ماه لوکس ماه لوکس موبایل

تاثیر مصرف سیستئین B6 برای سلامت پوست و مو

تاثیر مصرف سیستئین B6 برای سلامت پوست و مو

تاثیر سیستین B6 برای سلامت پوست و مو

ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز تار مو در روز معمول است با حدود 100000 تار مو روی سر، این ریزش مو کوچک قابل توجه نیست. موهای جدید به طور معمول جایگزین موهای از دست رفته می شوند، اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد. ریزش مو می‌تواند به تدریج در طی سال ها ایجاد شود یا به طور ناگهانی اتفاق بیفتد. بسته به علت زمینه ای، ممکن است موقت یا دائمی باشد. هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما به قرص سیستین و خلاصی از ریزش مو می‌باشد می‌توانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • قرص سیستین چیست؟
  • ترکیبات این قرص شامل چه موادی است؟
  • فواید استفاده و مصرف قرص سیستین B6
  • عوارض مصرف قرص سیستینb6
  • بهترین زمان و میزان مصرف قرص سیستین
  • آیا سیستین b6 باعث چاقی بدن می‌شود؟

 

قرص سیستین چیست؟

هنگامی که بدن ما دچار کمبود ویتامین شود دچار ضعیفی و عوارض می‌شود یکی از عوارض‌های شایع کمبود ویتامین در بدن ریزش مو می‌باشد. ریزش مو معمولا به دلیل عواملی از جمله ابتلا به بیماری، ژنتیک، استرس و تغذیه سالم باشد. استفاده و مصرف ویتامین‌ها می‌تواند در تامین عناصر ضروری در جهت حفظ سلامت مو تاثیر بسزایی را به همراه داشته باشد. قرص سیستین یکی از بهترین و معروف ترین مکمل‌های ریزش مو به حساب می‌آید. این مکمل دارای نمونه خارجی و ایرانی است اما از نظر ترکیبات هر دو یکسان بوده و کارایی آن برای بدن یکی است.

 

ترکیبات قرص سیستین شامل چه مواردی است؟

قرص سیستین حاوی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز مو می‌باشد سیستئین علاوه بر تقویت مو از جلوگیری از شکستن ناخن‌ها نیز جلوگیری می‌کند علاوه بر آن به استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند. مهم ترین ترکیبات این مکمل سیستین، ویتامین B6، زینک و آرژنین هستند.

سیستین

سیستین یکی از آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن بوده و به تقویت مو و ضخیم تر شدن تارهای نازک کمک بسیار مفیدی می‌کند. علاوه بر  آن برای افرادی که می‌خواهند رشد موهایشان بیشتر شود این مکمل بسیار مناسب است.

آرژنین

آرژنین در ساختار پروتئین‌های مورد نیاز بدن تاثیرات فراوانی دارد این ماده معدنی برای ریزش مو مناسب بوده و با افزایش خون رسانی به پوست سر باعث تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی که مورد نیاز فولیکول‌های مو می‌باشد قرار می‌دهد.

 

 

زینک

همانطور که می‌دانید زینک یکی از مواد معدنی بسیار مهم و ضروری برای بدن هر انسان می‌باشد. کمبود این ماده معدنی مهم باعث ریزش مو و آسیب شدید و جدی به پوست می‌شود مصرف این مکمل به ضخامت و افزایش قد مو کمک مهمی می‌کند.

ویتامین B6

ویتامین B6 جز گروه ویتامین B بوده از ویژگی‌های این ویتامین می‌توان به: باعث رویش مجدد موها شود. به تقویت فولیکول‌های مو کمک کند. ضخامت موها را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن اگر بدن کمبود این ویتامین را داشته باشد می‌تواند باعث افزایش اشتها شود.

فواید استفاده و مصرف قرص سیسین B6

مهمترین و تاثیر گذار ترین فواید این مکمل درمان ریزش مو می‌باشد علاوه بر آن به ضخامت تارهای نازک مو کمک می‌کند و همین موضوع به پر پشت شدن موها منجر می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های قرص سیستین b6 افزایش استحکام ناخن‌ها و جلوگیری از شکستن آنها است.

 

عوارض مصرف قرص سیستینb6

در مورد عوارض جانبی این قرص می‌توانیم بگوییم که باعث بروز مشکلات جدی نخواهد شد با این حال بهتر است خانم‌های باردار و افراد شیرده و یا کسانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند جهت مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

 

 

بهترین زمان و میزان مصرف قرص سیستین

برای جذب بهتر این قرص بهترین زمان صبح‌ها می‌باشد اگر معده حساسی دارید می‌توانید این قرص را همراه صبحانه مصرف کنید در این حالت ویتامین‌ها و مواد مغذی به درستی جذب بدن می‌شوند.

طبق دستور مصرف نوشته شده، مصرف این مکمل روزانه 3 الی 4 عدد قرص می‌باشد که می‌توانید علاوه مصرف آن در وعده صبحانه آن را به همراه وعده ناهار نیز مصرف کنید.

 

آیا سیستین b6 باعث چاقی بدن می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال پر تکرار باید بگوییم که تمامی ترکیبات این مکمل جهت تقویت مو و رشد آنها می‌شود و هیچ یک از این ترکیبات باعث چاقی بدن نمی‌شود.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری