کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

مصرف شیر خشک برای بزرگسالان چه فواید و مضراتی دارد؟

مصرف شیر خشک برای بزرگسالان چه فواید و مضراتی دارد؟

شیر خشک برای بزرگسالان

شیر خشک پودر شیر اصلاح شده می باشد که با مواد معدنی و انواع ویتامین ها غنی شده است.شیر خشک به عنوان یکی از فرآورده های شیر تعریف می شود که با حذف آب از شیر و افزودن برخی مواد مغذی به آن تولید می شود. شیر خشک هایی که برای بزرگسالان به کار میبرند حاوی اسید های آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف نیز می باشد.

فواید استفاده بزرگسالان از شیر خشک

چاقی صورت

یکی از خواص شیر خشک پر کردن صورت برای افرادی که صورت لاغری دارند است. شیر دارای خواص پاک سازی پوست است که باعث مقاوم سازی پوست، زیبایی و مرطوب شدن پوست می شود. شیر خشک مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی را داراست و به نوعی یک محلول بسیار قوی برای پوست می باشد. استفاده از شیر خشک برای چاقی صورت به صورت موضعی رطوبت پوست را افزایش می دهد که می تواند یک راه ساده برای چاقی صورت باشد.

فواید استفاده بزرگسالان از شیر خشک

بدنسازان و ورشکاران

  پودر شیر خشک در بدنسازی یکی از پودرهای پروتئین است که کالری مصرفی روزانه بدنسازان و ورزشکاران را تامین می کند.شیر خشک به عنوان مکمل غذایی از گذشته مورد توجه بوده و امروزه استفاده از شیر خشک در ورزشکاران گسترده تر شده است. با خرید شیر خشک به راحتی می توانید در منزل محلول مکمل بدنسازی تهیه کنید و بهترین مکمل بدنسازی را داشته باشید. نحوه مصرف شیر خشک برای بزرگسالان بسته به نیاز بدن متفاوت است. اما با توجه به اهمیت تغذیه بعد از تمرین نحوه مصرف شیر خشک در بدنسازی مهم است.(با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین دکترلوکس میتوانید انواع شیر خشک مورد نیاز خود را خریداری کنید.)

از دیگر فواید  شیر خشک برای بزرگسالان

ترمیم سلول‌ها و سیستم ایمنی بدن.

به علت داشتن کلسیم و دیگر ترکیبات مغذی سلامت استخوان‌ها را بهبود بخشیده و از پوکی استخوان جلوگیری میکند.

شیر خشک حاوی پتاسیم بوده و با کاهش فشار خون در بدن می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشیده و از حملات و مشکلات قلبی پیشگیری به عمل آورد.

 افرادی که تحمل لاکتوز را ندارند و با خوردن شیر دچار مشکلات گوارشی می‌شوند،شیر خشک گزینه بسیار مناسبی برای آن ها است.

مضرات مصرف شیر خشک برای بزرگسالان

کلسترول اکسیده شده

کلسترول اکسید شده یک چربی بسیار مضر است و با افزایش این چربی در دیواره رگ‌ های خونی خطرات عدیده‌ای را در پی خواهد داشت. شیر خشک‌هایی که از شیر پرچرب تهیه می‌شوند، حاوی مقادیر بالایی از این کلسترول هستند. رسوب و افزایش کلسترول اکسید شده در بدن یکی از مهم‌ترین عوامل بروز مشکلات و بیماری های قلبی است. چگونه از بیماری های قلبی پیشگیری کنیم؟ 

مضرات مصرف شیر خشک برای بزرگسالان

افزایش وزن

شیر خشک حاوی مقدار بسیار زیادی چربی و کربوهیدرات است که در بدن منجر به افزایش وزن خواهد شد. برخی از شیر خشک‌های بزرگسالان ممکن است حاوی مقادیر کمی چربی باشند که در مورد مصرف آنها جایی برای نگرانی وجود ندارد اما برخی از انواع دیگر آنها که پرچرب به حساب می‌آیند، حاوی کلسترول اکسید شده هستند و این کلسترول برای بدن بسیار مضر و سم است.

کبد چرب

یکی از عوامل بروز کبد چرب، افزایش کلسترول در بدن است. مصرف شیر خشک برای بزرگسالان چاق شدن و افزایش کلسترول برای آن ها را به همراه دارد. از آنجایی که اکثر شیر خشک‌ها حاوی چربی بالایی هستند، بنابراین بعید نیست که بر اثر مصرف زیاد و مستمر آنها بیماری کبد چرب غیر الکلی در بزرگسالان به وجود بیاید.با مطالعه مقاله درمان و پیشگیری از کبد چرب میتوانید اطلاعات بیشتری درباره کبد چرب کسب کنید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری