کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

آشنایی با علل ریزش مژه

آشنایی با علل ریزش مژه

در این مقاله از میفابلاگ به علل ریزش مژه پرداخته ایم. دلایل زیادی وجود دارد که بر سلامت مژه ها تأثیر می گذارد و منجر به ریزش آنها می شود، برخی از آنها نتیجه عادات بد آرایشی و برخی دیگر ناشی از برخی بیماری ها هستند و شایع ترین دلایل ریزش مژه ها عبارتند از:

  • عادت های بد: برخی عادت های بد می توانند منجر به ریزش مژه ها شوند، از جمله مالش شدید چشم ها هنگام پاک کردن آرایش یا خواب بدون پاک کردن آرایش، و معمولا کندن مو و مژه ها. ممکن است این کار یک وسواس مرتبط با مشکلات روانی باشد.
  • آلرژی های آرایشی: استفاده از ریمل بی کیفیت، آرایش چشم تاریخ گذشته، یا استفاده روزانه از چسب مژه می تواند باعث تحریک چشم، حساسیت و ریزش مژه شود.
  • بلفاریت: انسداد غدد چربی در نزدیکی ریشه مژه ها منجر به التهاب فولیکول های مژه و در نتیجه التهاب و تورم کل پلک می شود و اغلب در نتیجه یک بیماری ایجاد می شود. آلرژی به گرد و غبار یا لوازم آرایشی بی کیفیت نیز منجر به این وضعیت می شود.
  • کمبودهای تغذیه ای: سوء تغذیه و رژیم غذایی فاقد مواد مغذی مهم به ویژه روی و آهن باعث ضعف ایمنی در بدن و در نتیجه ضعیف شدن و ریزش فولیکول های مو و مژه ها می شود.
  • تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی در بدن می تواند منجر به ریزش مو از جمله مژه ها شود و اختلالات تیروئید یا بارداری می تواند یکی از دلایل این عدم تعادل هورمونی باشد.
  • برخی بیماری های پوستی: بسیاری از بیماری های پوستی می توانند باعث ریزش مژه ها، موهای سر و بدن شوند، مانند پسوریازیس، اگزما، آلوپسی آره آتا یا سرطان پوست. این بیماری ها باید توسط پزشک تشخیص داده شوند. سعی کنید آنها را قبل از انتشار به سایر نقاط بدن تان درمان کنید.
  • مصرف برخی داروها: مصرف و استفاده از برخی داروها می تواند باعث ریزش مژه ها شود، از جمله داروهای ضد تشنج، ضد انعقاد، داروهای هورمونی مانند آندروژن ها، کرم های رتینوئید و شیمی درمانی.
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری