کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

پی آر پی صورت چیست؟ روش انجام آن

پی آر پی صورت چیست؟ روش انجام آن

پی آر پی صورت چیست؟ روش انجام آن؛

پی آر پی صورت به عنوان یکی از روش‌های جوانسازی پوست، برای افرادی که به دلیل عوامل مختلفی شادابی پوست خود را از دست داده‌اند، مفید است. پوست جوان و سالم، برای تمامی افراد جامعه آرزو می‌باشد. با افزایش سن، خطوط و چین و چروک‌هایی در پوست ظاهر می‌شود که ممکن است موجب از بین رفتن جوانی صورت شما شود.


پی آر پی صورت چیست؟

پی آر پی صورت یک روش پیشرفته و جدید است که به پوست صورت و بدن کمک می‌کند تا خود را محافظت کنند. در طول روند پیری، پوست توانایی تولید الاستین و کلاژن خود را از دست می‌دهد و این باعث از بین رفتن جوانی و شادابی پوست می‌شود. 

اما پلاسما، که یکی از اجزای مهم خون است، با تجمع در پوست، می‌تواند اثر معجزه‌آسایی در پوست ایجاد کند. در روش پی آر پی صورت، پزشک پلاسما را از خون بیمار تهیه کرده و سپس به نواحی مورد نظر تزریق می‌کند. این کار باعث افزایش گردش خون و تحریک تولید الاستین و کلاژن در پوست می‌شود.

معرفی کاربرد PRP

  • سبب رشد مجدد و تقویت موها می‌شود.
  • خطوط اخم و خنده را نیز درمان می‌کند.
  • پف و تیرگی چشم ها را نیز بر طرف می‌کند.
  • ریزش موهای سر و یا ابرو ها را رفع می‌نماید.
  • چین و چروک‌های دینامیک را نیز رفع می‌نماید.
  • ترک‌های پوستی و همچنین استریاها را نیز کاهش می دهد.
  • کیفیت پوست را افزایش می‌دهد و به پوست شادابی می‌بخشد.
  • زخم های نروپاتیک و مزمن و یا زخم های دیابتی را نیز بهبود می‌بخشد.
  • پی آر پی به جهت جوان سازی صورت، پوست و بدن و دست ها صورت ‌می‌گیرد.
  • موجب برطرف شدن اسکار زخم ها، اسکار جای جوش و سوختگی و غیره می‌شود.
پی آر پی چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟

پی آر پی چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟

پی آر پی یا پلاکت ها دارای فاکتورهای رشد هستند که از مهم‌ترین عوامل برای ترمیم و بازسازی بافت‌های پوستی محسوب می‌شوند. در این روش، پوسته پلاکت‌ها با مواد خاصی شکسته می‌شود و عوامل رشد آزاد می‌شوند که باعث رشد و تکثیر سلول‌های پوستی و بافت‌ها می‌شوند. اگر پی آر پی در کنار فولیکول‌های مو تزریق شود، می‌تواند رشد موها را افزایش دهد. همچنین، این روش می‌تواند با افزایش کلاژن و الاستین، پوست و بافت‌های پوستی را تقویت کرده و چین و چرک‌ها را برطرف کند و در نهایت پوستی شاداب و جوان به شما هدیه دهد.

مراحل انجام پی آر پی

پی آر پی صورت، در مراحل و نواحی مختلفی صورت می‌گیرد، اما مراحل انجام آن در تمامی نواحی یکسان است. مراحل انجام پی آر پی صورت به شرح زیر است:

  • انجام آزمایش خون

در مرحله اول از پی آر پی صورت، نمونه خون حدود پنج الی پانزده میلی لیتر از شما گرفته می‌شود. سپس، خون جمع‌آوری شده و وارد کیت پی آر پی صورت می‌شود و برای مراحل بعدی آماده می‌شود.

  • تغلیظ پی آر پی و انجام سانترفیوژ

یک نمونه خون از بدن فرد گرفته می‌شود و در دستگاه سانترفیوژ قرار می‌گیرد. در این فرآیند، تمامی پلاکت‌های خون ایزوله شده و پلاسمای پی آر پی آماده می‌شود. پلاکت‌های پی آر پی فعال شده و آماده تزریق به محل موردنظر می‌باشند. این فرآیند حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

برای به دست آوردن نتیجه‌ی بهتر در درمان با پی آر پی، می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان، نمونه خون شما دوباره سانترفیوژ شود. این کار باعث غلیظ شدن پلاسما می‌شود و تاثیر بسزایی در جوانسازی دارد.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله 7 ماده غذایی که سلامت پوست مو و ناخن شما را تضمین میکند را نیز مطالعه نمایید.

  • انجام میکرونیدلینگ

پس از انجام مراحل فوق، پوست بیمار ضدعفونی شده و با استفاده از کرم‌ها و دارو‌های بیحسی پوشش داده می‌شود. سپس با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، سوزن‌های موجود در دستگاه در سطح پوست زخم‌های کوچکی ایجاد می‌کنند و با حرکت دستگاه در نواحی موردنظر، لایه‌های پوست تا عمق 2 میلیمتری آماده‌ی تزریق پی آر پی می‌شوند. فرآیند میکرونیدلینگ قبل از انجام پی آر پی، باعث کاهش چین و چروک و تحریک پوست برای فرآیند کلاژن سازی می‌شود.

  • تزریق پی آر پی به صورت

در مرحله‌ی آخر، پس از انجام تمامی مراحل در یک جلسه، پی آر پی به نواحی موردنظر بیمار تزریق می‌شود. پس از تزریق مستقیم پی آر پی صورت تهیه شده از پلاسما، ساخت سلول‌های بنیادی در ساختار پوست شروع می‌شود و سطح پوست که با میکرونیدلینگ آسیب دیده است، شروع به بازسازی می‌کند. پس از گذشت مدت زمانی از پروسه‌ی درمان تزریق پی آر پی صورت، احساس کشش و سفتی در پوست خود را تجربه خواهید کرد، زیرا ساختار پوست به طور کلی تغییر کرده است.

بررسی عوارض پی آر پی صورت

از جمله اثرات جانبی رایج در روش درمانی با پی آر پی، کبودی، تورم، التهاب و قرمزی است که معمولاً در طی 4 تا 6 روز بعد از انجام درمان از بین می‌روند. با توجه به اینکه پی آر پی از خون بیمار گرفته می‌شود، احتمال عفونت یا آلودگی کاهش می‌یابد. با این حال، در موارد نادری، عفونت و زخم نیز گزارش شده است. 

در صورت داشتن سابقه تبخال ساده یا زخم‌های سرد، ممکن است در اثر این درمان نیز دچار مشکلات مشابه شوید. در این صورت، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین، در طی این دوره، باید از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید و درمان‌های خشن پوستی خودداری نمایید.

هزینه پی آر پی صورت چقدر است؟

هزینه پی آر پی صورت چقدر است؟

بیمه‌ها به طور کلی هنوز عمل پی آر پی را به عنوان یک روش درمانی تجربی محسوب می‌کنند و به ندرت هزینه آن را پوشش می‌دهند. هزینه تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه پزشک، محل انجام عمل، تجهیزات و مواد مصرفی کلینیک یا بیمارستان و غیره بستگی دارد. 

کیفیت و قیمت کیت پی آر پی و تجهیزات مورد استفاده، تجربه پزشک و گستره منطقه هدف نیز می‌تواند در هزینه استفاده از این روش تأثیر گذار باشد. همچنین، در صورتی که شما پزشک هستید، قیمت دستگاه سانتریفیوژ پی آر پی نیز می‌تواند در هزینه نهایی کار تأثیرگذار باشد.

سخن پایانی

پلاسمای غنی از پلاکت یک روش درمانی است که برای رفع مشکلات زیبایی و درمانی صورت پیشنهاد می‌شود. با گذشت زمان و افزایش سن، نواحی مختلف صورت دچار پیری می‌شوند. امروزه، پی‌آرپی صورت به دلیل راحتی و کمتر بودن زمان مورد نیاز برای بهبودی، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی صورت تبدیل شده و استفاده از آن در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری