چند روش برای درمان ریزش مو

چند روش برای درمان ریزش مو

چند روش برای درمان ریزش مو

مو نقش مهمی در زیبایی هر شخص به همراه دارد و همین مورد باعث علایق بیشتر خانم‌ها به موهای بلند، درخشان و زیبا می‌باشد مو  از پروتئین تشکیل شده است برای اینکه موهایتان به طور سالم رشد کند به پروتئین نیاز دارد برای اینکه این روش‌ها تاثیر خوبی داشته باشد نیاز به مصرف زیاد پروتئین، ویتامین و مواد معدنی دارید. ما در این مقاله چند روش برای درمان ریزش مو و درمان رشد بهتر مو به شما می‌گوییم.

 

 

آنچه در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روش‌های خانگی برای رشد بهتر مو
  • چند روش که به موهایتان آسیب می‌زند و بهتر است از انجام آن پرهیز کنید

روش‌های خانگی برای رشد بهتر مو

  • داشتن برنامه غذایی 

غذاهایی که به رشد بهتر مو کمک می‌کند شامل سبزیجات برگ‌دار، دانه غلات، حبوبات، ماهی، مرغ کمک بسیار خوب و مفیدی به رشد بهتر مو دارد. 

 

 

  • ماساژ دادن سر

ماساژ دادن سر به رشد سریع تر مو کمک بسیار زیادی می‌کند انجام دادن این روش آسان است ابتدا به آرامی با نوک انگشتان خود پوست سر را ماساژ دهید می‌توانید در هنگام ماساژ دادن از روغن نارگیل نیز استفاده کنید پس از ریختن روغن نارگیل روی پوست سر آن را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. این روش باعث تحریک گردشخون نیز می‌شود به تقویت ریشه سر کمک می‌کند علاوه بر آن کمک به رطوبت موهای شما نیز می‌کند. استفاده از روغن نارگیل به دلیل ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری به افزایش رشد موها شده و آن را تقویت می‌کند علاوه بر رشد موها به نرم شدن مو نیز کمک فراوان می‌کند.

 

استفاده از مواد طبیعی راه حل مناسبی برای رشد موهایتان است اما جذب تمام عناصر و ترکیبات لازم برای رشد مو در انواع مواد غذایی ممکن است یافت نشود به همین علت شما می‌توانید از مکمل‌هایی که حاوی بیوتین هستند باعث رشد بهتر مو و تقویت آنها می‌شود.

 

 

  • کوتاه کردن نوک مو

این کار علاوه بر رشد مو کمک به جلوگیری از موخوره نیز می‌شود. این روش باعث تحریک رشد موها می‌شود کوتاه نکردن موها علاوه بر ایجاد موخوره به نازک شدن و شکنندگی موها نیز می‌شود و مانع رشد و سلامت مو می‌شود. کوتاه کردن مو به نرم شدن و افزایش قد و جلوگیری از موخوره نیز می‌شود در نتیجه این روش به افزایش مو کمک می‌کند موهایتان را بهتر است با فاصله زمانی بسیار کم کوتاه کنید.

  • شستن و عوض کردن مداوم رو بالشتی 

استفاده از رو بالشتی ساتن جایگزین خوبی با رو بالشتی‌های نخی می‌باشد این روش‌های کوتاه قدم‌های مهمی برای رشد بهتر موهای شما هستند. عوض کردن رو بالشتی ساتن یا ابریشم کمک به کاهش الکتریسیته مو می‌شود و موهایتان را بهم ریخته نمی‌کند احتمال شکستگی مو نیز بسیار کم می‌شود و به کاهش خشکی موهایتان کمک فراوانی می‌کند.

 

  • موهای خود را کمتر بشورید

شستشوی روزانه موها برای تمیز نگه داشتن مو یک امر ضروری است اما شستشوی نادرست موها به جای کمک به موهای شما باعث آسیب به آنها می‌شود. استفاده روزانه از شامپو باعث خشک شدن موهایتان می‌شود و چربی موهایتان را از بین می‌برد. این چربی‌ها برای موهای شما ضروری هستند و بهتر است که با یک برنامه درست موهایتان را با شامپوهای فاقد سولفات بشورید ماساژ دادن سر با شامپو هنگام شستشو کمک به گردش خون در پوست سر می‌کند و به رشد مو کمک فراوان می‌کند.

 

  • استفاده نکردن از حوله

پیچیدن مو درون حوله بعد از شستن موها زمانی که خیس هست باعث شکستگی موها می‌شود بهترین روش برای جلوگیری از شکستگی موها استفاده از یک حوله میکروفیبر یا استفاده از یک تیشرت هست این کار به ساقه مو کمک فراوان می‌کند و از شکستگی موها جلوگیری می‌کند.

 

  • ریلکس بودن 

استرس داشتن باعث اختلال در رشد مو و در نهایت باعث ریزش موهایتان می‌شود. استرس موجب تاثیر منفی در سلامت جسمی و روحی و علاوه بر آن به کاهش رشد موها نیز می‌شود. همچنین استرس بیش از حد به از دست دادن حجم مو و ضعیف شدن آن نیز منجر می‌شود. انجام دادن ورزش‌هایی مثل یوگا، مدیتیشن باعث کاهش استرس می‌شود و خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی موجب آرامش ذهنتان می‌شود. علاوه بر این‌ها شما نیاز به چرخه خواب مناسب خود را دارید میزان خواب کافی برای بزرگسالان 8 ساعت خواب مفید است بدانید که انجام دادن روتین منظم زندگی خود تاثیر فراوانی بر جسم شما دارد.

 

 

  • مصرف آب فراوان 

نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب برای سلامتی کامل بدن بسیار مفید است به دلیل اینکه کمک به دفع سموم بدن و عملکرد درست آن می‌شود مصرف آب نیز به موها باعث رطوبت داشتن مو می‌شود و به کاهش موخوره نیز کمک می‌کند.

 

استفاده از ماسک‌های خانگی، اسانس رزماری، استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون به رشد سریع تر موهایتان کمک می‌کند. استفاده از ماسک‌های مناسب موهایتان نیز تاثیر خوبی می‌تواند داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از نرم کننده‌ها کمک به حفظ پروتئین موجود در موها کمک می‌کند و این پروتئین ها باعث ایجاد لایه‌ای بر روی ساقه موهایتان می‌شود و به رشد بهتر مو کمک می‌کند. استفاده از نرم کننده‌های قوی کمک به آبرسانی تارهای مو و درمان موهای آسیب دیده و کاهش وز شدن و کدری مو می‌کند.

 

  • استفاده از سرکه 

شستن مو با سرکه سیب کمک به رشد مو ، درخشان شدن مو، سالم تر و زیبا تر شدن موهایتان می‌شود. استفاده از دو قاشق سوپ‌خوری از سرکه سیب با ترکیب در یک 1 لیتر آب مانند یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و به شما کمک می‌کند تا موهای بلند و سالمی داشته باشد علاوه بر این استفاده از سرکه سیب خاصیت ضد میکروبی دارد.

 

 

  • ماساژ دادن مو با روغن‌های گرم

استفاده از روغن‌هایی مانند جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون بسیار برای رشد مو موثر هستند ماساژ دادن مو علاوه بر گردش خون به تقویت، بازسازی، نرم شدن و رشد سریع بهتر مو نیز کمک می‌کند علاوه بر این به تقویت پیاز مو و درخشان شدن مو نیز کمک می‌کند.

چند روش که به موهایتان آسیب می‌زند و بهتر است از انجام آن پرهیز کنید

  • رنگ کردن بیش از اندازه مو

موهای رنگ شده نسبت به موهای دیگر آسیب پذیر تر هستند رنگ کردن بیش از حد مو به کاهش رشد مو و آسیب به ساقه مو می‌شود. دلیل آسیب رساندن رنگ مو به موهای شما وجود موادی به اسم آمونیاک هست و هدف آمونیاک از بین برنده رنگ مو است و همین مواد باعث آسیب به موهای شما شده و باعث خشکی موهایتان می‌شود. برای از بین رفتن این کار می‌توانید از حنا استفاده کنید برای رنگ کردن موهایتان  ترکیب پودر دارچین و قهوه نیز کک به افزایش استحکام موهایتان می‌شود.

 

  • استفاده از آب داغ

هنگام شستشوی موهایتان از آب داغ به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا این کار موجب خشک شدن و شکسته شدن موهایتان می‌شود بهتر است برای شستشو مو از آب ولرم استفاده کنید و در آخر استفاده چند ثانیه از آب سرد کمک به صاف شدن موهایتان می‌شود و باعث نرم شدن موهایتان می‌شود.

 

 

  • حالت دادن به مو

صاف کردن و فر کردن مو، استفاده از مواد شیمیایی مضر باعث ریزش موهایتان می‌شود صاف کردن بیش از اندازه موهایتان باعث موخوره می‌شود. اگر موهای خشک یا وز دارید بهتر است به جای صاف کردن آنها کمک به آبرسانی و تغذیه موهایتان کنید تا به طور طبیعی خوش حالت تر شود.

 

  • بستن بیش از اندازه مو

بستن بیش اندازه موها فشار زیادی به مو وارد می‌کند و باعث کشیدن ریشه مو می‌شود این کار باعث سست شدن ریشه مو می‌شود و باعث ریزش مو می‌شود. کش نادرست نیز باعث ایجاد موخوره می‌شود بهتر اسا از کش‌های ابریشمی و ساتن استفاده کنید. آسیب به مو باعث آسیب به پوست سر می‌شود پس بهتر است از سفت بستن مو و استفاده نکردن از کش‌های نادرست دوری کنید.

 

 

  • برس زدن موی خیس

یکی از اشتباهات رایج که همه افراد این کار را انجام می‌دهند برس زدن موی خیس است اشتباه ترین کار ممکن برای مو شانه زدن موهای خیس است بهتر است هنگامی که موهایتان تا حدودی خشک شد این کار را انجام دهید و سپس آن را با شانه چوبی شانه بزنید.

 

 

از بین نکاتی که ذکر شد هرکدام را که رعایت کنید شمارا به هدفتان برای داشتن موهای سالم و بلند نزدیک تر می‌کند صبور بودن نقش کلیدی این موضوع می‌باشد تا زمانی که کار را درست انجام بدهید زمان نسبتا طولانی در پیش دارید موهای شما در ماه باید به طور میانگین تنها 1.28 سانتی متر رشد کند پس بهتر است صبور باشید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری