کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

چرا به مدیتیشن نیاز داریم؟

چرا به مدیتیشن نیاز داریم؟

اشتیاق عمومی برای مدیتیشن در سال های اخیر شتاب بیشتری گرفته است. اعتقاد بر این است که اعمال باستانی که در فرهنگ مذهبی بودایی سرچشمه گرفته است به بهبود زندگی کمک می کند. در واقع، اگر مدیتیشن را به طور منظم تمرین کنید، می توانید سلامتی و وضعیت عاطفی خود را بهبود بخشید. اما مزایای مدیتیشن چیست و چرا برای انسان خوب است؟ در مورد این موضوع در این مقاله بیشتر بخوانید.

مدیتیشن برای چیست؟

مدیتیشن به ما کمک می کند درک کنیم که شادی واقعی در درون خود ما نهفته است. رضایت و هماهنگی، که ما تمایل داریم آنها را به شرایط بیرونی وابسته کنیم، بخشی جدایی ناپذیر از طبیعت ماست. متأسفانه، در جستجوی خوشبختی، آنقدر عادت کرده ایم که به علل بیرونی تکیه کنیم که اغلب نمی دانیم چگونه این «ثروت» را در درون خود کشف کنیم. اگرچه، ما پتانسیل تجربه شادی عمیق و پایدار را داریم که به شرایط بیرونی بستگی ندارد. هدف از مراقبه بیگانگی از دنیا نیست. بیداری آن آغاز زیبا می تواند ما را از نظر روحی و فکری متحول کند.

فواید تمرین برای سلامت جسم و روان

در طول تمرین، آرامش کامل بدن وجود دارد. اما در عین حال، فرآیندهای بسیاری را آغاز می کند که بر وضعیت جسمی و روحی انسان تأثیر می گذارد و همچنین بر چهره تأثیر می گذارد. بیایید درک کنیم که مدیتیشن در سطح عمیق با بدن ما چه می کند.

شما سالم تر می شوید

عصب واگ قلب و مغز را به هم متصل می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که یک بار در روز به مدت 15 دقیقه مدیتیشن می کردند، تون عصب واگ را افزایش می دادند. این به معنای کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول است.

بهبود فعالیت مغز و وضعیت ذهنی

مدیتیشن تاثیر مثبتی بر مغز دارد. مطالعات متعدد نشان داده اند که آمیگدال در طول تمرین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. فرد متعادل‌تر می‌شود و نسبت به محرک‌های محیط خارجی کمتر حساس می‌شود. همچنین مدیتیشن به رهایی از ترس، درد و رنجش کمک می کند، فعالیت مغز را تحریک می کند، تمرکز و توجه را افزایش می دهد.

فرار از احساسات منفی

مدتهاست مشاهده شده است که مدیتیشن حالت روانی-عاطفی را متعادل می کند. ترس، درد و رنجش چندان مهم نخواهد بود و به راحتی آن را رها خواهید کرد. و به جای خودکاوی و افسردگی، حساسیت و دلسوزی نسبت به دیگران به وجود می آید.

درد کمتری احساس می کنید

هنگامی که به افرادی که درد مزمن ناشی از بیماری را تجربه می‌کنند مدیتیشن آموزش داده شد، شدت درد کاهش و توانایی تحمل درد در آن ها افزایش یافت. مدیتیشن بر فرآیندهایی که در مغز اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد و مهارت خودسازی احساسات مثبت را آموزش می‌دهد.

کاهش وزن آسان تر می شود

کاهش وزن با متابولیسم مرتبط است. استرس مانعی برای عملکرد صحیح بدن است و تنش عصبی مداوم می تواند منجر به افزایش وزن شود. بنابراین، برای سرعت بخشیدن به متابولیسم، یادگیری آرام بودن و مدیتیشن بسیار مهم است.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری