کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

صفر تا صد برنزه کردن پوست صورت و بدن

صفر تا صد برنزه کردن پوست صورت و بدن

صفر تا صد برنزه کردن پوست صورت و بدن؛

برنزه کردن پوست، به خصوص در بین خانم‌ها، طرفداران بسیاری دارد و برای بسیاری از افراد، یکی از ملاک‌های زیبایی است. روش‌های مختلفی برای برنزه کردن پوست وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.


زمان مناسب برای برنزه شدن

صبح، بهترین تایم جهت برنزه شدن است؛ چرا که در این زمان، بدن پروتئین‌هایی را تولید می‌کند که می‌تواند آسیب رسیدن به پوست در اثر تابش نور خورشید را ترمیم کند. پروتئین‌هایی که در ساعت 8 صبح ساخته می‌شوند، بیشتر از بقیه زمان‌ها هستند، بنابراین این ساعت بهترین زمان برای استفاده از نور آفتاب برای برنزه شدن است. به علاوه، آفتاب‌گرفتن در بعد از ظهر، خطر ابتلا به سرطان پوست را بالا می‌برد.

معرفی انواع روش‌های برنزه کردن پوست

همانطور که پیش تر بیان نمودیم، روش‌های متعددی برای برنزه کردن پوست وجود دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • لوسیون‌های برنز کننده

این کرم‌ها دارای غلظت بالایی هستند و با استفاده از این مواد روی پوست، می‌توانید پوست خود را تیره و رنگی کنید. این روش نسبت به سایر روش‌ها، ایمن‌تر است و عوارض کمتری دارد. با این وجود، این نوع لوسیون با هر نوع پوستی سازگار نخواهد بود و ممکن است در طولانی مدت، موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی و خارش شود.

صفر تا صد برنزه کردن پوست صورت و بدن

برای انجام این کار، ابتدا پوست خود را زیر دوش مرطوب کنید و سپس لیف یا دستکش لایه برداری خود را با آب خیس کنید. سپس مقداری از اسکراب مورد علاقه خود را روی بدن خود بریزید و با دستکش لایه برداری یا لیف به آرامی بدن خود را لایه برداری کنید تا سلول‌های مرده پوست خود را از بین ببرید.

همچنین، پیش از استفاده از محصولات برنزه کننده، بهتر است موهای زائد بدن خود را اصلاح کنید. این کار به بالا بردن ماندگاری محصولات برنزه کننده روی پوست شما کمک می‌کند. پیش از استفاده از محصولات برنزه کننده، بهتر است یک لایه نازک مرطوب کننده بر پایه آب را روی پوست خود بزنید. این عمل موجب می‌شود که برنزه کننده به صورت یکنواخت و راحت‌تر روی پوست شما پخش شود. مرطوب کننده‌های بر پایه روغن ممکن است سبب شوند برنزه کننده به پوست شما نچسبد.

به علاوه، بهتر است دستکش بپوشید تا دستانتان به رنگ آغشته نشود. قبل از استفاده از برنزه کننده، آن را روی دستکش بزنید. نوع محصولی که استفاده می‌کنید بستگی به مدت زمانی دارد که می‌خواهید پوستتان برنزه بماند. در صورتی که قصد دارید به صورت موقتی پوستتان برنزه شود و تنها تا حمام بعدی روی پوستتان دوام داشته باشد، از یک برنزه کننده روغنی استفاده کنید. اما در صورتی که می‌خواهید حداقل یک هفته پوست شما برنزه بماند، از یک لوسیون یا موس برنزه کننده استفاده نمایید.

برای استفاده از محصولات برنزه کننده، بهتر است آن را به طور مساوی روی جلو، پشت و دو طرف بدن خود پخش کنید. برای جلوگیری از تیرگی زیاد آرنج‌ها و زانوها، می‌توانید موس یا لوسیون برنزه کننده را با مرطوب کننده مخلوط کنید.

همچنین، نواحی خشک بدن مانند آرنج‌ها و زانوها را قبل از استفاده از برنزه کننده لایه برداری کنید. برای از بین بردن لکه‌های برنزه، می‌توانید به حمام بروید و پوست خود را بشویید یا از یک اسکراب لیمو با مخلوط کردن ½ پیمانه شکر و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو استفاده کنید. در نهایت، بهتر است از مالیدن محصول برنزه کننده به کف پا یا کف دست خودداری نمایید.

  • سولاریوم

استفاده از دستگاه‌های سولاریوم دارای بیشترین خطر در بین سایر روش‌های برنزه کردن هستند. این دستگاه‌ها با اشعه‌های بسیار بالا، پوست را در مدت زمان بسیار کوتاهی مورد حمله قرار می‌دهند. با این حال، سرعت برنزه شدن با استفاده از سولاریوم بسیار بالاست و می‌توانید رنگ پوست خود را کنترل نمایید. در صورت استفاده از دستگاه سولاریوم، می‌توانید شدت اشعه را کنترل نموده و مدت کمتری از آن استفاده کنید تا در‌نتیجه آسیب کمتری به پوست‌تان برسد.

معرفی انواع روش‌های برنزه کردن پوست

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله محصولات مراقبت از پوست شامل چه چیزهایی می‌باشد را مطالعه نمایید.

استفاده از دستگاه‌های سولاریوم در هر بار به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه، می‌تواند به پوست بین ۳ تا ۸ برابر بیشتر آسیب برساند. با این حال، با تنظیم درجه اشعه، می‌توان این آسیب را کنترل کرد و خطرات بعدی را کاهش داد. متأسفانه در کشور ما، برخی افراد بدون تجربه از دستگاه‌های سولاریوم برای ایجاد بازار کار استفاده می‌کنند و به سلامت مصرف‌کنندگان توجه نمی‌کنند. با این حال، برخی افراد با دانش حرفه‌ای در این زمینه، با ارائه دستگاه‌های مدرن، زمان و شدت استفاده را با توجه به رنگ پوست شما تنظیم می‌کنند و به سلامت مصرف‌کنندگان اهمیت می‌دهند.

  • اسپری برنزه کننده

استفاده از اسپری‌های برنزه کننده، یکی از محبوب‌ترین روش‌های برنزه کردن پوست است. این روش برنزه شدن، علاوه بر مزیت‌های منحصر به فرد، مشکلاتی نیز دارد. به عنوان مثال، این روش ممکن است باعث ایجاد لکه‌های پوستی موقت در اثر چند بار شستشو شود و ماندگاری کوتاه مدتی داشته باشد. همچنین، قابلیت کنترل پایینی برای ایجاد رنگدانه دارد.

  • برنزه شدن پوست با آفتاب 

یکی از روش‌های قدیمی برای برنزه کردن پوست، استفاده از نور آفتاب است. این متد در میان مردم بسیار پرطرفدار است، اما ماندن طولانی مدت در معرض نور آفتاب می‌تواند خطراتی همچون سرطان پوست و آفتاب سوختگی را به همراه داشته باشد. به همین علت، این روش در لیست روش‌های کاملا بدون خطر قرار ندارد. با این وجود، در صورتی که قصد دارید پوستتان را با آفتاب گرفتن برنزه کنید، می‌توانید با رعایت برخی نکات و سرعت بخشیدن به روند برنزه شدن، خطرات ناشی از آن را به حداقل برسانید.

خطر حمام آفتاب بیشتر است یا سولاریوم؟

همانطور که می‌دانید، نور خورشید خطرکمتری نسبت به دستگاه های سولاریوم داراست؛ چرا که آفتاب واکنش‌های حفاظتی پوست را نسبت به مقابله با عوارض نورآفتاب تحریک و پوست را ضخیم تر می‌کند. ابتلا به سرطان پوست در اثر تابش نور آفتاب یا اشعه های مضر دستگاه سولاریوم از عوارض برنزه کردن پوست با این روش‌ها محسوب می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود در هنگام اقدام به انجام این کار، تمامی نکات و مراقبت‌ها را رعایت نمایید.

خطر حمام آفتاب بیشتر است یا سولاریوم؟

آیا برنزه کردن بدون آفتاب  می‌تواند ترک‌های پوست را پنهان کند؟

استفاده از کرم‌ها یا لوسیون‌های برنزه کننده بهترین روش برای پنهان کردن ترک‌های پوستی است. این محصولات دارای موادی هستند که رنگ لایه‌ی خارجی پوست را برنزه می‌کنند. برای جذب بهتر محصولات برنزه کننده در نقاطی مانند زانوها، آرنج‌ها و مچ‌ها، می‌توانید آن‌ها را با یک حوله مرطوب مالش داده و یا از مقدار کمی لوسیون بر روی این فرآورده برنزه کننده استفاده کنید. بهتر است این محصولات را با دقت و با رعایت نکات و مراقبت‌های لازم استفاده نمایید.

سخن پایانی

جهت تیره کردن رنگ پوست‌ روش‌های متعددی وجود دارد. می‌توانید از آفتاب گرفتن، دستگاه سولاریوم، کرم‌های اتو برنز یا روش‌های طبیعی استفاده نمایید. برنزه کردن امروزه بسیار ترند شده است. در این مقاله به بررسی انواع این روش‌ها پرداختیم.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری