کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

هدف اول صنعت داروسازی تسخیر بازار منطقه است

هدف اول صنعت داروسازی تسخیر بازار منطقه است

هدف اول صنعت داروسازی تسخیر بازار منطقه است

هدف اول صنعت داروسازی تسخیر بازار منطقه است


دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در همایش دومین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته گفت: به تاریخچه داروسازی ایران که نگاه بیندازیم از تاسیس دارالفنون تا امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران متوجه تاریخچه طولانی آموزش داروسازی در ایران می‌‌شویم. اولین داروخانه‌های مدرن با قدمت 120 سال و اولین کارخانه داروسازی با قدمت 80 ساله و پایه‌های اولیه صنعت داروسازی با قدمت صد ساله در ایران را داریم.

وی گفت:

وضعیت امروز ما نیز مطلوب است. هم اکنون تمام خطوط دارویی را صاحب هستیم و هیچ بخشی از داروسازی نیست که خط تولید آن را نداشته باشیم. 160 شرکت تولیدی داریم که از امکانات تولیدی داخل به عنوان زیرساخت استفاده می‌کنیم.

دکتر دیناروند افزود:

سهم صنعت داروسازی ایران هر ساله در داخل و بازار صادرات ایران در حال توسعه است.

وی گفت:

صنعت داروسازی نه فقط داروهای اساسی بلکه داروهای بیماران خاص، بیوتکنولوژی و همه داروهایی که به صنعت‌های بزرگ داروسازی اختصاص دارد را تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:

اعتقاد دارم این صنعت از مرزهای ایران فراتر خواهد رفت زیرا از نظر علمی جایگاه خوبی داریم و 50 درصد دانشمندان یک درصد علوم پزشکی ایران در حوزه داروسازی هستند و این نشان از جایگاه علمی ما دارد که امید داریم این ظرفیت علمی به حوزه داروسازی و تولید وارد شود.

وی با تاکید بر این مطلب که هدف اول صنعت داروسازی ما تسخیر بازار منطقه است گفت:

پیشرفت زیادی در حوزه صادرات داشتیم اما باید این را به 5 برابر برسانیم تا بتوانیم به تراز مثبت دست پیدا کنیم.

دیناروند گفت:

اطمینان دارم راه آینده صنعت داروسازی حضور در بازار بین‌الملل است و رشد این صنعت باعث اطمینان بیشتر مردم و جامعه پزشکی می‌شود و تا زمانی که این اعتماد به داروی ایرانی به ایده‌آل نرسد ما همچنان چالش خواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت:

برای مبارزه با قاچاق باید تولید داروهای معتبر در صنعت داخلی را داشته باشیم و امیدوار کننده است که استقبال برای سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی ایران بعد از پسابرجام به شدت افزایش یافته است.

با تشکر از حضور گرم شما

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری