کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

روش صحیح از پوشک گرفتن بچه و زمان مناسب

روش صحیح از پوشک گرفتن بچه و زمان مناسب

روش صحیح از پوشک گرفتن بچه و زمان مناسب

 

از پوشک گرفتن بچه با بهترین روش

اگر میخواهید کودک را به راحتی از پوشک بگیرید: باید زمان درست و نحوه انجام آن را بدانید تا مشکلی برای شما به وجود نیاد؛ چرا که اگر به درستی در این دوران با کودک رفتار نکنید مطمئنا کار شما سخت تر می‌شود و نتیجه نخواهد داد.  

از پوشک گرفتن بچه

به این خاطر که اگر ما در این زمان به روش صحیح با کودک رفتار نکنیم ؛ قطعا در آینده با مشکل مواجه می شویم و انجام آن برای ما مشکل ساز خواهد شد.

طبق نظر پزشکان

برای اینکه کودک ما بتواند به توالت برود تا زمان تکمیل شدن مغز او باید حواسمان به او باشد چون برای اینکار سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه او را کنترل کند. تا قبل از این کودک بدون اختیار ادرار می کند، چرا ؟! چون هنوز قسمت هایی از مغز کودک تکامل نیافته، در نتیجه مثانه یا روده‌ها به محض پر شدن، خالی می‌شوند. بهتر است بدانید که بعد از 28 ماهگی به بعد، کودک مغزش تکامل پیدا کرده و می‌تواند ادرارش را کنترل کند.    

بهترین روش برای از پوشک گرفتن بچه

اگر میخواهید بدانید بهترین زمان برای گرفتن کودک از پوشک چه زمانیست، ما به شما میگوییم بهار. کودک خود را تشویق کنید اگر ادرار یا مدفوع دارد، شما را با خبر کند و چند ساعت در روز او را باز بگذارید. برای شروع پوشک بهتره تو پاش باشه ( صرفا اطمینان ) و موقع دستشویی کودک باز کنید. کودک را در این فاصله در خانه حبس نکنید بهتر است مواقعی که بیرون از خانه هستید بیشتر مراقب باشید و یادآوری کنید که در مواقع لازم به شما بگوید تا او را به توالت ببرید. اگر از کودک‌تان خواستید روی صندلی توالت بنشیند، اما 10 دقیقه گذشت و او کاری نکرد او را خارج کنید و چند دقیقه بعد دوباره او را به توالت بازگردانید.

  برخی کودکان از مدفوع یا ادرار کردن می ترسند که برای حل این مشکل بهترین راه این است که به او توضیح دهید که این کار بدن او برای دفع مواد مضر است و برای سلامتی او مهم است.  

نحوه از پوشک گرفتن بچه به روش صحیح و زمان مناسب

 

روش های از پوشک گرفتن بچه

برای کودک‌تان یک صندلی توالت مناسب بخرید ترجیحا برای اندازه خودش و برایش توضیح دهید که هر وقت متوجه شد نیاز دارد، روی آن بنشیند. می توانید صندلی را در حمام، دستشویی یا اتاق خواب کودک قرار دهید. برای آموختن  اصول پاکیزگی باید کودک را به این کار تشویق کرد.  

تشویق‌های زبانی مثل گفتن "تو بزرگ شده‌ای" و تو " مایه افتخار هستی " در کنار تشویق های عملی! مثلا هر بار که کودک‌تان ادرار یا مدفوعش را کنترل کرد، به او امتیاز بدهید و بعد از اینکه امتیازش به حد خوبی رسید برایش هدیه بخرید. بعضی بچه‌های 2 تا 2/5 هم می ‌توانند خودشون پوشکشونو دربیاورند و با دستشویی بروند اما بعضی از انها نه.

در هر سنی 1 تا بالاتر ، کودک ، شاید زیاد متوجه نباشه و مجبور باشیم مدام رسیدگی کنیم. مراقب باشید تا با سرزنش او کار را خراب نکنید.   شاید کودک برای چند روز اختیار مدفوع و ادرارش را به دست بیاورد اما بعد از آن دوباره نتواند خود را کنترل کند. در این صورت او را سرزنش نکنید و فقط مرتب توالت رفتن را به او یادآور شوید.  

در طول زمانی که قرار است پاکیزگی را به فرزندتان آموزش دهید، از پوشک های شورتی استفاده کنید تا هم مطمئن باشید همه جا را کثیف نمی کند هم بتواند در صورت تمایل فورا آن را درآورد. کودکان در 3 سالگی تقریبا کنترل ادرار و مدفوع را می آموزند اما باز هم کنترل این مسئله طی شب کار آسانی نیست و بیشتر کودکان یا آنقدر هوشیار نیستند که خود را کنترل کنند یا توانایی برخاستن از خواب را ندارند.

شب ها کودکتان را پوشک کنید و برای چند ماه عصرها که او را می خوابانید، مراقب کنترل ادرارش باشید.   شما با دانستن این نکات می‌توانید به راحتی کودکتان را از پوشک بگیرید فقط باید دقت کنید که :

بهترین روش از پوشک گرفتن کودک

شما باید صبر کرده و به اندازه کافی حوصله داشته باشید. چند هفته یا چند ماه صبر کنید و سپس دوباره تکرار کنید.   هر ده دقیقه یک‌بار‌، دستشویی ببریدش و هر دفعه، بهش یاد بدهید هر وقت احساس دستشویی داشت بهتون اعلام کنه و باهاش با ملایمت و مهربانی رفتار کنید تا نتیجه منفی نده.

 اگر از دستشویی رفتن می‌ترسه ، بزارید گوشه‌ای بشینه و کارشو انجام بده ، سپس با شیلنگ آب بکشید و هر دفعه تشویقش کنید که به دستشویی بیاید. بعضی کودکان در حال ایستاده دستشویی می‌کنند و آنها کم کم به نشستن عادت می‌کنند. زمانی که در مهمانی حضور دارید مرتب از او سوال کنید و به دستشویی ببریدش.

هر بار که به کودک غذا یا مایعات می‌دهید به دستشویی ببرید تا خودش خبر کند. از یک لفظ خاص برای دستشویی کودک مثل جیش یا اه ( کارخرابی ) و ... به کار ببرید تا کودک یاد گرفته و بتواند متوجه شود و شما را خبر کند.

منبع : بخش سبک زندگی نمناک

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری