کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

کلمگزینک چیست و چه عملکردی در بدن دارد؟

کلمگزینک چیست و چه عملکردی در بدن دارد؟

کلمگزینک چیست؟

همه ما می‌دانیم که تقویت کردن استخوان‌ها چقدر حیاتی و مهم است. رسیدگی به استخوان‌ها می‌تواند از طریق تغذیه سالم، ورزش کردن و استفاده از مکمل‌های مفاصل و استخوان باشد. یکی از راه‌های تقویت استخوان‌ها مصرف کردن کلسیم می‌باشد. این ماده معدنی هم از طریق خوراکی و هم از طریق مکمل‌ها به دست می‌آید. اکثر افراد ممکن است به محصولات لبنی حساسیت داشته باشند و کلسیم را از طریق مواد خوراکی به دست نیاورند به همین دلیل بهتر است از مکمل‌ها استفاده کنند. هدف ما از نوشتن این مقاله آشنایی شما با مکمل کلمگزینک، ویژگی‌ها و عوارض آن می‌باشد.

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • قرص کلمگزینک چیست؟
  • ترکیبات قرص کلمگزینک
  • فواید استفاده از قرص کلمگزینگ
  • تداخلات قرص کلمگزینک
  • نحوه استفاده و مصرف کلمگزینک

 

قرص کلمگزینک چیست؟

قرص کلمگزینگ نقش مهمی در حفظ سلامت بدن شما دارد. این ماده معدنی (کلسیم) کمک به استحکام و سلامت استخوان و دندان‌های شما، جلوگیری از انقباض عضلات بدن، عملکرد طبیعی قلب و سیستم عصبی می‌کند. این قرص دارای سه عنصر مهم و حیاتی‌ست که کمک به تقویت استخوان‌های شما می‌کند.

ترکیبات قرص کلمگزینک

این مکمل متشکل از 3 ترکیب مهم: کلسیم، زینک و منیزیم می‌باشد که هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد دارند. که در ادامه درباره هرکدام به طور کامل و دقیق می‌پردازیم.

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی می‌باشد و بیشتر از هر ماده معدنی در بدن ما وجود دارد. کلسیم در استخوان‌ها و دندان‌ها وجود دارد. تقریبا 98% درصد فعالیت کلسیم در بدن ما صرف تقویت استخوان‌ها می‌شود و 2% درصد دیگر فعالیت دیگری مانند جلوگیری از انقباض ماهیچه‌ها، تقویت سیستم مغزی ما را به عهده دارند. کلسیم عوارض کمی برای بدن دارد اما مصرف بیش از حد آن باعث یبوست و نفخ می‌شود.

مصرف قرص کلسیم می‌تواند با داروهایی مانند فشار خون، آنتی بیوتیک‌ها، بیس فسفونات‌ها  تداخل داشته باشد.

مصرف کلسیم در هنگام وعده غذایی جذب بهتری دارد کسانی که مشکلات معده دارند نیز می‌توانند این مکمل را هنگام غذا مصرف کنند تا علاوه بر جذب بهتر، کمتر به معده شما آسیب وارد شود.

زینک

زینک (روی) یک ماده معدنی مفید در بدن بوده و بیشتر هورمون‌های بدن به آن نیاز دارند. روی کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید گلبول‌های سفید، مقابله با ویروس‌ها و باکتری جهت محافظت از بدن، بهبود زخم‌های بدن، عملکرد بهتر تیروئید، تقویت بویایی مهم و ضروری می‌باشد. زینک علاوه بر این ویژگی‌ها باعث رشد و نمو طبیعی کودک شما در دوران بارداری می‌کند.

زینک علاوه بر تقویت استخوان‌ها کمک به سلامت پوست شما نیز می‌کند و از ریزش موی شما جلوگیری می‌کند.

اگر فرزندی دارید که سیستم ایمنی ضعیفی دارد شما می‌توانید از شربت‌های دارای زینک استفاده کنید زیرا علاوم سرما خوردگی را کاهش می‌دهد.

منیزیم

منیزیم برای سلامتی بدن هر انسان لازم و ضروری می‌باشد. استخوان‌ها حدود 50% درصد منیزیم را در خود ذخیره کرده‌اند و 50% درصد دیگر در ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن وجود دارد. منیزیم نقش مهمی در جلوگیری از انقباض شدن عضلات بدن دارد و کمک به آرامش عضلات بدن می‌کند. کمبود منیزیم بیشتر در سنین بالا رخ می‌دهد. منیزیم کمک به جلوگیری از پوکی استخوان، مقاومت بدن نسبت به انسولین و جلوگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند.

فواید قرص کلمگزینک

  • باعث کاهش میگرن می‌شود.
  • این قرص در کلیه رسوب نمی‌کند.
  • برای کنترل قند خون مفید می‌باشد.
  • کمک به کنترل فشار خون شما می‌کند.
  • کمبود خواب در بدن شما را کاهش می‌دهد.
  • از پوکی استخوان‌های شما جلوگیری می‌کند.
  • کمک به بهبود فعالیت آنزیم‌های بدن می‌کند.
  • باعث افزایش جذب بهتر کلسیم در بدن می‌شود.

تداخلات دارویی قرص کلمگزینک

مصرف این قرص جذب داروهای دیگر را به تاخیر می‌اندازد بهتر است بعد از مصرف این قرص داروهای دیگر را 2 الی 3 ساعت بعد مصرف کنید. کسانی که مشکلاتی مانند سنگ کلیه، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی عروقی و یا مشکلات گوارشی دارند بهتر است قبل از مصرف این مکمل از پزشک خود مشورت کنند.

نحوه استفاده و مصرف کلمگزینک

  1. بهترین زمان مصرف کلمگزینک و تاثیر آن برای بدن هنگام مصرف صبحانه می‌باشد.
  2. این قرص برای کودکان بالای 12 سال و بزرگسالان توصیه می‌شود و بهتر از روزانه 3 عدد مصرف شود.

۳ دیدگاه

  • مریم ادبی

    باغ اینکه از این قرص استفاده میکردم اما این مقاله اطلاعاتمو بیشتر کرد

  • احسان عباس‌زاده

    یک مکمل بسیار خوب برای افرادی که درگیر بیماری رماتیسم و همچنین مشکل مفاصل و استخوان هستند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری