کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

هیدروکینون چیست و چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

هیدروکینون چیست و چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

آشنایی با هیدروکینون

با وجود آلودگی هوا و اشعه‌های مضر خورشید سبک زندگی افراد با چالش رو به رو شده است و همین امر منجر شده تا رسیدن به پوست و بدنی سالم برای همه تا حدودی به مشکل بخورد. یکی از این مشکلات کدری و تیره شدن پوست می‌باشد که باعث به وجود آمدن دغدغه برای برخی افراد شده است. امروزه روش‌های مختلفی برای روشن کردن پوست وجود دارد اما بسیاری از افراد در این خصوص اطلاعی ندارند هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با روشن کننده پوست حاوی هیدروکینون است.

 

 

آنچه در این مقاله خواهید دانست!

  • هیدروکینون چیست؟
  • عملکرد هیدروکینون روی پوست
  • زمان تاثیر هیدروکینون بر روی پوست
  • هیدروکینون مناسب چه نوع پوستی است؟
  • پسوریازیس و اگزما پس از التهاب چه علائمی دارد؟
  • آیا استفاده از هیدروکینون برای هر پوستی مناسب است؟

 


 

 

هیدروکینون چیست؟

  • هیدروکینون یک عامل روشن کننده پوست می‌باشد.
  • این ماده پوست را سفید کرده و می‌تواند در درمان پوست شما در برابر لک‌های پوستی (تیرگی پوست) موثر باشد.

 

عملکرد هیدروکینون روی پوست

هیدروکینون با کاهش تعداد ملانوسیت‌های موجود (ملانونسیت‌ها، ملانین رنگ پوست را تولید می‌کند)، باعث سفید شدن پوست شما می‌شود. هیپرپیگمانتاسیون (لکه‌های پوست) به دلیل افزایش تولید ملانوسیت، ملانین بیشتری در پوست وجود دارد. با کنترل کردن ملانوسیت‌ها پوست شما به مرور زمان یکنواخت‌تر می‌شود.

زمان تاثیر هیدروکینون بر روی پوست

به طور طبیعی تاثیر هیدروکینون بر پوست حدود 4 هفته طول می‌کشد و شاید ممکن است با چندین ماه استفاده مداوم تاثیر خود را بر پوست بگذارد. اگر بعد از 3 ماه استفاده هیچ بهبودی مشاهده نکردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است فرمول قوی تجویز کرده و با نیاز پوستی شما نزدیک‌تر باشد.
 

 

هیدروکینون مناسب چه نوع پوستی است؟

هیدروکینون برای درمان بیماری‌های پوستی مرتبط با لکه‌های پوستی استفاده می‌شود این شامل:

  • لکه های سنی
  • جای جوش
  • کک و مک
  • ملاسما (لکه‌های تیره و قهوه ای که در ناحیه صورت، بینی و پیشانی وجود دارد)

 


کاهش جای جوش و اسکار پوستی با هیدروکینون

هیدروکینون به محو شدن لکه‌های قرمز و یا تیره کمک می‌کند اما التهاب پوست شما را کم نمی‌کند به عنوان مثال: این ماده اسکار پوست شما را کاهش می‌دهد اما تاثیری بر جوش‌های فعال صورت ندارد.

 

آیا هیدروکینون برای هر پوستی مناسب است؟

به طور کلی هیدروکینون عملکرد خوبی برای پوست شما دارد اما دارای چند نکته نیز می‌باشد:

افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند ممکن است بعد از استفاده از هیدروکینون پوستشان سوزش داشته باشد؛ اما افرادی که پوست چرب و یا نرمال دارند کمتر دچار این عوارض می‌شوند.

 

روش استفاده از هیدروکینون (تست حساسیت)

بهتر است مقدار کمی از محصول را روی ساعد دست خود بمالید ناحیه مورد نیاز را با بانداژ بپوشانید، یک روز صبر کنید اگر در این مدت دچار خارش شدید و یا سایر تحریکات شدید مصرف را قطع کنید. اما اگر هیچ عارضه جانبی را تجربه نکردید می‌توانید این ماده را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

برای استفاده از هیدروکینون ابتدا پوست خود را تمیز کنید سپس مرطوب کننده مخصوص پوست خود را بزنید و مقدار کمی از هیدروکینون را به طور یکنواخت و در ناحیه مورد نظر  پوست ماساژ دهید و اجازه دهید تا جذب پوست شما شود. بعد از استفاده از این ماده بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید باعث عملکرد معکوس آن بر روی صورت شما می‌شود. استفاده از این محصول اگر روند بهبودی برای شما داشت می‌توانید تا چهار ماه استفاده کرده و پس از این مدت مصرف را کاهش دهید.

 


عوارض و خطرات هیدروکینون 

تا به امروز هیدروکینون هیچ عوارضی نداشته و برای بدن مضر نیست اما ممکن است باعث افزایش موقت قرمزی یا خشکی پوست شود به ویژه اگر پوست حساسی دارید که به مرور زمان و استفاده از محصول پوست شما به آن عادت می‌کند.

اگر ترجیح می‌دهید از یک جایگزین طبیعی برای پوست خود انتخاب کنید محصولات روشن کننده دیگری نیز برای پوست شما وجود دارد.

 

 

این موارد شامل:

ویتامین‌های A و C معمولا جز محصولات ضد پیری استفاده می‌شوند و باعث روشن شدن پوست شما می‌شود علاوه بر آن استفاده از ویتامین B3 به از بین رفتن نواحی تیره بدن کمک کرده و باعث روشن شدن پوست می‌شود.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری