کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

نحوه صحیح مراقبت از پوست در فصل بهار

نحوه صحیح مراقبت از پوست در فصل بهار

یخبندان، تغییرات دما، هوای خشک داخل خانه - همه اینها در طول زمستان بر پوست ما تأثیر می گذارد. در نتیجه تا بهار صاحب پوستی کم آب، حساس، نازک و ملتهب می شویم که در ظاهر و احساسات ما نمایان می شود. برخی از این مشکلات در انواع مختلف پوست فقط بدتر می شود. بنابراین، در بهار، بسیار مهم است که به آرامی به مراقبت های فصلی روی آورید و هر کاری که لازم است را برای بازگشت پوست به حالت طبیعی خود انجام دهید. در این مقاله از مجله دکتر لوکس با قوانین ساده مراقبت از پوست در فصل بهار آشنا خواهید شد.

محافظت از پوست در برابر تغییرات دما

در فصل بهار به دلیل تغییر آب و هوا برای نگهداری کلاه و لباس گرم عجله ندارید. مراقبت از صورت نیز باید به همین صورت انجام شود. معمولاً در فصل سرما از کرم های مغذی به طور فعال استفاده می شود، اما در دوره انتقال نیاز به محصولاتی با بافت متراکم و روغنی از بین نمی رود. کرم هایی با ویتامین های A، E، B و روغن های طبیعی برای صاحبان پوست حساس مناسب است.

استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست

البته، در بهار مراقبت از پوست نمی تواند بدون محصولات مرطوب کننده انجام دهد. دخترانی که پوست خشک دارند باید به کرم های حاوی پروبیوتیک توجه کنند که می تواند میکروبیوم را بازیابی کند. صاحبان پوست‌های چرب باید به بافت‌های روشن‌تر کرم‌ها توجه کنند که منافذ پوست را مسدود نکنند و درخششی چرب روی پوست ایجاد نکنند. البته ویتامین ها و عصاره های گیاهی موجود در ترکیب در فصل بهار مناسب است.

لایه برداری پوست خشک

پس از زمستان و هوای سرد آن، پوست اغلب شروع به لایه برداری می کند. شستشوی ملایم هفتگی به بازگشت درخشندگی آن کمک می کند. لایه‌بردارها نه تنها بافت و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند، بلکه احتمال بروز آکنه را نیز کاهش می‌دهند. بهترین گزینه برای جوانسازی پوست، لایه برداری شیمیایی است. اسکراب های فیزیکی صورت نتایج فوری نشان می دهند، اما آنطور که فکر می کنید موثر نیستند. آنها فقط می توانند آنچه را که در لایه بالایی پوست است حذف کنند. اکثر آنها حاوی ذرات بسیار درشت و ناهموار هستند که می توانند پوست ظریف صورت را تحریک کنند.

محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش

در فصل بهار، حتی در هوای ابری، اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی تسریع پیری پوست است. بنابراین محافظت از پوست در برابر نور خورشید، محافظت از جوانی تان است. در انتخاب کرم با SPF به عدد کنار علامت اختصاری دقت کنید. حداکثر درجه حفاظت 50 است.

استفاده از ماسک ها و سرم های ویتامین

در فصل بهار، خانم ها می خواهند هر چه زودتر ظاهر بهتری داشته باشند. بنابراین، شما نیاز به یک نتیجه سریعتر و قابل توجه تر دارید. سرم های مختلف، ماسک ها و داروهای غلیظ در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. چنین محصولات زیبایی به طور مداوم استفاده نمی شود. دوره استفاده برای یک اثر قابل مشاهده کافی است. به عنوان مثال، برای مرطوب کردن پوست، ماسک هایی با اسید لاکتیک و آنزیم های لاکتیک ایده آل هستند. ماسک های حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده نه تنها رطوبت پوست را حفظ می کنند، بلکه تعادل چربی پوست را نیز بازیابی می کنند. ویتامین های موجود در ماسک ها به بازیابی رنگ پوست در بهار کمک می کند. رتینول (ویتامین A)، توکوفرول (ویتامین E) و ویتامین C به ویژه در این امر مفید هستند. ماسک های پوست چرب اغلب حاوی خاک رس هستند. با این حال، آنها می توانند پوست را خشک کنند.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری