کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

15 راه حل طبیعی برای درمان فشار خون

15 راه حل طبیعی برای درمان فشار خون

15 راه حل طبیعی برای درمان فشار خون

 به گزارش دکتر لوکس: مصرف داروها و کاهش نمک در رژیم غذایی تنها راه حل رهایی از فشار خون بالا نیست. از هر۳ بزرگسال، ۲ نفر به دیابت و فشار خون مبتلا هستند و با این وضع سلامتی، احتمال خطرات جدی‌تر مانند: حملات قلبی، سکته و بیماری‌های کلیوی و چشمی افزایش می‌یابد. ممکن است، همانند قند خون، میزان فشار خون ‌‌هم در طول روز نوسان داشته باشد.

میزان فشار خون نرمال، فشار زیرِ ۱۲ روی ۸ است. اما کمی بالاتر از این عدد هم چندان خطرناک نخواهد بود. در واقع فشار خون بالا، فشار بالای ۱۴ روی ۹، آن هم به طور مستمر است. در نتیجه درمان پزشکی شما مطابق با شرایط و خطرات احتمالی، برایتان متغیر خواهد بود.

اگر فشار خون شما کمی بالا باشد، ممکن است توصیه پزشک‌تان تنها مبنی بر تغییر شیوه زندگی‌تان، قبل از تجویز هرگونه دارو باشد. در هر حال، توصیه ما برای شما امتحان این ۱۵ راه حل طبیعی است؛ چه به فشار خون مبتلا هستید و یا نه!

نمک

مصرف نمک را کاهش دهید. پیش از مصرف خوراکی‌ها برچسب روی بسته‌بندی‌ها را به دقت بخوانید، هر گونه کاهش و تغییری در رژیم غذایی کمک موثری خواهد بود. مطابق پژوهش‌های انجام شده در آمریکا، اگر هر فرد میزان نمک مصرفی خود را به کمتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز کاهش دهد، سالانه باعث جلوگیری از ابتلای ۱۶میلیون نفر به فشار خون بالا خواهد شد.

در حال حاضر میزان مصرف روزانه آمریکایی‌ها ۳.۴۰۰ میلی گرم در روز است و این تنها به دلیل استفاده بیش از حد آنها در مصرف نمک نیست، در واقع تمام غذاهای آماده‌ای که ما خریداری می‌کنیم حاوی مقدار خیلی زیادی سدیم هستند.

استرس

استرس خود را کم کنید. به تازگی نتیجه یک مطالعه در زمینه تکنیک‌های کاهش استرس و میزان فشار خون مشخص کرده است، انجام مدیتیشن، کنترل حالات روحی و عاطفی، آموزش مدیریت استرس و تمدد اعصاب و عضلات بدن همگی در کاهش میزان فشار خون موثر بوده‌اند. همچنین در تحقیقی دیگر مشخص شده است، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش می‌تواند در فشار خون شما تاثیر گذار باشد. دقت داشته باشید موسیقی آرام و ملایم انتخاب کنید و حداقل ۳۰ دقیقه به آن گوش دهید.

نکته حائز اهمیت آن است که باید موسیقی را انتخاب کنید که از شنیدن آن لذت ‌ببرید. اگرچه به طور دقیق، ارتباط موسیقی با کاهش فشار خون مشخص نیست، اما یک فرضیه آن است که تمرکز بر روی موسیقی باعث آرامش و تنفس بهتر شما خواهد شد و فرضیه دوم اینکه، موسیقی حواس شما را معطوف به حالات و عواطف خوش زندگی می‌کند و باعث ترشح هورمون اندورفین در بدن و در نتیجه آرامش بدن و رهایی از استرس می‌شود.

پتاسیم

تا می‌توانید مواد غذایی حاوی پتاسیم مصرف کنید. وزارت کشاورزی آمریکا توصیه می‌کند: بزرگسالان روزانه حداقل ۴.۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم مصرف کنند و بیشتر از ۲.۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف نکنند. (اگرچه بیشتر آمریکایی‌ها برعکس عمل می‌کنند و در واقع ۲ برابر حد مجاز سدیم نسبت به پتاسیم مصرف می‌کنند). نتیجه منتشر شده در پژوهشی در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد، خوردن غذاهایی با پتاسیم بالا به کاهش میزان فشار خون ما کمک خواهد کرد.

منابع مغذی حاوی پتاسیم عبارتند از: دانه سویا، آواکادو، موز، رب گوجه فرنگی، انواع پاستا، چغندر، اسفناج و عدس.

منیزیم

از غذاهای حاوی منیزیم بیشتر استفاده کنیم. خوردن غذاهایی غنی از منیزیم می‌تواند فواید زیادی برای کنترل فشار خون به همراه داشته باشد. همچنین مصرف منیزیم احتمال بروز سکته و پریکلامپسیا ( اختلال در حاملگی به دلیل فشار خون و پروتئین بالا) را کاهش می‌دهد. وزارت کشاورزی آمریکا، مصرف بین ۳۱۰ میلی‌گرم تا۴۲۰ میلی‌گرم منیزیم در روز را برای بزرگسالان توصیه می‌کند.

منابع مفید منیزیم عبارتند از: بادام، اسفناج و شیر. شیر هرگز شیر را فراموش نکنید.

کلسیم

مواد غذایی مثل شیر، با کلسیم بالا به عنوان یک عامل کاهش دهنده فشار خون به حساب می‌آیند. وزارت کشاورزی آمریکا در بزرگسالان، مصرف روزانه۱۰۰۰ میلی‌گرم تا ۱.۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم را توصیه می‌کند. سایر مواد خوراکی حاوی کلسیم عبارتند از: ماست، پنیر، پنیر توفو،کلم پیچ ویا کلم برگ است.

سیب زمینی

سیب زمینی بخورید. سیب زمینی نه تنها مملو از پتاسیم است، بلکه حاوی ترکیبی به نام (kukoamines) است که باعث کاهش میزان فشار خون بدن می‌شود. ماده‌‌‌ای که در گذشته تنها در داروهای گیاهی چینی شناخته شده بود.

گوجه فرنگی

اگر خیلی مشتاق مصرف سیب زمینی نیستید می‌توانید از گوجه فرنگی به عنوان جایگزین آن استفاده کنید. گوجه فرنگی حاوی همین مواد با غلظت کمتری است.

استِویا

به جای شکر از استِویا استفاده کنید. عصاره این گیاه فاقد کالری و یا کربوهیدرات است و در تغییر میزان قند خون شما تاثیرگذار نیست و تنها تاثیر آن در کاهش میزان فشار خون شما خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه استِویا به مقدار ۷۵۰ میلی‌گرم می‌تواند موجب کاهش فشار خون در افرادی که طبع شیرینی دارند شود. از آنجایی که استِویا خود گیاهی است، تنها تغییرات اندکی روی برگ‌های آن انجام می‌شود. استِویا به شکل پودر و یا مایع در دسترس و قابل مصرف است.

کرفس

کرفس را به عنوان یک اسنک مفید برای خود انتخاب کنید. ترکیبات تشکیل دهنده کرفس همراه با کاهش فشار خون باعث انعطاف و هموار شدن مجاری و عروق خواهد شد. علاوه بر این با مصرف سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی‌خود به سلامت بدنتان کمک بیشتری خواهید کرد.

ماهی

ماهی مصرف کنید. ماهی‌هایی مثل سالمون، ماهی تن و شاه ماهی منابع غنی از امگا ۳ و اسیدهای چرب هستند که باعث کاهش فشار خون می‌شوند.

تخم مرغ

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که ماهی خور نیستند، تخم مرغ‌های غنی شده از امگا ۳ و یا کره بادام زمینی را امتحان کنید. همچنین می‌توانید برای مصرف کپسول‌های روغن ماهی یا مکمل‌های حاوی امگا ۳ با پزشک خود مشورت کنید.

گردو

گردو را فراموش نکنید. آنها غنی از امگا ۳ و اسیدهای چرب موثر در کاهش فشار خون هستند. مصرف تخم کتان، پنیر، پنیرتوفو و یا روغن گردو و روغن تخم کتان هم موثر خواهد بود.

انواع ادویه

غذاهای پرادویه طبخ کنید. آشپزی با انواع ادویه‌ها نه تنها طعم بهتری به غذای کم نمک شما می‌دهد بلکه باعث کاهش فشار خون هم می‌شود. رازیانه، آویشن، فلفل سیاه، ریحان و ترخون همگی باعث کم شدن فشار خون می‌شوند. مصرف زعفران نیز یکی دیگر از راه‌کارهای کاهش فشار خون است.

 

سیر

روزانه یکی دو حبه سیر مصرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مکمل‌های سیر همانند موثرترین داروها در درمان فشار خون عمل می‌کند. مصرف سیر به عنوان یک خوراکی درمانی بدون هیچ عوارض جانبی شناخته شده است. برای نتیجه بهتر برای میزان مصرف روزانه سیر ویا مکمل‌های حاوی سیر با دکتر خود مشورت کنید.

اسفناج

اسفناج بخورید. غذاهای حاوی اسید فولیک، مانند اسفناج ارتباط تنگاتنگی با کاهش درصد ابتلا به بیماری فشار خون خواهد داشت. سایر منابع غذایی با این ویژگی‌ شامل گیاهان برگ سبز تیره و مارچوبه هستند. ارتباطات اجتماعی اجتماعی باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که تمایل کمتری به ارتباطات اجتماعی دارند شانس بیشتری در ابتلا به بیماری فشار خون خواهند داشت. ارتباطات اجتماعی چه از لحاظ کیفی و چه کمیتی محافظ سلامت ما در مواجه با این قبیل بیماری‌ها هستند.

شکلات تلخ

تا زمانی که شکلات تلخ مصرف می‌کنید، می‌توانید از طعم بی‌‌نظیر آن لذت ببرید و نگران سلامت خود نباشید. هر روز یک تکه شکلات تلخ بخورید. نتایج بدست آمده از چندین تحقیق مختلف نشان می‌دهد مصرف شکلات برای سلامت قلب و کاهش میزان فشار خون موثر است.  

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری