کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

قرص لاکتاول چیست و تاثیر آن در شیردهی

قرص لاکتاول چیست و تاثیر آن در شیردهی

معرفی قرص لاکتاول؛

قرص لاکتاول یک مکمل ویژه برای زمان شیردهی است که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مادران شیرده را تامین می‌کند. این قرص حاوی گیاهان شیرافزایی از جمله شنبلیله، رازیانه و خارمریم است. همچنین، به تقویت سیستم ایمنی مادر کمک می‌کند و تاثیر مثبتی دارد.


ضرورت مصرف قرص لاکتاول چیست؟

قرص لاکتاول، یک ترکیب بی‌نظیر از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که ترشح و تولید شیر مادر را تقویت می‌کند، شیری که نوزاد مصرف می‌کند را با مواد مغذی ضروری برای رشد و توسعه سلامتی وی تمدید می‌کند. علاوه بر این، در دوره شیردهی و پس از تولد نوزاد، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن مادر را بهبود می‌بخشد. با داشتن ترکیبی متنوع از ویتامین‌ها، به تقویت سیستم بدنی نیز کمک می‌نماید.

چرا مادر به مکمل‌‌های غذایی نیازمند است؟

همانطور که می‌دانید بهترین تغذیه برای نوزادان، شیر مادر است. مادران میبایست در این دوره از تغذیه مناسب و مکمل‌های غذایی مصرف نمایند تا ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدنشان تامین شود. اغلب، ممکن است میزان شیر تولید شده مادران کافی نباشد و یا حاوی مقدار کافی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز نوزاد نمی‌باشد. درنتیجه، بهتر است که مادران از مکمل‌های غذایی به جهت تأمین نیازهای ویتامینی و مواد مغذی در دوران شیردهی  استفاده کنند.

نحوه مصرف قرص لاکتاول

نحوه مصرف قرص لاکتاول

در استفاده از قرص لاکتاول، میبایست دقت کنید و همیشه بروشور و نسخه تجویزی پزشک یا داروساز را رعایت کنید. طبق بروشور، معمولاً مصرف روزانه قرص لاکتاول برابر با دو عدد قرص همراه با یک لیوان آب است. صبح‌ها و عصرها بهترین زمان برای مصرف قرص لاکتاول است.

در صورتی که قرص لاکتاول را فراموش کرده‌اید، هر چه سریع‌تر به آن دوز قبلی را استفاده کنید. اما در صورتی که زمان مصرف دوز بعدی نزدیک است و به فراموشی دوز قبلی پی بردید، دوز را دو برابر نکنید و فقط یک دوز در آن وعده مصرف کنید. استفاده از این قرص نیاز به احتیاط بسیار دارد. قبل از استفاده از قرص شیرافزا لاکتاول، بروشور آن را به دقت مطالعه کنید و در صورت بیماری خاص یا مصرف قبلی دارو، با پزشک خود مشورت کنید.

موارد احتیاط قرص لاکتاول

افرادی که به آسم، تشنج، بیماری‌های کبدی، اختلالات الکترولیت، اختلالات خونریزی و انعقاد خون، عدم تعادل هورمون پاراتیروئید مبتلا هستند، باید با احتیاط قرص لاکتاول را مصرف کنند.

افرادی که احتمال تشکیل سنگ کلیه کلسیمی و یا مشکل دفع کلسیم و فسفات از طریق کلیه را دارند و همچنین افرادی که تحرک کمی دارند (که خطر افزایش تبدیل ویتامین D به فرم فعال وجود دارد) باید با احتیاط قرص لاکتاول را مصرف کنند. در صورتی که از داروهای مدر استفاده می‌کنید، مکمل‌های مشابه مصرف می‌کنید یا داروهای حاوی ویتامین A، D و سلنیوم مصرف می‌نمایید، باید به دقت قرص لاکتاول را رعایت کنید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه را نیز مطالعه نمایید.

مزایای مصرف لاکتاول

  1. سیستم ایمنی مادر و نوزاد را تقویت می‌کند
  2. افزایش تولید و ترشح شیر مادر را در پی خواهد داشت
  3. موجب بهبود تغییرات خلق و خو پس از زایمان خواهد شد
  4. ریزمغذی‌های مورد نیاز مادر و نوزاد را فراهم می‌کند
  5. انرژی و متابولیسم را بالا می‌برد

ترکیبات موجود در قرص لاکتاول

استفاده از ترکیبات گیاهی در قرص شیرافزا لاکتاول به همراه مواد معدنی و ویتامین‌ها، برای افزایش ترشح و جریان شیر و همچنین جبران کمبودهای احتمالی در دوران شیردهی و تأمین ریزمغذی‌های مورد نیاز نوزاد بسیار موثر است.

این ترکیبات گیاهی در قرص شیرافزای لاکتاول تضمین می‌کنند که این مکمل به یک محصول برتر و کامل در این زمینه تبدیل شود. قرص شیرافزای لاکتاول، با ترکیبات گیاهی، مواد معدنی و ویتامین‌ها، بهترین راه حل برای افزایش ترشح و جریان شیر، پاسخگویی به نیازهای دوران شیردهی و تأمین ریزمغذی‌های ضروری برای نوزاد می‌باشد.

  • خارمریم

خارمریم اثر استروژنی دارد و می‌تواند موجب افزایش سطح پرولاکتین و به تبع آن، افزایش ترشح شیر مادر شود. به خصوص زمانی که نوزاد به صورت مکرر شیر را مصرف کرده، تأثیر خارمریم بیشتر خواهد شد.

صفر تر صد مکمل لاکتاول
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی

مواد مغذی موجود در لاکتاول، علاوه بر افزایش ترشح شیر، به بهبود کیفیت و غنی سازی شیر مادر کمک می‌کنند و در نتیجه تأمین نیازهای نوزاد نیز موثر هستند. لاکتاول با ترکیبات خاص، افزایش میزان شیر تولیدی و بهبود کیفیت آن را تسهیل می‌کند، که در نهایت نیازهای نوزاد را نیز تأمین می‌نماید.

  • دانه شنبلیله

شنبلیله دارای تریگونلین و دیوسژنین، ترکیبات زیست فعالی هستند که توانایی افزایش پرولاکتین را به دلیل اثر استروژنی خود دارند. این ترکیبات با کاهش ترشح دوپامین در هیپوتالاموس، که یک مهارکننده ترشح پرولاکتین است، پرولاکتین را افزایش می‌دهند. افزایش پرولاکتین توسط شنبلیله، سلول‌های اپیتلیال آلوئول‌های سینه را تحریک می‌کند تا اجزای شیر مانند لاکتوز، کازئین و لیپیدها را ترشح و تولید نمایند.

  • رازیانه

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف دانه رازیانه توانمندی افزایش حجم، محتوای چربی و وزن نوزاد را در شیر مادر دارد. آنتول، که در دانه رازیانه وجود دارد، علاوه بر خواص استروژنی با دوپامین که ساختاری مشابه با کاتکول آمین‌ها دارد، رقابت می‌کند و این موجب افزایش ترشح شیر می‌شود.

سخن پایانی

در دوران بارداری، سطوح مهمی از مواد مغذی از جمله فولیک اسید (ویتامین B9)، کلسیم و ویتامین B6 در بدن مادر کاهش می‌یابد. به علاوه، نیاز به این ویتامین‌ها در زمان شیردهی بعد از زایمان افزایش می‌یابد. مادران شیرده عموماً نمی‌توانند مقدار کافی از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم، زینک و منیزیم را دریافت کنند. در زمان شیردهی، بخشی از ویتامین‌های A، B1، B2، B6، B12، D، DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک)، کولین و ید که از طریق رژیم غذایی مصرف می‌کنند، صرفاً برای تولید شیر استفاده می‌شود. با اینکه یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی می‌تواند به شما در تأمین نیازهای غذایی کمک کند، اما توصیه می‌شود در مرحله پس از زایمان، مکمل‌ها را مصرف کنید تا از تأمین کامل مواد مغذی در بدن خود مطمئن شوید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری