بنر سال نو 1403 - دسکتاپ بنر سال نو 1403 - موبایل

بیماری دیابت و علائم پنهان آن

بیماری دیابت و علائم پنهان آن

بیماری دیابت و علائم پنهان آن

دیابت و علائم پنهان آن

چگونه علائم پنهان دیابت را بشناسیم این عارضه چه نوع علائم پنهانی دارد تشخیص این عارضه با چه مواردی امکانپذیر است تشنگی، تکرر ادرار، از دست دادن وزن، بدخلقی و احساس خستگی می توانند خبر از ابتلای شما به دیابت بدهند بهتر است بیشتر به قند خون و نوسانات آن اهمیت دهید. برخی از علائم و نشانه‌های پنهان خبر از این می‌دهند که شما از نظر ابتلا به دیابت باید بررسی شوید.

 

به نقل از readersdigest؛

دیابت دارای تعداد زیادی از نشانه‌های اولیه است ولی برخی از آن‌ها آنقدر ظریف هستند که شاید متوجه‌شان نباشید:

علائم دیابت

 

افزایش دفعات دفع ادرار در طول شب

نیاز به دفع ادرار در طول شب شاید در حد یک یا دو بار طبیعی باشد اگر این اتفاق به اندازه‌ای تکرار شود که خواب شبانه را تحت تأثیر قرار دهد، می‌تواند علامتی از ابتلا به دیابت نوع 2 باشد.

 

تشنگی بیش از حد معمول

اگر فردی احساس می‌کند همیشه تشنه است یا بیش از قبل آب می‌نوشد، این مشکل ممکن است نشانه‌ای از دیابت باشد. این احساس به ویژه اگر همراه با تکرر ادرار باشد، احتمال وجود دیابت را قوی‌تر می‌کند.

از دست دادن وزن بدون تغییر رژیم غذایی و یا بدون برنامه ریزی قبلی

این حالت بیشتر در دیابت نوع 1 رخ می‌دهد. چون بدن قادر به تولید انسولین نیست، قند وارد سلول‌های بدن نمی‌شود. بنابراین سلول‌های بدن مجبورند برای تأمین انرژی از مواد دیگری مثل عضلات و بافت چربی استفاده کنند که همه این موارد موجب کاهش وزن محسوس در فرد می‌شود.

علائم پنهان دیابت

احساس خستگی شدید

اگر احساس ضعف و خستگی بیش از اندازه می‌کنید، ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به دیابت باشد، زیرا انسولین موجب ورود قند به سلول می‌شود و وقتی انسولین وجود ندارد قند بیرون سلول می‌ماند و همین ضعف سلولی شما را نیز دچار احساس خستگی می‌کند.

بدخلقی

قند خون بالا می‌تواند علائمی مانند افسردگی را نیز به همراه داشته باشد. به طور کلی نوسانات قند خون همراه با آزردگی‌های روانی نیز هست.

 

تاری دید

بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون (که در کسانی که پیش دیابت دارند شایع است) می‌تواند قابلیت تمرکز چشم را بهم بزند و باعث تاری دید شود. تاری دید به محض اینکه سطح قند خون به حالت طبیعی بازگردد از بین می‌رود.

عفونت‌ها و بریدگی‌های بهبود نیافته

قند خون بالا می‌تواند گردش خونتان را آهسته کند، در نتیجه مدت زمان بیش‌تری طول می‌کشد تا که پوستتان خود را ترمیم نماید.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری