کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

چگونه پوشک مناسب برای کودک انتخاب کنیم؟

چگونه پوشک مناسب برای کودک انتخاب کنیم؟

چگونه پوشک مناسب برای کودک انتخاب کنیم؟

چه پوشکی برای کودکمان خوب است؟

 

اولین سوال مادران تازه این است که کدام پوشک خوب است و چه پوشکی باید بخریم.

یکی از بدترین ترس‌های مادران نم پس دادن پوشک کودک است. این مشکل معمولا از قسمت پشت پوشک ایجاد می‌شود چون معمولا پوشک خوب به کمر کودک نمی‌چسبد. در بسیاری از موارد، دلیل اصلی آن کیفیت یا سایز نامناسب پوشک است.

 

اما استفاده از پوشک استاندارد و مناسب از این مشکل پیشگیری می‌کند. همان‌طور که برای انتخاب اقلام دیگر سیسمونی باید نکاتی را در نظر داشته باشیم،‌ پوشک هم از این امر مستثنا نیست. با کمی امتحان می توانید یک پوشک مناسب برای کودک تان پیدا کنید. در این مقاله نکاتی را بررسی میکنیم که باید هنگام آزمایش کردن پوشک های مختلف، حواس تان به آنها باشد.

 

نکات انتخاب پوشک خوب برای کودکان

نکات قابل توجه برای انتخاب پوشک خوب

 

سایز مناسب پوشک

سایز یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که باید در نظر داشته باشید. کودکان سایز و اندام متفاوتی دارند و هر کدام به یک نوع و سایز مختلف پوشک نیاز دارند. پوشک پمپرز بر روی هزاران کودک با سایز و اندام مختلف آزمایش می‌شود تا سایز پوشک‌ها برای اکثر کودکان مناسب باشد.

 

 

سایز پوشک بر اساس وزن مشخص می‌شود و چون هیچ کودکی شبیه دیگری نیست، بین سایز‌های مختلف پوشک، کمی هم‌پوشانی وجود دارد. در اکثر موارد کودک شما در محدوده وزنی همان سایزی که استفاده می‌کنید است.

نشانه‌های اندازه بودن پوشک بچه

 

پوشک بچه اندازه، ظاهری صاف و متناسب با اندام کودک دارد.

پوشک باید تا کمر کودک و ناف را بپوشاند.

نوار چسب پوشک باید به صورت قرینه روی قسمت رنگی جلوی آن چسبانده شود.

پوشک خوب برای اندام‌های مختلف مناسب بوده و برای حرکات کودکان مناسب و انعطاف‌پذیر است.

کش پوشک باید اطراف ران را خوب بپوشاند. توجه کنید که اگر کش اطراف ران ‌داخل پوشک بماند، پوشک نم پس می‌دهد. انگشتتان را اطراف کش بچرخانید تا مطمئن شوید در جای مناسب خود قرار گرفته است.

نشانه‌های اندازه بودن پوشک بچه

 

نشانه‌های اندازه بودن پوشک بچه

 

نم پس دادن پوشک چیست؟

 

اگر پوشک خیلی کوچک باشد نم پس می‌دهد، چون مواد جاذب داخل پوشک برای جذب رطوبت کافی نیست. اگر وزن کودک نزدیک به انتهای محدوده وزنی سایزی که استفاده شده است رسید، ‌وقت آن است که سایز بزرگتر را استفاده کنید.

اگر پوشک بچه کوچک باشد:

 

پوشک کودک کاملا خیس می‌شود و یا پس می‌دهد.

پای کودک قرمز یا عرق سوز می‌شود.

پوشک ناف را کامل نمی‌پوشاند.

هر چه سایز پوشک بزرگتر می‌شود، ظرفیت جذب بیشتری دارد چون حاوی مواد جاذب بیشتری است. اگرچه، زیادی بزرگ بودن پوشک هم می‌تواند دلیل نم پس دادن شود. مطمئن باشید که پوشک اطراف کمر و ران‌ها را خوب پوشانده.

برای این کار انگشتان خود را دور کمر و ران‌ها بچرخانید تا ببینید پوشک گشاد نباشد و فضای خالی نمانده باشد.استفاده از پوشک گشاد و کمی بزرگتر ممکن است باعث شود ادرار کودک قبل از جذب شدن، از پوشک بیرون بزند.

 

نم پس دادن پوشک چیست؟

 

 

نم پس دادن پوشک چیست؟

 

یک پوشک خوب باید...

پوشک بچه باید ارزان باشد

 

 

این فاکتور را دست کم نگیرید. با یک محاسبه سرانگشتی، شما برای هر ماه تقریبا دو بسته کامل پوشک لازم دارید و این ماجرا تا ۲ یا ۳ سالگی کودک تان ادامه دارد. شما که نمی خواهید همه پول هایتان را پای پوشک بدهید. در بازار رقابت تولید کننده های پوشک، پوشک مای بیبی و مولفیکس علاوه بر کیفیت خوب صرفه اقتصادی دارند.

 

پوشک بچه باید بلند باشد

 

به خصوص ۶ ماه اول که غذای کودک فقط شیر است، مدفوع آبکی او به احتمال زیاد از پشت بیرون می زند. برای این که مجبور نباشید هر بار تا گردن کودک را بشویید، یک پوشک با پشتی بلند انتخاب کنید. می توانید بعد از ۶ ماهگی نوع پوشک را عوض کنید.

پوشک بچه باید جذب خوبی داشته باشد

 

پوشکی که خوب جذب نکند، پس می دهد یا گلوله گلوله می شود. پوشک های دارای لایه جاذب رطوبت در داخل و سطح پوشک، بهترین گزینه اند.

 

پوشک بچه باید ظریف باشد

 

ظریف بودن پوشک فقط به این درد نمی خورد که حجم توده زیر شلوار را کم کند. یک پوشک بزرگ و پهن ممکن است پای کودک را کج کند و روی راه رفتن او هم اثر بگذارد. پوشک باید هم قطر کمی داشته باشد و هم فاصله ای بیشتر از ۴ انگشت بین دو پای کودک ایجاد نکند.

 

 

پوشک بچه باید لایه رویی اش کتان باشد

 

پوشک هایی که لایه رویی آن ها پلاستیک است، امکان تبادل هوا با بیرون را ندارند و بنابراین پای کودک خیلی زود دچار سوختگی می شود. در بین مارک های ایرانی تنها چند تا کتان هستند، اما پوشک های خارجی همگی کتانی هستند.

 

ویژگی های پوشک خوب برای کودکان

یژگی های پوشک خوب برای کودکان

پوشک کودک خوب نباید این ویژگیها را داشته باشد.

 

روی ران بچه جا بیندازد.

گلوله شود یا پنبه هایش از هم باز شوند.

از طرفین یا از پشت پس بدهد.

با هر بار ادرار بوی ناجور بدهد.

عطری و کرم دار باشد.

کریستال های رطوبت گیر آن از داخل پوشک بیرون بیاید و به پای کودک بچسبد.

بین دو پای کودک بیشتر از ۴ انگشت فاصله بیندازد.

پلاستیکی باشد.

چسب هایش به راحتی کنده نشوند.

مشاهده و خرید پوشک‌های کودک مولفیکس

مشاهده و خرید پوشک‌های کودک مای بیبی

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری