کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

اساسی ‌ترین تفاوت کرم مرطوب کننده بدن و لوسیون بدن

اساسی ‌ترین تفاوت کرم مرطوب کننده بدن و لوسیون بدن

اساسی ‌ترین تفاوت کرم مرطوب کننده بدن و لوسیون بدن؛

کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن از محصولاتی بهداشتی مراقبتی هستند که جهت نرم کردن و آب رسانی به پوست بدن مورد استفاده قرار می‌گیرن‌د. این محصولات عمدتاً شامل ترکیباتی هستند که سبب پوست احیا و تغذیه می‌شوند و از خشکی و ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. همچنین، کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن معمولاً حاوی عصاره‌های طبیعی، روغن‌های مرطوب کننده و ترکیبات مرطوب کننده دیگر هستند که باعث آبرسانی و نرمی پوست می‌شوند.


لوسیون چیست؟

لوسیون بدن یک محلول صاف و غلیظ است که بر روی پوست استفاده می‌شود. این محصولات در دسته لوازم آرایش قرار می‌گیرند و قابلیت‌های زیادی از جمله پاکسازی، رطوبت‌رسانی، نرم کردن و التیام بخشیدن به پوست را دارا هستند. معمولاً لوسیون‌ها از ترکیب آب و روغن تهیه می‌شوند. تفاوت اصلی بین لوسیون بدن و کرم مرطوب کننده در استفاده بیشتر لوسیون از آب است. لوسیون‌ها به صورت قطره‌های روغنی در آب مخلوط می‌شوند و بیش از حد چرب نبوده و سبک هستند؛ به راحتی و در مدت زمان کوتاهی توسط پوست جذب می‌شوند.

لوسیون ها برای استفاده در تمامی نقاط بدن مناسب هستند. می‌توانید آن‌ها را با دستان خالی، برس، پنبه یا حتی پارچه نخی روی پوست استفاده کنید. این محصولات معمولاً در دسته لوازم آرایشی یا بهداشتی قرار می‌گیرند. اکثر لوسیون‌ها در بازار به عنوان یک مرطوب کننده پوست و در دسته لوازم آرایشی موجود هستند. برخی از لوسیون‌ها قابلیت برنزه کردن پوست را دارند و برخی دیگر به عنوان محافظ ضد آفتاب استفاده می‌شوند. انواع مختلف بسته بندی برای لوسیون‌ها وجود دارد؛ برخی به صورت اسپری، برخی به صورت کرم و برخی به صورت ژل عرضه می‌شوند.

فواید و مزایای  لوسیون بدن

لوسیون‌های بدن دارای مزایا و‌ ویژگی بسیاری هستند و به همین علت توصیه می‌شود پس از هر بار استحمام، حتماً از این محصولات استفاده نمایید.
برخی از مزایای این محصول به شرح زیر است:

  • آبرسانی به پوست
  • دارای اثرات ضد پیری
  • مناسب برای ماساژ بدن
  • کمک به رفع تورم و قرمزی پوست
  • کمک به حفظ نرمی و لطافت پوست
  • پیشگیری از افتادگی پوست و کدر شدن آن
  • خوشبو کردن بدن به دلیل داشتن رایحه دلپذیر

مرطوب‌کننده چیست؟

مرطوب‌کننده‌ها کرم‌هایی هستند که وظیفه انتقال ویتامین‌ها و روغن‌های ضروری به پوست صورت یا بدن را دارند. این محصولات با دقت و اثربخشی بالا ویتامین‌ها و روغن‌ها را به پوست منتقل می‌کنند. مرطوب‌کننده‌ها به عنوان نسخه‌های درمانی برای درمان خشکی شدید پوست استفاده می‌شوند و برندها و محصولات عمومی جهت حفظ رطوبت و مراقبت از پوست در برابر خشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله پی آر پی صورت چیست؟ روش انجام آن را نیز مطالعه نمایید.

فواید و مزایای کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم مرطوب کننده به طور روزانه در روتین پوستی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که این کرم‌ها مزایای بسیاری دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • جوانسازی پوست
  • بهبود ظاهر لک‌های پوستی
  • کمک به تنظیم چربی پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک

هشدار استفاده از کرم مرطوب کننده و لوسیون بدن

تنها وقتی نباید از لوسیون، کرم یا کره استفاده نمود که پوست شما زخمی یا آسیب دیده باشذ. در این مواقع، پمادهای درمانی، تا زمانی که پوست بهبود پیدا کند، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. لوسیون‌ها، کرم‌ها و کره‌ها همگی حاوی دارای مواد نگه‌دارنده هستند که می‌توانند موجب واکنش‌های آلرژیک و تحریک‌کننده روی پوست زخمی یا ملتهب شوند. در صورتی که، پمادهای درمانی فاقد این مواد هستند. در صورت عدم وجود زخم و آسیب دیدگی همه افراد باید از لوسیون، کرم یا کره استفاده کنند تا پوست خود را مرطوب نگه دارد و از آسیب پوستی جلوگیری نمایند و پوست سالم داشته باشند.

تفاوت لوسیون بدن و کرم‌های مرطوب کننده

تفاوت لوسیون بدن و کرم‌های مرطوب کننده

برای درک تفاوت بین لوسیون و کرم مرطوب کننده، باید بدانید که لوسیون به عنوان یک محلول شفاف و مخصوص استفاده بر روی پوست تعریف می‌شود. از سوی دیگر، کرم مرطوب کننده یک نوع محصول مراقبتی و درمانی برای پوست خشک است که هم وظیفه محافظت از پوست را دارد و هم قابلیت درمانی را به پوست می‌بخشد.

لوسیون معمولاً یک مایع غلیظ و صاف است که در آن ویسکوزیته کمی استفاده شده‌است. هر دو لوسیون و کرم مرطوب کننده به شکل‌های مختلفی مانند اسپری، کرم یا ژل در دسترس هستند. به‌طور علاوه، لوسیون‌ها می‌توانند علاوه بر وظیفه محافظت، ویژگی‌های اضافی مانند برنزه کنندگی پوست را نیز داشته باشند.

یکی از تفاوت‌های مهم بین لوسیون و کرم مرطوب کننده این است که لوسیون‌ها برای استفاده روی قسمت‌های مختلف بدن به غیر از صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما کرم‌های مرطوب کننده می‌توانند هم برای صورت و هم برای بدن استفاده شوند و از ویژگی‌های مثبت آن‌ها بهره برده شود.

سخن پایانی

کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون‌ها دارای تفاوت‌هایی در بافت و مواد تشکیل‌دهنده خود هستند که تا حدودی موجب تمایز در کاربردهای این دو محصول می‌شود. در این مقاله به تفاوت عمده و اصلی این دو پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری