از محبوب ترین کاربردهای BCAA افزایش رشد عضلات بدن است. لوسین موجود در BCAA مسیر خاصی را در بدن فعال می‌کند و باعث تحریک سنتز پروتئین عضله می‌شود و به عضله سازی کمک می‌کند. پروتئین آب پنیر حاوی کلیه اسید‌های آمینه ضروری مورد نیاز برای عضله سازی است بنابراین BCAA بدون وی پروتئین نمی‌تواند به تنهایی به عضله سازی کمک کند.

 

 

کاهش درد عضلات

برخی از تحقیقات نشان داده است که می‌تواند به کاهش درد عضلات بعد از تمرین کمک کند. احساس درد بعد از 1 یا 2 روز بعد از تمرین یک روال عادی می‌باشد به این درد، درد عضلانی با تاخیر گفته می‌شود که 12 تا 24 ساعت بعد از ورزش ایجاد می‌شود و می‌تواند تا 72 ساعت ادامه یابد. محققان معتقدند که این نتیجه پارگی‌ها ریز عضلات پس از ورزش است.

BCAA آسیب عضلانی را کاهش می‌دهد. این به این معنی است که به کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کند برای نتیجه بهتر است قبل از تمرین این مکمل را استفاده کنید.

 

 

به افزایش انرژی شما کمک می‌کند

علاوه بر کاهش درد عضلانی به افزایش انرژی نیز کمک می‌کند. هر شخص ممکن است در یک مرحله‌ای، خستگی ناشی از ورزش را تجربه کند. سرعت خستگی شما به عوامل مختلفی از جمله شدت و مدت ورزش، شرایط محیطی، سطح تغذیه و تناسب اندام شما بستگی دارد. عضلات شما هنگام ورزش از BCAA استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند سطح خون شما کاهش یابد. BCAA باعث افزایش تمرکز ذهنی حین ورزش می‌شود و خستگی را کاهش می‌دهد.

 

بی سی ای ای از تحلیل رفتن عضله جلوگیری می‌کند

BCAA می‌تواند به جلوگیری از تحلیل رفتن عضله کمک کند. پروتئین‌های عضلانی به طور مداوم تجزیه و بازسازی می‌شوند. BCAA تعادل بین تجزیه پروتئین عضله و سنتز میزان پروتئین در عضله را تعیین می‌کند و همین امر به بهبود سلامت بدن برای افراد مسن و کسانی که از طریق بیماری مانند سرطان بدنشان ضعیف شده است، کمک می‌کند.

 

 

 

مصرف بی سی ای ای باعث تقویت کبد می‌شود

BCAA ممکن است به افراد مبتلا به سیروز کمک کند، سیروز یک بیماری مزمن است که منجر به آسیب به کبد شده و باعث می‌شود کبد به درستی کار نکند. طبق آمار به دست آمده 50% از افراد مبتلا به سیروز به انسفالوپاتی کبدی مبتلا (اختلال شدید کبد و دفع اوره) می‌شوند. برخی از آنتی بیوتیک‌ها به درمان انسفالوپاتی کبدی کمک می‌کند.

BCAA به بهبودی این بیماری کمک می‌کند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری