کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

اگر پوستی تمیز و پاک میخواهید این مقاله را حتما مطالعه کنید

اگر پوستی تمیز و پاک میخواهید این مقاله را حتما مطالعه کنید

اگر پوستی تمیز و پاک میخواهید این مقاله را حتما مطالعه کنید

اگر پوستی تمیز و پاک میخواهید این مقاله را حتما مطالعه کنید - Benefits of cleansing and washing the face

 

پاک کننده صورت چیست؟

پاک کننده صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای پاک کردن آرایش، سلولهای مرده پوست، روغن، آلودگی و سایر  آلاینده ها از پوست استفاده میشود و به پاکسازی منافذ پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند آکنه کمک میکند.

یافتن بهترین پاک کننده میتواند دشوار باشد، زیرا گزینه های زیادی وجود دارد. دانستن تفاوت های بین آنها به شما کمک میکند بهترین محصولات را برای پوست خود انتخاب کنید.

 

انواع پاک کننده های پوست عبارتند از:

1. پاک کننده های ژلی:

پاک کننده های ژلی شفاف هستند. بسیاری از آنها خاصیت تمیز کنندگی و لایه برداری دارند. این پاک کننده مناسبه برای پوست های چرب و مستعد آکنه است.

 

2. پاک کننده های کرمی:

پاک کننده های کرمی میتوانند بدون از بین بردن روغن های طبیعی پوست، مرطوب کننده و تمیز کننده بهترین پاک کننده برای پوست شما باشند. این پاک کننده مناسبه پوست های خشک یا حساس است.

 

3.پاک کننده های فومی:

این پاک کننده محلول های سبک وزن هستند که هنگام استفاده کف ایجاد میکنند. پاک کننده های فوم برای استفاده و پاک کردن روغن اضافی پوست به اندازه ی اثر پاک کننده های ژل بسیار مناسب هستند. این پاک کننده مناسبه پوست های مختلط و معمولی است.

 

شستشو صورت

 

پاک کننده ها چگونه کار میکنند؟

PH طبیعی پوست بین 4.5 تا 6.5 است. هنگامی که پوست خود را تمیز میکنید، فعل و انفعالی بین پاک کننده، رطوبت پوست و pH پوست ایجاد میشود. صابون ها حاوی سورفاکتانت های سختی هستند که میتوانند سد پوست را تغییر داده و pH پوست را افزایش دهند به همین دلیل احتمال خشکی و تحریک را افزایش میدهند. پاک کننده های ژل، کرم و فومی بدون صابون فرموله شده اند که به همان اندازه موثر، اما نرم تر هستند، باعث ایجاد اختلال در سد پوست و تغییر حداقل در PH پوست میشوند.

 

مزایای پاک کننده ها چیست؟

بیشتر آلودگی های محیطی و محصولات آرایشی و بهداشتی که پوست ما با آن تماس دارد محلول در آب نیستند، بنابراین شستن پوست با آب برای از بین بردن آنها کافی نیست. پاک کننده های پوست آلودگی، سبوم، چربی و سلولهای مرده پوست را از بین میبرند.

به یاد داشته باشید، پاک کردن پوست هم شب و هم صبح برای از بین بردن سموم پوستی که در طول شبانه روز روی پوست شما نشسته است، مهم است.

8 قانون برای شستن صورت:

1. پاک کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنید

  • زایچنر میگوید: اگر پوست خشک یا حساسی دارید، پاک کننده های مرطوب کننده و بدون کف استفاده کنید، زیرا مواد کف کننده که در پاک کننده های فومی استفاده میشود، بیشتر پوست راخشک میکنند.
  • اگر پوستی چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است یک پاک کننده دارای کف یا اسید سالیسیلیک برای شما بهترین باشد. پاک کننده های کف کننده برای افرادی که پوست چرب دارند و به یک تمیز کننده عمیق تر نیاز دارند، مناسب تر است و سالیسیلیک اسید یک اسید هیدروکسی بتا است که به حذف موثر روغن از پوست کمک میکند.

 

2. صورت خود را با آب داغ شستشو ندهید

زایچنر توصیه می کند که از آب خنک یا ولرم برای شستشوی صورت استفاده کنید. وی توضیح می دهد: به خصوص اگر پوست حساس دارید آب گرم منجر به برافروختگی صورت میشود.

 

شستشو صورت

 

3. صورت خود را دو بار در روز بشویید

زایچنر توصیه میکند که صورت خود را دو بار در روز، صبح و قبل از خواب بشویید. رفتن به رختخواب با پوست تمیز یک امر ضروری است. او میگوید: اگر قرار است فقط یك بار بشویید، توصیه من این است كه عصر بشوید تا تمام آنچه در روز روی پوستتان جمع شده است را از بین ببرید تا با صورت تمیز روی بالش بخوابید.

 

4. تصور نکنید که باید حتما از تونر استفاده کنید

زایچنر میگوید پاک کننده های امروزی بسیار موثرتر از گذشته هستند. وی میگوید: من معمولاً تونر را به شرطی توصیه میکنم كه احساس كنید شوینده شما به تنهایی مفید نیست.

 

5. برای پاک کردن آرایش های سنگین چشم از پاک کننده های مخصوص آرایش چشم استفاده کنید

زایچنر پاک کننده بر پایه روغن را به ویژه برای ناحیه چشم پیشنهاد میکند: این محصولات روغنی بدون ایجاد مالش و کشیدن روی پوست ظریف چشم، ماسک و آرایش را پاک میکنند.

6. پوست خود را به روش اشتباه مالش ندهید

  • برای پاکسازی ملایم اما کامل، بهترین ابزار در واقع، نوک انگشتان شما هستند. انگشتان شما کار فوق العاده ای انجام میدهند و در واقع میتوانند در هنگام پاکسازی ماساژ سبکی را ایجاد کنند که می تواند گردش خون را تحریک کرده.
  • زایچنر میگوید: برای تمیز کردن بسیار عمیق، فیس براش میتواند به طور موثرتری پوست را پاک کند.
    وی افزود: در حقیقت، در مقایسه با پاك سازی دستی، پاك كردن به وسیله ی فیس براش به طور موثرتری آلودگی ذرات از روی پوست را از بین میبرد.

 

7. از حوله تمیز استفاده کنید که فقط برای صورت شما باشد

پاکسازی شامل مواردی فراتر از پاک کنندگی است! زایچنر می گوید: قبل از شروع به شستن صورت، دستان خود را کاملا بشویید و از خشک کردن صورت خود با حوله ی خانوادگی پرهیز کنید.

باکتری ها میتوانند روی حوله تولید مثل کنند و به صورت تمیز شما منتقل شوند. وی پیشنهاد میکند از پارچه ای تمیز و نرم استفاده کنید. حوله را بصورت ضربه ای به پوست خود بزنید و حوله را روی پوست خود نکشید و نمالید.

 

شستشو پوست

 

8. فراموش نکنید که پس از پاک سازی از مرطوب کننده استفاده کنید

زایچنر خاطر نشان میکند: در حالی که میخواهید صورت خود را تمیز کنید، اما نمیخواهید پوست را بیش از حد از روغنهای ضروری پاک کنید یا باعث خشکی آن شوید، پس از شستشو پوست خود را با یک مرطوب کننده ی سبک آبرسانی کنید.

 

پاک کننده های موجود در بازار

  1. سینره
  2. فیس دوکس
  3. فولیکا
  4. دکتر ژیلا
  5. ویرگو
  6. مدیپن
  7. دیترون
  8. درمالیفت
  9. اویدرم
  10. کامان
  1. هیدرودرم
  2. گل سیتو
  3. آدرا
  4. گلمر
  5. الارو
  6. ژیناژن
  7. گارنی
  8. ماسینکس
  9. فلو
  10. گل کوه
  11. کاپوس
دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری