روز دختر

درمان گیاهی ریزش مژه

درمان گیاهی ریزش مژه

در مطالب قبلی از دلایل ریزش مژه و درمان های غیرگیاهی آن گفتیم. از گیاهان و روغن ها نیز می توان برای درمان مشکل ریزش مژه به طور طبیعی استفاده کرد و در این مقاله می خواهیم مخلوط هایی که به درمان این مشکل کمک می کنند را ذکر کنیم.

  • آلوئه ورا: آلوئه ورا حاوی عناصر و ویتامین های بسیاری است که به درمان ریزش مژه ها و تحریک رشد آن ها کمک می کند و می توان از مخلوط یک قاشق چای خوری آلوئه ورا با دو قطره روغن زیتون و ریختن آن در یک جعبه ریمل تمیز و زدن آن به مژه ها استفاده کرد.
  • چای سبز: چای سبزدارای خواصی است که به تحریک رشد مو و درمان هرگونه التهاب در فولیکول های مژه کمک می کند، تمیز کردن مژه ها با چای سبز سرد که روزانه خیسانده می شود می تواند به درمان ریزش مژه کمک کند.

 

 

  • مغز خرما و روغن بادام شیرین: ممکن است برخی افراد از استفاده از هسته خرما برای درمان ریزش مژه شگفت زده شوند، اما بد نیست بدانید این ماده حاوی عناصر مفیدی است که به تقویت فولیکول های مژه و درمان ریزش آنها کمک می کند. اگر مغز خرما و روغن بادام به عنوان جایگزینی طبیعی و سالم برای ریمل استفاده شود، به دلیل رنگ مشکی که پس از آسیاب کردن آن ایجاد می شود، جذابیت زیادی هم به چشمان شما می بخشد. برای بکارگیری این روش هسته 3 خرما را مستقیماً به مدت دو دقیقه روی آتش بگذارید و سپس آنها را در مخلوط کن آسیاب کنید تا تبدیل به رنگ شود. یک پودر را در جعبه ریمل تمیز قرار دهید و نصف قاشق روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید که به مژه ها درخشندگی و آبرسانی بیشتری می بخشد، سپس جعبه را به خوبی تکان دهید و روزانه به مژه ها بمالید.
  • بابونه: بابونه جریان خون را در فولیکول های مو تحریک می کند که به رشد سریع تر آنها کمک می کند، همچنین ریشه مژه ها را مرطوب می کند و سوزش ناشی از التهاب پلک را کاهش می دهد که باعث ریزش مژه ها می شود. یک پارچه تمیز را خیس کنید، با بابونه گرم خیس کنید، سپس به مدت پنج دقیقه روی چشم قرار دهید و این عمل را روزانه به مدت دو هفته تکرار کنید.
  • علف رزماری و روغن کرچک: این مخلوط با مخلوط کردن یک قاشق مرباخوری از گیاه رزماری با 5 قطره روغن کرچک، علاوه بر کمک به بلندی و تشدید مژه ها، در درمان ریزش مژه بسیار مفید است. برای استفاده از این روش به صورت روزانه آن را روی مژه ها بمالید و در عرض یک ماه نتایج ظاهر می شود.
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری