کد تخفیف خرید AVAL کد تخفیف خرید AVAL - موبایل

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

پوست بزرگترین عضو بدن شماست. این یک سد محافظ در برابر محیط زیست تشکیل می‌دهد. داخلی ترین لایه پوست شما از پروتئین‌هایی از جمله کلاژن و الاستین تشکیل شده است. کلاژن، که 80% از ساختار پوست شما را تشکیل می‌دهد، استحکام و پوست را فراهم می‌کند. الاستین خاصیت ارتجاعی ایجاد می‌کند و به سفت ماندن پوست شما کمک می‌کند. در طول افزایش وزن، پوست منبسط می‌شود تا جایی برای رشد بیشتر ایجاد شود. بارداری یکی از نمونه‌های این گسترش است. انبساط پوست در دوران بارداری طی چند ماه اتفاق می‌افتد. پوست منبسط شده معمولاً طی چند ماه پس از زایمان جمع می‌شود. در مقابل، زمانی که پوست به طور قابل توجهی کشیده شده و برای مدت طولانی به همین شکل باقی می‌ماند، رشته‌های کلاژن و الاستین آسیب می‌بینند. به همین دلیل، آنها بخشی از توانایی خود را برای پس گرفتن از دست می‌دهند. در نتیجه، وقتی وزن زیادی از دست می‌دهید، ممکن است پوست اضافی از بدن آویزان شود. به طور کلی، هرچه کاهش وزن بیشتر باشد، تأثیر شلی پوست بیشتر است. علاوه بر این، محققان گزارش می‌دهند که افرادی که تحت عمل جراحی، کاهش وزن قرار می‌گیرند، کلاژن جدید کمتری تولید می‌کنند و ترکیب آن به اندازه کلاژن در پوست‌های جوان و سالم قوی نیست.

 

عواملی که بر از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد

عوامل متعددی به دنبال کاهش وزن باعث شل شدن پوست می شوند:

  • طول زمان

به طور کلی، هرچه مدت طولانی‌تری اضافه وزن یا چاقی داشته باشید، پوست نیز پس از کاهش وزن به دلیل از دست دادن الاستین و کلاژن شل‌تر می‌شود. مقدار کاهش وزن یا بیشتر معمولاً باعث شل شدن پوست بیشتر از کاهش وزن متوسط ​​می شود.

  • سن

پوست مسن‌تر از پوست جوان‌تر کلاژن کمتری دارد و به دنبال کاهش وزن شل‌تر می‌شود. ژنتیک ژن‌ها ممکن است بر نحوه واکنش پوست شما به افزایش و کاهش وزن تأثیر بگذارند. 
 

  • قرارگیری در معرض نور خورشید

نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب مزمن باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست می‌شود، که ممکن است به شل شدن پوست کمک کند.
 

  • سیگار کشیدن

سیگار منجر به کاهش تولید کلاژن و آسیب به کلاژن موجود می‌شود و در نتیجه پوست شل و افتاده می‌شود.
 

درمان‌های طبیعی برای سفت کردن پوست شل

درمان‌های طبیعی زیر ممکن است استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را تا حدودی در افرادی که وزن کم تا متوسطی از دست داده‌اند، بهبود بخشد.

  • تمرین مقاومتی انجام دهید

شرکت در تمرینات قدرتی منظم یکی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد توده عضلانی در بزرگسالان جوان و مسن‌تر است.

  • کلاژن مصرف کنید

کلاژن هیدرولیز بسیار شبیه به ژلاتین است. این یک شکل فرآوری شده از کلاژن است که در بافت همبند حیوانات یافت می‌شود.
 

 

 

مواد مغذی خاصی را مصرف کنید و هیدراته بمانید

برخی از مواد مغذی برای تولید کلاژن و سایر اجزای پوست سالم مهم هستند:

  • پروتئین

 پروتئین کافی برای پوست سالم حیاتی است. اسیدهای آمینه لیزین و پرولین نقش مستقیمی در تولید کلاژن دارند.

  • ویتامین C

 ویتامین C برای سنتز کلاژن مورد نیاز است و همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب خورشید کمک می‌کند.

  • اسیدهای چرب امگا 3

 اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی‌های چرب ممکن است به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند و اثرات ضد پیری داشته باشد.

  • آب

 هیدراته ماندن ممکن است ظاهر پوست را بهبود بخشد. یک مطالعه نشان داد که زنانی که مصرف روزانه آب خود را افزایش دادند، بهبود قابل توجهی در هیدراتاسیون و عملکرد پوست داشتند.
 

 


از کرم های سفت کننده استفاده کنید

بسیاری از کرم های سفت کننده حاوی کلاژن و الاستین هستند. اگرچه این کرم‌ها ممکن است به طور موقت کمی به سفت شدن پوست کمک کنند، مولکول‌های کلاژن و الاستین آنقدر بزرگ هستند که نمی‌توانند از طریق پوست شما جذب شوند. به همین علت مصرف این کرم‌ها در کنار مراقب‌های دیگر تاثیر خود را نشان می‌دهد.

دیدگاه شما
لطفا برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید - ورود به حساب کاربری