هدر تخفیف اول دکستاپ شهریور03 کپسول درمو بلا

پوست درخشان با فوم شستشوی صورت

پوست درخشان با فوم شستشوی صورت

پوست درخشان با فوم شستشوی صورت

شما برای داشتن پوست شفاف و درخشنده چه اقداماتی کرده‌اید؟
هرگاه صحبت از روتین و مراقبت از پوست می‌شود ناخودآگاه شستشوی صورت در ذهنمان نقش می‌بندد. شاید فکر کنید شستشوی صورت ساده‌ترین مرحله در روتین مراقبتی خواهد بود و نیازی به دقت و مهارت چندانی ندارد. اما در صورتی که نکات مربوط به آن را رعایت نکنید، پوست شما ممکن است دچار خارش، حساسیت و مشکلات چربی بیش از حد شود. یک شستشوی درست پوست باید با محصولات مناسب آن انجام شود که یکی‌ از این محصولات بی‌نظیر در این زمینه فوم شستشوی صورت (Cleanser) است.


فوم شستشوی صورت چیست؟

فوم شستشوی صورت یکی از انواع شوینده‌ها و پاک کننده‌های صورت بوده که برای افرادی با پوست‌های معمولی، ترکیبی، چرب و مستعد آکنه و جوش توصیه می‌شود. در حقیقت، هدف اصلی فوم شستشو، پاکسازی عمقی پوست صورت و از بین بردن چربی‌های اضافی و آلودگی‌های از روی پوست می‌باشد. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید منافذ پوست خود را به طور کامل تمیز کنید و مواد آرایشی را از روی صورت خود پاک نمایید، فوم شستشوی صورت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فوم شستشوی صورت چیست؟
فوم شستشوی صورت چیست؟

موارد استفاده فوم شستشوی صورت

در واقع، فوم شستشوی صورت، به دلیل تنوع بالایی که دارد، برای همه افراد با انواع پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شوینده‌های فومی، پوست خشک را تمیز، شاداب و آبرسانی می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند چربی اضافی پوست‌های چرب متعادل شوند. استفاده از این محصول آکنه‌ها را در پوست‌های مستعد آکنه کاهش می‌دهند و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این، پوست‌های نرمال یا معمولی را هیدراته و شاداب نگه می‌دارند.

در صورتی که به طور روزانه از ضدآفتاب یا محصولات آرایشی استفاده می‌کنید، فوم شستشوی صورت گزینه ایده‌آلی جهت شستشوی پوست صورتتان است. این شوینده‌های فومی با دارا بودن فرمولاسیون خاص، به راحتی حتی سخت‌ترین آلودگی‌ها و چربی‌های پوستی را حل کرده و از روی صورت پاک می‌کنند.

آیا فوم شستشوی صورت برای رفع جوش موثر است؟ 

همانطور که می‌دانید، تولید بیش از حد چربی طبیعی پوست، یکی از عوامل اصلی و مهم در ایجاد جوش و آکنه است. این چربی اضافی می‌تواند در منافذ پوست باقی مانده و منجر به ایجاد جوش‌های ملتهب، سرسیاه و زیرپوستی شود. با کنترل تولید چربی طبیعی، فوم صورت به شما کمک می‌کند تا از شر انواع جوش‌ و آکنه‌ خلاص شوید.

به طور معمول، این نوع محصول، حاوی ماده سدیم لوریل سولفات است. باید توجه داشت که استفاده از این نوع فوم، در نهایت برای پوست‌های خشک و حساس توصیه نمی‌شود. اما اگر پوست شما چرب، مختلط یا مستعد آکنه است، می‌توانید با اطمینان از مزایای این فوم بهره‌مند شوید.

آیا فوم شستشوی صورت برای رفع جوش موثر است؟
آیا فوم شستشوی صورت برای رفع جوش موثر است؟ 

روش استفاده از فوم شستشوی صورت

در ادامه به نحوه استفاده از فوم صورت خواهیم پرداخت:

  1. نخست موهایتان را با یک کش ببندید و پوست صورت خود را با آب گرم کمی مرطوب نمایید. مطمئن شوید که آب ولرم است و به آرامی آب را به صورت خود بپاشید.
  2. سپس‌ در این مرحله کف حاصل از این محصول را با حرکات ماساژی آرام بر روی صورت خود پخش نمایید. پس از انجام ماساژ با فوم، با آب گرم صورتتان را بشویید تا هرگونه آلودگی را پاک کند.
  3. حالا صورتتان را با یک حوله تمیز خشک نموده و از مرطوب کننده‌ای ملایم استفاده نمایید تا پوستتان نرم و خشک نشود.
  4. همواره توصیه می‌شود از حوله تمیز و نو برای خشک کردن صورت استفاده کنید تا در حد امکان از احتمال انتقال باکتری‌ها به پوست جلوگیری شود.

زمان استفاده از فوم شستشوی صورت

فوم‌های شستشوی صورت برای انواع مختلف پوست و نیازهای مختلف قابل استفاده هستند. بهترین زمان برای استفاده از فوم صورت می‌تواند بسته به نوع پوست هر فرد و عادات بهداشتی وی متفاوت باشد. در این رابطه، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دو بار در روز: برخی افراد صبح و شب از فوم شستشوی صورت استفاده می‌کنند تا پوست خود را تمیز نگه دارند و آلودگی‌های محیطی جلوگیری کنند.
  • پس از ورزش: برای افرادی که ورزش می‌کنند، استفاده از فوم شستشوی صورت می‌تواند کمک کند تا عرق و آلودگی‌های موجود در پوست پاک شوند و پوست آماده جهت استفاده از مرطوب‌کننده‌ها یا محصولات مراقبت از پوست شود.
  • پاک کردن آرایش: در صورتی که از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، فوم شستشوی صورت می‌تواند بخشی از فرآیند پاکسازی باشد تا پوست به طور کامل از مواد آرایشی پاک شود.
زمان استفاده از فوم شستشوی صورت
زمان استفاده از فوم شستشوی صورت

عوارض فوم شستشوی صورت کدامند؟

همانطور که اشاره شد، فوم‌های شستشوی صورت به عنوان محصولاتی با فرمولاسیون نرم برای شستشوی پوست معرفی می‌شوند، با این وجود برخی افراد ممکن است به دلایل مختلفی به آن‌ها حساسیت نشان دهند. از جمله این حساسیت‌ها می‌توان به تحریک پوست، حساسیت‌ها و آلرژی‌ها ،خشک شدن پوست به دلیل استفاده مکرر و افزایش ترشح چربی که ممکن است باعث جوش شود در برخی افراد باشد.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله راز روشنایی پوست با بهترین محصولات روشن کننده را نیز‌ مطالعه نمایید.

جهت پیشگیری از این مشکلات احتمالی، می‌توانید قبل از استفاده از محصول، یک تست بر روی یک ناحیه کوچک از پوست خود داده تا اطمینان حاصل کنید که این محصول با پوست شما سازگاری دارد یا خیر.

فوم شستشوی صورت بهتر است یا ژل؟

در صورتی که برای اولین بار می‌خواهید از این نوع محصولات استفاده نمایید و اکنون قصد دارید یک روتین پوستی برای خود ایجاد کنید، ابتدا استفاده از فوم شستشو را پیشنهاد می‌کنیم، حتی اگر پوست شما حساس است.

در صورتی که پوست چرب و مستعد آکنه دارید، بهتر است از فوم شستشو استفاده نمایید، اما اگر پوستتان حساس است، همچنان می‌توانید از فوم شستشو استفاده کنید. این نکته بدان معنی نیست که اگر پوست شما چرب است، نباید از ژل شستشو استفاده کنید؛ ژل شستشوی مناسب برای پوست چرب نیز در بازار وجود دارد.

لازم به ذکر است که قدرت پاک کنندگی فوم شستشو بیشتر از ژل شستشو است. ژل‌های شستشو بر پایه آب هستند و احتمال خشک کردن پوست را کمتر می‌کنند، در حالی که فوم‌های شستشو ممکن است به دلیل ترکیبات موجود در آن‌ها در نهایت منجر به خشکی و تحریک پوست شوند.

در صورتی که فوم شستشو حاوی SLS نباشد، می‌تواند برای پوست‌های حساس هم مناسب باشد، همانند ژل شستشو. با در نظر داشتن همه نکات ذکر شده، مهمترین نکته در انتخاب مناسب‌ترین شوینده، نوع پوست هر فرد است که با محصول مورد نظر سازگاری دارد یا خیر.

سخن پایانی

استفاده درست و صحیح از فوم شستشوی صورت بسیار حیاتی است؛ چرا که تأثیرات زیادی که بر پاکسازی عمیق پوست دارد. برای بهترین نتیجه، به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره نمودیم، دقت نمایید. همچنین لازم به ذکر است که قبل از استفاده، حتماً به دستورالعمل‌های موجود روی محصول توجه کنید تا از مشکلات احتمالی مانند خشکی پوست جلوگیری نمایید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری