ماه لوکس ماه لوکس موبایل

۹ تمرین بسیار ضروری برای مبتدیان پارکور

۹ تمرین بسیار ضروری برای مبتدیان پارکور

۹ تمرین بسیار ضروری برای مبتدیان پارکور

پارکور، یک ورزش بسیار سخت است. فرمی که بدنتان را مجبور می‌کند فراتر از محدودیت‌های استقامتی و مقاومتی‌اش فعالیت کند. تمام آن دویدن‌ها، پریدن‌ها و بالارفتن‌ها می‌تواند بر عضلات، استخوان‌ها و مفاصل شما تاثیرات جانبی خودش را بگذارد. بنابراین ضروری است که بدنتان را، هم در باشگاه و هم در خیابان تمرین دهید. شما باید به اندازه‌ی همان مقدار زمانی که پارکور تمرین می‌کنید، تمرینات مقاومتی منظم را نیز انجام دهید. در این مطلب چند راهنمایی در مورد تمرینات پارکور بیان می‌‌کنیم که به شما در رسیدن به اهدافتان بعنوان یک مبتدی پارکور کمک خواهند کرد.

بر قدرت قلبی عروقی تمرکز کنید

شما قرار است زمان زیادی را صرف دویدن و پریدن کنید، پس باید و باید روی قلب و ریه‌هایتان کار کنید تا بتوانند پا به پای فشار تمرینتان پیش بروند. برای ایجاد استقامت قلبی عروقی و ساخت قدرت، تمرینات قدرتی عملکردی مانند بارپی، پروانه، پرش روی جعبه و پرش اسکوات را انجام دهید.

عضلات درگیر در حرکات کشیدنی را قوی کنید

بهترین تمریناتی که می‌توانید در تمرین پارکورتان انجام دهید، عبارتند از حرکات کشیدنی: بارفیکس، جلوبازو، زیر بغل سیم کش، قایقی و غیره. این تمرینات، پشت، شانه‌ها و بازوها یعنی عضلاتی که در طول جلسات پارکور شما از همه بیشتر درگیر می‌شوند را پرورش خواهد داد.

ساختمان عضلانی‌تان را متعادل کنید

در حالیکه عضلات درگیر در حرکات کشیدنی برای پارکور اهمیت زیادی دارند، اما نمی‌توانید از عضلات فشاری‌تان (سینه و پشت بازو) غفلت کنید. اگر از آنها غافل شوید، در نهایت یک ساختمان عضلانی نامتعادل خواهید داشت که می‌تواند منجر به نقص‌های عضلانی اسکلتی شود. مجبور نیستید به همان اندازه برای کار کردن روی قفسه سینه و پشت بازویتان وقت بگذارید، اما آنها را فراموش نکنید.

پاهایتان را قوی کنید

پاهای شما قرار است بیشترین کار را در حین دویدن، پریدن و بالا رفتن انجام دهند. داشتن پاهای قوی برای پارکور، یک ضرورت است. در حالیکه شما می‌توانید پاهایتان را در روزهایی که در خیابان یا پارک تمرین می‌کنید تقویت کنید، اما باید حداقل یک ساعت در هفته، آنها را در باشگاه تمرین دهید. بجای قدرت محض، بر قدرت عملکردی تمرکز کنید. 

۹ تمرین بسیار ضروری برای مبتدیان پارکور

تحرک‌تان را بهبود ببخشید

تمام تمرینات مقاومتی که انجام می‌دهید، باید به افزایش تحرک و انعطاف پذیری و همچنین قدرت، کمک کنند. تعداد زیادی حرکات چند عضله‌ای را در تمرینتان جای دهید و از هر چند جهتی که ممکن است، عضلات را بکار بگیرید. هر چه تحرک بیشتری داشته باشید و انعطاف پذیرتر باشید، به احتمال کمتری در طول فری رانینگ دچار مصدومیت می‌شوید.

زیاد بدوید

شما باید در آغاز تمرینتان، حداقل ۱۶ کیلومتر در هفته بدوید و همانطور که در پارکور ماهرتر می‌شوید، زمان دویدنتان را افزایش دهید. هر چه بیشتر بدوید، آسان‌تر می‌توانید پا به پای سرعت بالای پارکور پیش بروید.

ورزش‌های دیگر را انجام دهید

فقط روی دویدن، پریدن و بالا رفتن تمرکز نکنید، بلکه اشکال دیگر ورزش را نیز انجام دهید: یوگا، بوکس، شنا، هنرهای رزمی‌و غیره. انواع دیگر ورزش، بجای آماده سازی اختصاصی برای پارکور، به افزایش قدرت کلی، استقامت و تحرک شما بطور همه جانبه کمک می‌کنند. درحالیکه ضروری است زمان زیادی را صرف تمرینات اختصاصی پارکور کنید، اما برای اینکه مطمئن شوید بدنتان می‌تواند ازعهده‌ی هر چیزی بر بیاید، باید همه‌ی تمرینات را با هم ترکیب کنید.

تمرینات کششی انجام دهید

شما باید حداقل یک ساعت در هفته را صرف تمرینات کششی کنید (می‌توانید آن را به بخش‌های کوتاه‌تر تقسیم کنید، اما حتما آن را انجام دهید). هر چه انعطاف پذیرتر باشید، به احتمال کمتری در هنگام فری رانینگ مصدوم می‌شوید.

پرش‌هایتان را بهبود ببخشید

بخش بزرگی از تمرین شما باید بر پایین تنه، مخصوصا پرش‌هایتان تمرکز کند. شما نه تنها باید قدرت انفجاری‌تان را افزایش دهید (برای قدرت و مسافت بیشتر در پرش‌هایتان)، بلکه باید تکنیک فرود آمدنتان را نیز بهبود ببخشید.

این مقاله را دوست داشتید؟ آنرا به اشتراک بگذارید

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری