کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

بهترین زمان شیو کردن پس از انجام لیزر موهای زائد

بهترین زمان شیو کردن پس از انجام لیزر موهای زائد

بهترین زمان شیو کردن پس از انجام لیزر موهای زائد؛

تنها لیزر موهای زائد به شما اجازه می‌دهد که بین جلسات درمانی با فاصله زمانی، شیو انجام دهید. ممکن است بعضی از موها پس از هر جلسه لیزر، رشد کنند؛ زیرا هر مو در مرحله مختلفی از چرخه رشد خود قرار دارد. بنابراین، برای کامل بودن حذف موها، نیاز به چند جلسه لیزر با فاصله‌های زمانی 10 هفته است.


بهترین زمان شیو پیش از لیزر

قبل از بحث درباره تعیین زمان مناسب برای شیو کردن موهای زائد، باید بدانید که پرتوهای لیزر پس از تابیدن بر روی پوست، به لایه سطحی پوست نفوذ کرده و ریشه موها را سست و سوزانده به نظر می‌رساند. به همین دلیل قبل از جلسه لیزر، توصیه می‌شود موها را شیو کنید. بهترین زمان برای شیو کردن با تیغ یا ژیلت قبل از لیزر درمانی، یعنی 24 ساعت قبل از شروع جلسه لیزر است. در واقع شیو کردن موها با تیغ یا ژیلت تنها طول موهای سطحی را کاهش می‌دهد و بر ریشه، رنگ یا فولیکول موها تأثیری ندارد.

بهترین زمان شیو کردن پس از انجام لیزر موهای زائد

عوارض شیو بعد از لیزر

مثل از بین بردن خال‌های سطحی صورت با لیزر، استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. اما عوارض این نوع درمان معمولاً موقت و نادر هستند و در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. بعضی افراد ممکن است قرمزی و تورم کمی روی پوستشان تجربه کنند که شبیه به آفتاب سوختگی است. این تأثیرات معمولاً برای حداقل چند ساعت تا حداکثر دو روز ادامه دارند و به سرعت بهبود می‌یابند. به همین دلیل، برای جلوگیری از عوارض پس از جلسات لیزر، توصیه می‌شود از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید و به نواحی مورد درمان دست نزنید.

چند روز پیش از لیزر شیو کنیم؟

البته هیچ جلسه لیزر درمانی نمی‌تواند به شما نتیجه 100٪ بدهد و با رشد مجدد موها، نیاز به تنظیم مجدد آن‌ها را دارید. بیشتر کلینیک‌های لیزر به شما می‌گویند که قبل از شروع جلسات لیزر، موهای زائد در منطقه درمانی را با تیغ (ژیلت) اصلاح کنید. اما بعد از جلسات اولیه و جلسات بعدی، بهتر است به پوست و موهای ناحیه درمانی حداقل چند روز استراحت دهید و تقریباً بین یک هفته تا ده روز بعد از لیزر، اصلاح موها را انجام دهید.

نکات کلیدی برای شیو کردن پیش از لیزر موهای زائد

همان‌طور که مراقبت از پوست پس از لیزر مهم است، مراقبت از پوست قبل از جلسات لیزر نیز بسیار اهمیت دارد تا از عوارض احتمالی جلوگیری شود. چند نکته مهم در مراقبت قبل از لیزر عبارتند از:

  •  قبل از انجام شیو کردن، بهتر است پوست خود را لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها از بین بروند. از این روش برای تمیز کردن سطح پوست استفاده کنید.
  • پس از شیو کردن موها، باید توجه داشته باشید که هیچگاه از لوسیون یا مرطوب کننده استفاده نکنید. این محصولات ممکن است بازدارنده از فرایند بهبودی پوست بعد از شیو باشند.
  • برگزیدن دستگاه مناسب نیز جهت انجام این کار بسیار حائز اهمیت است. لیزر الکساندرایت یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر در جهان شناخته می‌شود.

چند روز پس از لیزر شیو کنیم؟

پس از اتمام جلسه لیزر برای کاهش موهای زائد، به‌طور کلی بهتر است بعد از مدتی برای اصلاح موها اقدام کنید. قبل از شروع جلسات لیزر، توصیه می‌شود موهای زائد ناحیه مورد درمان را با تیغ اصلاح کنید. پس از اتمام جلسه، بهتر است به پوست و موهای ناحیه مورد درمان چند روز استراحت دهید. البته، واکنش بدن هر فرد ممکن است متفاوت باشد. استفاده از دستگاه لیزر با کمترین درد، به شما احساس هیچ واکنش ناخوشایندی بر روی پوست نخواهد داد.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله معرفی 6 کرم روشن کننده عالی مناسب پوست تیره را نیز مطالعه نمایید.

به‌طور کلی، برای جلوگیری از تحریک پوست، مناسب است حداقل 3 تا 4 روز پس از جلسه لیزر صبر کرده و سپس به شیو موها بپردازید. برخی متخصصان و اپراتورهای لیزر نیز پیشنهاد می‌دهند که حداکثر دو بار بین هر دو جلسه لیزر موها را شیو کنید. با این حال، بهتر است درباره فراوانی شیو کردن موها بین جلسات، از اپراتور خود سوال کنید.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

تحقیقات حاکی از آن هستند که با شرکت در تمام جلسات لیزر مو زائد، درصدی بین 70 تا 90 از موهای زائد فرد برای همیشه از بین می‌روند. به همین دلیل، نیاز به اصلاح موها پس از جلسات لیزر به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. با این حال، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) لیزر را به عنوان یک روش دائمی برای حذف موهای زائد تایید نکرده است. به طور مثال، فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند IPL و لیزر دایود، رشد مو را برای همیشه به طور چشمگیری کاهش می‌دهند. این دستگاه‌های لیزر با تاباندن پرتوهای خود به فولیکول مو، موها را نازک، روشن و پراکنده می‌کنند یا به طور کامل از رشد خود باز می‌دارند.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

درمان موهای زیرپوستی با لیزر


موهای زیرپوستی می‌توانند بدترین شرایط را داشته باشند.‌آن‌ها موجب بروز برآمدگی‌های دردناک و آزاردهنده می‌شوند که منجر به عدم اطمینان و ناامیدی در مورد پوشیدن بیکینی می‌گردد. این موضوع اغلب باعث می‌شود که در کنار استخر، به جای احساس خوشحالی حس ناراحت کننده‌ای داشته باشیم. اگر از وجود لکه‌های نامطلوب در اطراف خط بیکینی خود رنج می‌برید، احتمالاً موهای زیرپوستی مسئول آن هستند. اکنون شما نیازی به دست و پنجه نرم کردن با آن‌ها ندارید؛ بلکه با کمم از لیزر موهای زائد، می‌توانید پوستی صاف و بی‌عیب و نقص داشته باشید.

سخن پایانی

یکی از روش‌های برجسته برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از تکنولوژی لیزر است. برای دستیابی به نتیجه‌ای بهتر از طریق این روش، بیمار میبایست به یک سری قوانین و راهنماهای مراقبتی پایبند باشد. یکی از این نکات حائز اهمیت، اصلاح و مراقبت قبل و بعد از انجام جلسات لیزر می‌باشد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری