10 ماده غذایی که سطح کراتین بدن شما را افزایش می دهد

10 ماده غذایی که سطح کراتین بدن شما را افزایش می دهد

10 ماده غذایی که سطح کراتین بدن شما را افزایش می دهد

کراتین نوعی پروتئین ساختاری است که در مو، پوست و ناخن‌های شما یافت می‌شود. گفته می‌شود مکمل‌های کراتین به جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد ناخن و بهبود بافت پوست کمک می‌کند. با این وجود غذاهای زیادی وجود دارد که باعث تولید کراتین در بدن می‌شود. اگر شما به دنبال غذاهایی هستید که با مصرف آن کراتین بدن خود را افزایش بدهید می‌توانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

کراتین چیست؟

کراتین ترکیبی است که به طور طبیعی در بافت‌های عضلانی بدن وجود دارد و به عضله سازی کمک می‌کند. ساختار شیمیایی این مکمل به شکل آمینو اسید می‌باشد. بدن ما برای سوخت ساز عضلات به 95% کراتین نیاز دارد و 5% مابقی برای کبد، کلیه و مغز ذخیره می‌شود.

 

ویژگی‌های کراتین برای بدن

  • از کاهش پروتئین جلوگیری می‌کند
  • به آبرسانی بهتر سلول‌های بدن کمک میکند
  • هورمون‌های عضله ساز را تقویت می‌کند
  • به کاهش قند خون کمک می‌کند

 

 

غذاهایی که کراتین بدن را افزایش می‌دهد

 

تخم مرغ

خوردن تخم مرغ راهی عالی جهت افزایش تولید کراتین طبیعی برای بدن می‌باشد. تخم مرغ حاوی ماده‌ای به اسم بیوتین بوده که نقش ضروری در سنتز کراتین دارد. یک تخم مرغ پخته شده 10 میکروگرم از این ماده مغذی و یا 33% ارزش روزانه را فراهم می‌کند علاوه بر این، پروتئین تخم مرغ کراتین را تقویت می‌کند. دیگر ترکیبات مغذی تخم مرغ شامل سلنیوم، ریبوفلاوین و ویتامین‌های A و B12 می‌باشد.

 

پیاز

پیاز نه تنها برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه شما عالی است، بلکه تولید کراتین را افزایش می‌دهد. این گیاه سرشار از سیستئین و آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد. همچنین فولیکول‌های مو را تقویت کرده و سبب سلامت آنها می‌شود.

 

 

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون سرشار از پروتئین و بیوتین است این دو ترکیب از تولید کراتین برای بدن پشتیبانی می‌کند. ماهی قزل آلا سرشار از امگا 3 بوده و باعث سلامت قلب می‌شود علاوه بر آن به بهبود رشد مو، افزایش تراکم مو و محافظت در برابر ریزش مو کمک می‌کند.

 

 

سیب زمینی

سیب زمینی یکی از پر جنب و جوش‌ترین سبزیجات است؛ این گیاه بسیار مغذی بوده و برای تولید کراتین عالی است. سیب زمینی دارای کاروتنوئید (تبدیل شدن به ویتامین A) برای بدن می‌باشد.

 

 

تخمه آفتابگردان

تخمه‌های آفتابگردان خوش طعم و سیر کننده هستند. دارای بیوتین و پروتئین بوده که به تولید کراتین بدن کمک می‌کند. تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E، مس، سلنیوم می‌باشد.

 

 

سیر

مانند پیاز، سیر نیز دارای سیستئین بوده که بدن آن را به یک آمینو اسید (کراتین) تبدیل می‌کند برخی از مطالعات نشان می‌دهد که سیر ممکن است به سلامت پوست کمک کند و از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش محافظت کند. سیر همچنین دارای ویتامین B6 ، C و منگنز است.

 کلم پیچ

کلم پیچ به خاطر مواد مغذی چشمگیرش شناخته شده است این سبزی منبع خوبی از کراتین، ویتامین C است. کلم پیچ سبز باعث دو برابر شدن خاصیت آنتی اکسیدان بدن می‌شود.

جگر گاو

جگر گاو سرشار از بیوتین است، اگر به دنبال افزایش تولید کراتین طبیعی هستید جگر گاو یک انتخاب عالی می‌باشد زیرا دارای منابع بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر مانند ویتامین B12، فولات، ریبوفلاوین و آهن است.

 

هویج

هویج یک سبزی ریشه‌ای بسیار مغذی است که نزدیک به کرفس و جعفری است. هویج سرشار از ویتامین C بوده که به افزایش کلاژن، سلامت مو، پوست و ناخن کمک می‌کند. هویج حاوی مقادیر زیادی مانند بیوتین، ویتامین B6، پتاسیم و ویتامین K1 است.

 

 

انبه

انبه راهی خوشمزه برای اضافه کردن مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی شما و در عین حال به افزایش کراتین بدن کمک می‌کند. این میوه سرشار از پروویتامین A می‌باشد. انبه همچنین دارای ماده مغذی دیگری مانند ویتامین C و فولات می‌باشد.

 

همه ما میدانیم استفاده از مواد طبیعی برای جذب آمینو اسید یکی از راه‌های سالم و جذب بهتر برای بدن است. کراتین نیز از جمله موادی است که بدن برای ذخیره انرژی و حفظ عضلات به آن نیاز دارد. لذت بردن از یک رژیم غذایی متعادل که پر از غذاهای مغذی است می‌تواند به تولید کراتین در بدن شما کمک کند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری