کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

مخمر آبجو چیست؟

مخمر آبجو چیست؟

مخمر آبجو چیست؟

ممکن است شما هم از دسته افرادی باشید که میخواهد اندامی پرتر داشته باشد. و شاید هم سوال اصلی شما این باشد که با چه کاری می‌توانید پرتر (چاق) شوید. یکی از این روش‌های افزایش وزن استفاده از مخمر آبجو (خوراکی) است. شما پس از خواندن این مقاله با خواص مخمر آبجو آشنا خواهید شد.

 

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • مخمر آبجو چیست؟
  • ویژگی‌های مخمر آبجو
  • مخمر آبجو دارای چه ترکیباتی است؟
  • نحوه استفاده و مصرف مخمر آبجو چگونه است؟
  • عوارض مصرف مخمر آبجو

 


 

مخمر آبجو چیست؟

همانطور که از اسمش پیداست، این ماده یک نوع مخمر بوده که هنگام دم کردن آبجو به دست می‌آید. این مخمر علاوه بر تنظیم وزن فواید دیگری نیز مانند درمان سرما خوردگی، آنفولانزا، دیابت و بیرون روی دارد. این مخمر دارای سلول‌های غیر فعال و خشک شده است که حاوی ویتامین گروه B، مواد معدنی و مغذی و همچنین پروتئین‌ها می‌باشد تا به سلامت و عملکرد بدن کمک کند.

 

 

ویژگی‌های مخمر آبجو

بهبود قند خون

استفاده از چند پیمانه مخمر آبجو در رژیم‌های غذایی کمک به تعادل سطح قند خون بدن می‌کند مصرف این فراورده برای افرادی که دیابت دارند توصیه می‌شود چرا که کمک به کاهش قندخون کرده و حساسیت به انسولین را در بدن کاهش می‌دهد. در ترکیبات مخمر آبجو کروم و فیبر نیز یافت می‌شود که هرکدام ویژگی مفیدی در کنترل قند خون شما دارد.

 

افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر شما فردی هستید که از عفونت‌های تنفسی رنج می‌برید مخمر آبجو می‌تواند کمک مفیدی به شما بکند. برخی تحقیقات نشان داده است این ماده خاصیت تقویت سیستم ایمنی در بدن را افزایش می‌دهد.

 مخمر آبجو سرشار از سلینوم می‌باشد مصرف 2 قاشق غذاخوری از این ماده نیاز 90% روزانه شما را به سلنیوم بر آورده کرده و سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند.

 

 

درمان میگرن

طبیعتا کسانی که از بیماری میگرن رنج می‌برند با درد مزمن آن آشنایی دارند این سردردها ویژگی‌هایی مانند حالت تهوع، حساسیت به نور دارد و احتمال دارد فعالیت‌های روزمره شما را دشوار و غیر ممکن کند. مصرف مخمر آبجو برای درمان میگرن به علت دارا بودن موادی به اسم ریبوفلاوین کمک به پیشگیری میگرن کرده و بسیار مفید می‌باشد.

 

 

کاهش کم خونی 

کمبود گلبول‌های قرمز می‌تواند منجر به کم خونی شود کم بودن این الماس‌های سرخ در بدن شما باعث خستگی، ضعف، شکستگی ناخن‌ها و علاوه بر آن باعث تنگی نفس نیز بشود. احتمال دارد دلیل کم خونی شما کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد جالب است بدانید ویتامین‌های گروه B به افزایش گلبول قرمز کمک می‌کند.

ریبوفلاوین علاوه بر درمان میگرن کمک به جذب بهتر آهن در بدن شما کرده و از کم خونی جلوگیری می‌کند.

 

 

تقویت حافظه و سلامت مغز

این ماده دارای ترکیباتی مانند نیاسین، ویتامین B6، فولات، تیامین، ریبوفلاوین بوده و برای سلامت مغز ضروری و مهم می‌باشد. اگر تیامین بدن شما کم باشد ممکن است دچار بیماری آلزایمر شوید علاوه بر آن کمبود فولات در بدن برای رشد جنین و جلوگیری از نقص لوله عصبی در دوران بارداری بسیار مهم می‌باشد. استفاده از این ترکیب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ممکن است به سلامت مغز شما کمک کرده و از کمبود برخی از این ویتامین‌های مهم جلوگیری کند.

 

 

سلامت پوست 

مخمر آبجو به دلیل دارا بودن ریز مغذی‌ها،  گروه ویتامین ب و انواع ویتامین‌های مهمی که دارد کمک به چاقی صورت شما، جلوگیری از پیری زودرس، جوانسازی و سفت شدن پوست شما می‌کند.

 

مخمر آبجو دارای چه ترکیباتی است؟

مهم‌ترین ترکیب این ماده پروبیوتیک می‌باشد که کمک به تعادل باکتری در روده و سلامت آن می‌کند. همچنین متشکل از چندین ماده مغذی شامل:

  • کروم
  • سلنیوم
  • پتاسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • ویتامین‌های گروه B می‌باشد.

 

 

نحوه استفاده و مصرف مخمر آبجو چگونه است؟

  • این ماده کالری نسبتا بالایی دارد و می‌تواند برای چاقی مصرف شود.
  • روزانه 2 تا 3 عدد قبل از غذا می‌توانید از این مکمل استفاده کنید.

 

عوارض مصرف مخمر آبجو

  • استفاده از این مکمل در دوران بارداری و شیردهی فقط با مشورت پزشک مصرف شود.
  • این ماده به طور کلی بی خطر می‌باشد اما ممکن است با بعضی از داروها تداخل دارویی داشته باشد.

 

 

از آنجایی که این مکمل باعث کاهش قند خون شما می‌شود بهتر است هم زمان از داروهای ضد دیابت استفاده نشود. این ترکیب ممکن است باعث ایجاد نفخ شود کسانی که بیماری کرون دارند بهتر است برای جلوگیری از ایجاد عوارض بدن مصرف مخمر را محدود کنند. این دارو کمک به درمان افسردگی می‌کند مقدار زیاد تیامین در مخمر آبجو می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون شود و خطر احتمالی سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

 

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری